ממתי מפרסמים בריף???

ngp

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
נכתב ע"י פוזי;1933987:
לדעתי, ואני כבר שנים בתחום, המודעה הזו היא בושה הן מבחינה עיצובית, והן מבחינת המסר.
לא צריך לטייח את זה שלפעמים גם הגדולים נופלים, וזה כבר לא סוד, במחילה מכבודם.

מבחינה עיצובית רואים שיש מה לשפר,
אבל המסר לא בה להראות שהם מוכרים חליפות יוקרתיות מבד נושם וכו'...?

מה לא טוב במסר שהם משדרים?
אני לא באה לטייח אני רוצה להבין, יש פה תגובות מאד חותכות, מעניין אותי מה כ"כ גרוע....

אני מבינה שאתם שנים בתחום ורואים מייד נפילות גסות, אבל אני עדיין מתחילה....
אשמח להבין ולהחכים,
תודה
 

קטקטים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נראה לי נעשה קצת סדר,

עברתי על האשכול והתגובות כאן קיצוניות
או ש'מה הבעיה כאן בכלל? אל תגזימו המודעה יפה',
'אולי לא וואו אבל מה הבדיחה והבוז...'

ויש כאן את אלו שלא גומרים ללעוג על הבריף..

וגם אני סוברת שיש כאן משהו לא לענין בלשון עדינה..

מודעה מקצועית יכולה להיות עם קריאייטיב ענק ועוצר לרגע את הקורא, והביצוע פשוט כ"כ... שלפעמים גם גרפיקאית מתחילה - יכולה לבצע את הרעיון.

הענין כאן - זה נראה שהלקוח זרק להם מה רוצה והם שבצו את כל המילים שלו בתוך צורה, בלי שום סדר ובלי שום קשר.. איזה מיקס כזה... אז הקריאיטיב באדמה, והביצוע... נחמד. יפה אך לא וואו.. ולמשרד פרסום שמשלמים שם ב 4 ספרות ויותר.. זה לא כסף זול בכלל.. אז על מה משלמים להם???
זו לא מודעה שמכבדת משרד פרסום.


נראה לי לזאת התכוונה פותחת האשכול וזה הקטע המעצבן והמגוחך..

מסכימים איתי?
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
טוב, אז נשב ונסביר ויהיה לתועלת כולנו.

כל מודעת פרסום בנויה על כמה מרכיבים מרכזיים:

האסטרטגיה הכללית של העסק, בו נבדל הוא ממתחריו בתחום זה.
הקונספט שבאו למכור במודעה זו, למשל,
תנובה, האסטרטגיה שלהם זה הבית, הביתיות, בית, כל הזמן הם לא גומרים עם מסרים של בית (גם בזק), ומצד שני, כשהם באים לפרסם איזה שוקו חדש, כאן כבר לא יעזור רק בריף של בית, צריך פה 'למכור עוד משהו שמצד שני לא יצא מהמסגרת האסטרטגית.
לכן, פה הם ימצאו קונספט פרטי לשוקו.
והחלק השלישי הוא, העיצוב.

בעוד ששני החלקים הראשונים יישבו עליהם טובי המוחות ויכינו קופי וויזואל שימשכו רייטינג מהצופים בפרסום, את העיצוב משאירים לסיום, זה לא החלק הארי של המודעה, בשביל זה צריך מעצבת שתקרא את מה שהיא צריכה להכניס, ותעשה את זה ברמה גבוהה, אי"צ ביותר משליטה בתוכנות. וכמובן רקע גרפי ולפעמים גם יצירתיות.

זה ההבדל בין מודעות מקצועיות של משרד פרסום מקצועי, לבין מודעה יפה ככל שתהא שתעצב אותה המעצבת הכי מיוחדת שיש, שמודעות כאלה אולי יעשו קצת כאב ראש לפיקאסו, אבל לעולם הפרסום זה לא אמור לנדנד, ובודאי שלצערינו גם לא יביא לקוחות, חוץ מאולי כמה מתוסבכים שיבואו בגלל שהתחברו ליופי של המודעה, או לדמויות בפרסום (ובפרסום הכללי לצערנו יש הרבה שטויות כאלו).

כל המעצבות/ים, תמיד לומדים בעין בוחנת ממשרדי הפרסום המובילים, איך צריכה להיראות מודעה, ובעיקר ובעיקר מה עומד מאחוריה, היינו מה האסטרטגיה כאן, וכנ"ל, אם המודעה יפה או לא יפה זה כבר עוד ענין, ולפעמים דוקא מודעה לא יפה תעשה את העבודה, הכל תלוי בקהל היעד ובאופי המוצר, אלו דברים משתנים.

אין ענין לרדת לפסים אישיים נגד משרדי פרסום, ובפרט שלדעתי ייתכן ומי שאחראי לזה עתיד ליתן ע''ז את כסאו, מי שחושב שהאתר כאן לא נצפה אצל הרבה מאנשי הפרסום, שידע שהוא טועה.

בכל אופן, המודעה המדוברת כאן לא ענתה לשום אחד מהכללים הבסיסיים הנ"ל ומכאן התמיהה. וד"ל.

