תודה רבה רבי אברהם. אורו עיני!נכתב ע"י אברהם;1991150:בתנ"ך יש את שלושת נשי בניו של נח ואת שלושת בנות איוב
נכתב ע"י אפכא מסתברא;1991210:וגם אין'ְשְׁלֹשׁ' או 'שְׁלָשׁ' לזכרים.
[/SIZE][/SIZE]
נכתב ע"י דג מלוח;1991449:מסכים עם הכל, אבל זה שאין שלוש לזכר זה לא נכון.
ויהי כמשלוש חדשים.
עקרונית אתה צודק, ואין להביא ראיה מיוצאי הדופן שיש להם סיבה פנימית (כמו: 'אשר בנו שתיהם את בית ישראל' ועוד כהנה וכהנה) לגבי אופן הכתיבה והניקוד כהיום, אבל הדוגמא שלך שגויה, כי אכן - בהפסק בהחלט אפשר לומר לָךְ לזכר, וזה לא יוצא דופן, כמו אתה במלעיל ובקמץ באל"ף, ועוד הרבה שינויים קבועים הבאים בדרך כלל (אבל לא תמיד) בהפסק, אלא שהיום בלשון הדיבור אין נוהגים כן.נכתב ע"י סמינר דוד;1991483:יש יוצאים דופן, ויש שפת תנ"ך עם פירושים למה זה נאמר כך, כמה פעמים נאמר לָך לזכר? האם בגלל זה נאמר שאפשר לומר לך (עם קמץ) לזכר?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיג
א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ: