הכרתי אשה באחד מקורסי הנחיית הורים, שכבר היו לה כמה ילדים בעצמה, ולא יכלה לסלוח להורים שלה שלא התערבו כשאח שלה היה מציק לה קבוע והרס לה את החיים.
השיטה של לא להתערב באה במקור משיטת אדלר. שיטה של פסיכולוג גוי (שעליה הושתתה גישת שפר).
באחד הספרים הוצג מקרה שהורים הלכו עם השיטה הזו עד הסוף, כדרכם של מאמצי שיטות בעיניים עיוורות.
ילד שחברים שלו באו אליו לבית שלו, לחדר שלו, והרסו לו את הספרים שלו וכו', וההורים שלו לא התערבו, כי הילד לדעתם צריך היה לפתח כישורים ולהתמודד לבד.
הילד הזה נשאר פגוע בנפשו לשנים ארוכות. כל אחד יוכל לפגוע בו, אפילו בתוך הבית שלו והחדר שלו, וההורים שלו לא יגנו עליו ויתעלמו ממצוקתו הקשה, גם אם הם שם במקום!
עדיף לא להתערב במריבות רגילות קטנות.
התעלמות מילד שמציקים לו והוא מבקש עזרה, יכולה להגיע לקיצוניות גדולה ולהשאיר ילדים עם פגיעה נפשית לשנים ארוכות.
ברוב המקרים אין לשפוט ולא להחליט מי ה'רע' בסיפור ומי ה'טוב' בסיפור. זה חשוב מאוד, כי רגילים לתת לכל אחד 'תפקיד', זה 'המציק', וזה 'המסכן'. ושתי הסטיגמות, כמו כל סטיגמה, מזיקות מאוד.
אך התערבות בלתי שיפוטית כגון הסחת דעת, הפרדה, ניחומים לנפגעים שלא על חשבון האחרים - נדרשים לא פעם.
בכללי, הרבה אווירה של אהבה וכבוד, וכמה שפחות מאבקי כוח.