יש מקום לומר גם, שפשוט זה מה שהלקוח שילם, וזוהי התוצאה, וד"א היא לא באמת כ"כ גרועה, אלא שביחסית למה שאני וחברותיי מצפות מבולטון, התאכזבנו.
אבל אם איזה משרד בוטיק היה מוציא את זה, כולנו היינו עוברות ע"ז לסדר היום.

טוב זה בשביל כל מי שרצה לדעת על מה המהומה...
בהצלחה לכולנו וס"ד בכל עניינינו
 

album

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שופט/ת באתגר דריבל
אני לא מספיק מבינה באסטרטגיה
אבל
ישנם פעמים שהאסטרטגיה היא-עיצוב נחמד ולא יותר, וזה מה שמוכר
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
זה נכון כי היו עינייך רואות את מוריך!
ויש להסתכל על המודעות של הגדויילים!

אבל להסיק מסקנות כי גם כל עסק זעיר צריך לפרסם כמו הגדולים הוא ממש שגוי, זה לא יעבוד!!
גם קוקהקולה לא התחילו לפרסם כמו שהם מפרסמים היום!
 

גרפיks

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
נכתב ע"י park;1937180:
זה נכון כי היו עינייך רואות את מוריך!
ויש להסתכל על המודעות של הגדויילים!

אבל להסיק מסקנות כי גם כל עסק זעיר צריך לפרסם כמו הגדולים הוא ממש שגוי, זה לא יעבוד!!
גם קוקהקולה לא התחילו לפרסם כמו שהם מפרסמים היום!

GB זה מותג מספיק מכובד שיפרסמו כמו הגדולים.

אגב, עכשיו אחרי המיזוג של 'דסקל' אני מבינה את המהלך של GB - כנראה שהם היו מעוניינים להכניס לאנשים בלאגן בראש - כדי שהפרסום החדש של דסקל לא יקלט.
 

נחמי בלר

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
סאונד והפקות אולפן
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לעניות דעתי המודעה מעולה. אומרת בדיוק מה שהם רוצים באופן שאף אחד לא היה חולם לומר, זה בדיוק מה שעוצר, מה שאומר, מה שמוכר
לתלות...
 

קברניט

משתמש צעיר
במבט לאחור מתברר שכנראה הם פשוט רצו לאגוף את דסקל ולסגור אותם מכל כיוון, לקראת פתיחת סניף הענק שלהם בבני ברק, שמה שהם רק יגידו - הם כבר אומרים מספר שבועות ברצף..
לא רע
 

פוזי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
סליחה על הציניות, אבל אין שום ענין לאגף את הפרסום האומלל שנעשה לדסקל...
 

מתתיהו

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הקריאייטיב של המודעה מעולה, וגם החשיבה מתחת למודעה,

יש פה חשיבה פסיכולוגית, ובתכלס' זה עובד היטב,

הייתי מגדיר את הרעיון של הפרסום, פסיכולוגי יותר מאסטרטגי, וזה לא פחות מ'מבריק',

בקשר לעיצוב, יכול היה להיות יותר יפה, אבל לא זה הנושא כאן
 

spich

משתמש פעיל
רק מי שיושב במשרד פרסום וחי ניתוחי שטח של אלפי מודעות שעובדות או לא,
יכול לקדם בביטחה פרסומים מעין אלו וללמד את כל "המבריקים" שיצאו הרגע מהתנור הקריאייטבי של הקורס, איך הדברים עובדים בשטח...
בולטון, משרד הפרסום הגדול מבין המשרדים, הוא משרד יציב מאד עם רמת אמינות אדירה מבחינת המפרסמים וסייעתא דשמים בלתי שגרתית, והוא לא היה מגיע לזה אם לא היו תוצאות...
ולא... אין לי קשר ישיר למשרד, אבל יש לי חומר על תוצאות הפרסום שם.
ובקשר למודעה הנוכחית-
יש כאן חדשנות לצד ברירות גדולה מאד: בעצם כל אחד מחפש נקודת בידול, ואם אנחנו אומרים הכל לא אמרנו כלום, וזאת הבעיה של רוב אנשי הקריאיטיב. כאן הם הלכו על מסר אחיד וברור "חסידים של שלמות" כשהמסר התקיף הזה מכוון לכל המכלול. זה בעצם לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
המיוחד במכלול שהם הגישו - זה חוסר השגרתיות שלו: לא:איכות, מחיר, יופי וכד',
אלא אוצר מילים חדשני עם מושגים מעולמות תוכן שונים שיוצרים רתק ועניין דווקא בשל חוסר הקשר בינהם...
אני חושבת שזה שידרוג לבולטון החשיבה היצירתית.
והפשטות העיצובית? ממקדת את המסר ועובדת איתו בראש אחד. אין כאן שאלות והתפזרות, הכל ברור וחד: שלמות!
 

אות

משתמש רשום
אוי זה כואב כמה שזה צודק,

לפעמים אני תוהה האם בולטון מזלזלים באינטלגנציה שלנו או של הלקוחות שלהם...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה