דרוש מידע מלכודת דבק לזבובים וחרקים, צער בעלי חיים או לא?

אברך.

משתמש מקצוען
אשמח לעזרתכם...
יש לי בבית המון ג'וקים וחרקים מעופפים ושאר מרעין בישין, קניתי אתמול מלכודת דבק ותליתי בכל החדרים וב"ה עובד מצוין והצליח להדביק לעצמו הרבה חרקים וג'וקים.
אבל דא עקא שאני [ואשתי עוד יותר] לא מסוגלים לשמוע ולראות את הזבובים נלחמים ונאבקים כדי לברוח מהמלכודת ואין מושיע להם... וזה ממש קורע את הלב וצער בעלי חיים...
מצד שני אני לא יכול עם בית מלא חרקים וג'וקים שזה הרגשה גרועה ומעצבן נורא, אני לא מדבר אם ח"ו נכנס איזה חרק קטן לתוך אוכל או לכוס שתייה ולא שמים לב לזה ואפשר בקלות לעבור על שש לאוין חס ושלום [תלוי איזה סוג חרק...] וכמו שאנחנו יכולים לשחוט ולאכול בהמות עופות ודגים מ"ורדו בדגת הים" כמו כן יש לנו רשות להרוג אותם כדי שלא להיכשל באיסורים חס ושלום אבל ממש קשה לי לראות אותם נאבקים ומפרפרים כדי לצאת מהמלכודת, מה דעתכם??
חשבתי להשתמש במכשיר חשמלי שקוטל אותם מהר מאוד בלי צער גדול אבל אני לא יכול לקנות מכשיר כזה לכל חדר, אין לי תקציב...

נ.ב.

אתמול אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק שאוסרת ללכוד בעלי חיים באמצעות דבק, החוק גם אוסר לייצר, למכור, לשווק ולייבא מלכודות...
 
נערך לאחרונה ב:

Panda

משתמש מקצוען
זה צער נוראי לבעלי החיים , ואיסור תורה.
יש פתרונות אחרים
 

אברך.

משתמש מקצוען
יש פתרונות אחרים
אפשר לפרט יותר בבקשה אבל לא מכשיר חשמלי כי אין לי כוח וזמן לקדוח חורים בכל חדר כדי לתלות את המכשיר וגם אין לי תקציב... וכמו שכתבתי:
חשבתי להשתמש במכשיר חשמלי שקוטל אותם מהר מאוד בלי צער גדול אבל אני לא יכול לקנות מכשיר כזה לכל חדר, אין לי תקציב...
 

א. שטיגליץ

משתמש מקצוען
מבחינה נפשית זה עניין אחד.
הלכתית ראה שו"ת שאילת יעב"ץ קי:

שו"ת שאילת יעבץ חלק א סימן קי

צל"ע בהא דצער ב"ח =בעלי חיים= דאורייתא. אם הוא כלל עובר לכל אשר נשמת רוח חיים באפיו גדול וקטן ואפי' שקצים ורמשים (בלבד שלא יהיו ממיתין כי כל המזיקין נהרגין אפי' בשבת) ושלשול קטן שבים במשמע לכאורה. ויראה שאינו באמת אלא בב"ח =בבעלי חיים= דבני מלאכה נינהו כענינא דקרא דכתיב בבהמה הנושאת משא. ואפשר שאפי' כלב וחתול בכלל. לפי שגם המה בני תרבות ובעלי מלאכה כמ"ש במ"א לענין להקדים להם האכילה כבהמה (ע"ל סי"ז) אבל הקטנים שאינם ראוים למלאכת אדם. לא מיבעיא זבובים ופרעושים ושאר שקצים ורמשים דמאיסי וגם יש בהן חשש מכשול ואף קצת סכנה וצער לבני אדם. דלית לן בה. וש"ד למיקטלינהו. והא ר"נ דאמר קטלן להו ואשמען קלא דסנותי ולא תימא הנהו משום דלית בהו משום נטילת נשמה. דמשו"ה אפי' בשבת שרי. אבל שארא דאית בהו משום נטילת נשמה. דילמא אית בהו נמי משום צב"ח =צער בעלי חיים=. כי לא מזקי ודאי. אלא ודאי כל הני דאמרן, אין להם סמך מן התורה להקפיד על צערן ועל הריגתן. ואצ"ל פרעושים דקמצערו טובא. (אף על פי שהאר"י ז"ל ממדת חסידות וע"פ הסוד ודברים בגו משום גלגול נגע בה) ציוה לתלמידיו שלא להרוג אפי' כינה. והא דאשכחן לר' בפ' הפועלים דחזי לאמתיה דכנשה בני כרכושתא דשדיין וא"ל שבקינהו ורחמיו על כל מעשיו כתיב. מלבד שאינה ראייה להטיל חובה על כל אדם ואפי' ממדת חסידות. דהא רבי גופיה משמע קצת דמקמי הכי לא אקפיד בהכי. ושוב אחז במדת רחמנות יתרה שלכן רחמו עליו משמים להקל יסוריו. תדע שהרי אמרו שם דמעיקרא ע"י מעשה באו כדאי' התם מעובדא דעגל. ותמה על עצמך וכי לא זו מדת כל אדם ואפי' חסיד שבחסידים. מי יחוש ויחוס על בהמה שסופה לשחיטה. שבודאי לכך נוצרה והיא טובתה ותקנתה בלי ספק. ומה טיבה של מדת רחמים בזה. כ"ש שאין שייכות לעונש על האכזריות ההוא. א"כ בכך ימלטו כל ב"ח חייהם מיד השוחט. אלא פשיטא שאני ר' דרב גובריה. ומי עמד בסוד ה' לידע מה טיבו של עגל ההוא ואם אולי איזה נפש מישראל שנתגלגל בו. והיה מבקש תיקונו מרבי. שלא יצטרך למות מותא תנינא בבהמה והמ"י. עוד י"ל שמא בני חולדת הסניים היו שעשוין לנקר הבית ויש לבני אדם צורך בהם. אלא שעדיין היו קטנים שנולדו עכשיו ולא היו ראוין לתשמישן עד שיגדלו. ואעפ"כ מדה של רחמים גדולים היתה שם כנ"ל יעב"ץ ס"ט.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  23  פעמים

לוח מודעות

למעלה