קופץ על האשכול.
חברים, רובכם לא בסיפור בכלל!
אסביר:
אני ג"כ ב"ה אברך כבר 15 שנה ב"ה. מרגיש את אותם תחושות שאיתו פתח פותח האשכול ושהצטרף אליו אח"כ הרב ? [אגב מענין מאד הגיל שלכם כי זה מאד תלוי בזה כפי שתבינו בהמשך] אנסה לדייק ומקוה שאני פה של רבים. יש בעיקר שני סיבות לאברך שמחפש לצאת לעבוד. האחד הוא צורך כלכלי והשני צורך נפשי. לגבי הצורך הראשון הייתי אומר שזה לא יותר מ10 % [!] ואני לא מגזים [אולי מגזים כלפי מטה..] בעשור וחצי השנים שאני בכולל הייתי בכמה כוללים עם מגוונים שונים של אברכים כך שלפחות בכמה מאות של אברכים שהייתי איתם אני יכול לומר ש0% יצאו לעבוד רק בשביל צורך כלכלי. ואני מדבר על מי שנהנה מלימוד ולומד בפועל. הפרנסה מגיעה באורך פלא. [אני אישית יכול להעיד על זה מכלי ראשון] זה המציאות! נקודה. מי שכן יצא לעבוד נגיד בעדינות לא היה מחובר ממש ללימוד.. [מקוה שלא פוגע באף אחד.] או מי שבא מאידיאולגיה כזאת. אלא מה? לשבת וללמוד יום שלם יום אחרי יום שנה אחר שנה עשור ועוד עשור זה לא קל.. וכאן אנחנו באים לסיבה השניה הסיבה הנפשית. נגדיר את זה כך 'גם מצבר של מרצדס אחרי 15 שנה צריכה תיקונים'. אני לא פסיכולוג אבל ברור שכל אחד צריך להרגיש משמעותי, משהו שהוא מיוחד בו, בלימוד התורה אנחנו יודעים בשכל שזה הדבר הכי משמעותי אבל זה לא עובד עם מנגנון הנפש, הנפש צריכה להרגיש משמעות, מיוחדות. [ברור שישנם יחידי סגולה שגם מרגישים זאת ע"י לימוד התורה, מי שזוכה לזה הוא המאושר שבעולם!] בעידן של היום אם אתה לא עילוי עצום מתמיד פנומנלי או לחילופין בן \ חתן של ראש ישיבה אין לך הרבה סיכויים לתרגם את המשמעות והייחודיות שלך בלהיות ר"מ וכו' אז מה כן נשאר?
חברים, העצות המגוונות והמרתקות [והמצחיקות..] שנכתבו הם בכלל לא הכוון, הענין הוא לא להרוויח כסף כהכנסת כסף אלא כביטוי של סיפוק, של משמעות. אמנם בהחלט ניתן להרגיש משמעות ב'לעשות כסף' אבל זה צריך להיות בדבר שאתה נהנה ממנו וטוב בו. ועוד לא דיברתי לגבי עולם הסטיגמות... מה שהופך את רוב ההצעות ללא רלוונטיות.
אז נחזור לפותח האשכול [יכול להיות שלא דייקתי לגביו, בכל מקרה אני בטוח שאני מדבר בשם הרבה אברכים] הייתי מציע שתבדוק טוב במה אתה טוב ומיוחד. אוכל קצת לתרום לך מנסיוני. אותי ענין עם השנים עולם הגרפיקה בעיקר של עולם הדפוס. עשיתי קורס של
עימוד ועיצוב ספרים [בבית פרוג! אגב מבחינה מקצועית ממליץ בחום!] בעיקר כיוונתי לחלק העיצובי של הכריכות והשערים כך שקיויתי להמשיך להיות אברך יום שלם ושעתיים בלילה להיות על זה. מסקנה: אין בזה להיות שכיר [רק של כריכות ושערים] ולהיות עצמאי כמעט ולא ניתן להתחיל כך אם לא שכולך נמצא שם.
מקוה שהואלתי למישהו.