טוב, אז נשב ונסביר ויהיה לתועלת כולנו.
כל מודעת פרסום בנויה על כמה מרכיבים מרכזיים:
האסטרטגיה הכללית של העסק, בו נבדל הוא ממתחריו בתחום זה.
הקונספט שבאו למכור במודעה זו, למשל,
תנובה, האסטרטגיה שלהם זה הבית, הביתיות, בית, כל הזמן הם לא גומרים עם מסרים של בית (גם בזק), ומצד שני, כשהם באים לפרסם איזה שוקו חדש, כאן כבר לא יעזור רק בריף של בית, צריך פה 'למכור עוד משהו שמצד שני לא יצא מהמסגרת האסטרטגית.
לכן, פה הם ימצאו קונספט פרטי לשוקו.
והחלק השלישי הוא, העיצוב.
בעוד ששני החלקים הראשונים יישבו עליהם טובי המוחות ויכינו קופי וויזואל שימשכו רייטינג מהצופים בפרסום, את העיצוב משאירים לסיום, זה לא החלק הארי של המודעה, בשביל זה צריך מעצבת שתקרא את מה שהיא צריכה להכניס, ותעשה את זה ברמה גבוהה, אי"צ ביותר משליטה בתוכנות. וכמובן רקע גרפי ולפעמים גם יצירתיות.
זה ההבדל בין מודעות מקצועיות של משרד פרסום מקצועי, לבין מודעה יפה ככל שתהא שתעצב אותה המעצבת הכי מיוחדת שיש, שמודעות כאלה אולי יעשו קצת כאב ראש לפיקאסו, אבל לעולם הפרסום זה לא אמור לנדנד, ובודאי שלצערינו גם לא יביא לקוחות, חוץ מאולי כמה מתוסבכים שיבואו בגלל שהתחברו ליופי של המודעה, או לדמויות בפרסום (ובפרסום הכללי לצערנו יש הרבה שטויות כאלו).
כל המעצבות/ים, תמיד לומדים בעין בוחנת ממשרדי הפרסום המובילים, איך צריכה להיראות מודעה, ובעיקר ובעיקר מה עומד מאחוריה, היינו מה האסטרטגיה כאן, וכנ"ל, אם המודעה יפה או לא יפה זה כבר עוד ענין, ולפעמים דוקא מודעה לא יפה תעשה את העבודה, הכל תלוי בקהל היעד ובאופי המוצר, אלו דברים משתנים.
אין ענין לרדת לפסים אישיים נגד משרדי פרסום, ובפרט שלדעתי ייתכן ומי שאחראי לזה עתיד ליתן ע''ז את כסאו, מי שחושב שהאתר כאן לא נצפה אצל הרבה מאנשי הפרסום, שידע שהוא טועה.
בכל אופן, המודעה המדוברת כאן לא ענתה לשום אחד מהכללים הבסיסיים הנ"ל ומכאן התמיהה. וד"ל.
יש מקום לומר גם, שפשוט זה מה שהלקוח שילם, וזוהי התוצאה, וד"א היא לא באמת כ"כ גרועה, אלא שביחסית למה שאני וחברותיי מצפות מבולטון, התאכזבנו.
אבל אם איזה משרד בוטיק היה מוציא את זה, כולנו היינו עוברות ע"ז לסדר היום.
טוב זה בשביל כל מי שרצה לדעת על מה המהומה...
בהצלחה לכולנו וס"ד בכל עניינינו