מלחמת הגבינות הצהובות

אלי אלימלך

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מפשקוויל.



נתחיל בחלק הפחות מעניין: מדובר במודעה עם קרייאטיב גנרי לחלוטין. אין איזו תובנה משכיבה, או מטאפורה פנטזיונית. מסר מונח על השלחן בצורה הכי פשטנית. ככל הנראה הוראות הבריף כיוונו למסר בטון כזה, נטפל בזה בהמשך הפוסט. יש תשובות להכל. מבטיחים.
צפה בקובץ המצורף 138633
צפה בקובץ המצורף 138634
אז הרקע לסיפור כמובן מתחיל כמה חודשים אחורה. כשהשחקנית החדשה והמשמעותית – טרה, חושפת שוב שיניים טורפניות, באמצעות הגבינה הצהובה החדשה ה'טעימה' ביותר על המדף. החברה המרכזית – מימד, החברה המרכזית – מימד. שילוב קטלני של נהרות מדיה עד הים (תראו איזה בצפר הם עושים בימים אלו לנסטלה עם הפיוז-תה).

צפה בקובץ המצורף 138635


בלי לדבר הרבה, יוצאים במסע פרסום שאין אפשרות להתעלם ממנו. דאבלים, אינסרטים, תוספות בנייה ופיגומים. כל המדינה יודעת על הגבינה הצהובה הכי טעימה, זו שסודותיה נרקמו אצל ה'מולר'ים הגרמניים. הכל כמובן בליווי כתמים שחורים מגניבים.

http://www.pashkevil.co.il/wp-content/uploads/2012/08/הטעימה.jpg

====


בא'נדבר מאקרו:


מחד, להשיב מלחמה שערה לא נשמע בריא. אין מצב שתנובה תיקח את הגבינות הותיקות שלה – 'גוש-חלב' ו'ירושלים' ועוד ותתחיל פתאום להשוות ביניהן לבין הצהובות של טרה. מה, אנחנו החזקים במשק נתעסק עם החברה הקטנה הזו שהרגע הושיטה ידה לתוך דלי החלב? שתוכיח ת'עצמה בבקשה, מי מסתכל עליה בכלל?


מאידך, השוק עובר שינויים. תנובה, כחברה ששלטה בשוק ביד רמה אינה רשאית להתעלם משור מופרע כזה למולה. הוא נוגס עוד ועוד סלמי מהנתח הענק שהיא החזיקה בו במשך שנים, ומה עושים?


מה שאומר: חייבים להעניק תשובה להבטחה החדשה של טרה, אך מאידך לא ליגרר למלחמה שתעמיד את טרה כשותף שווה המתחלק בשלל.


איך עושים את זה? לא מסובך – משתדלים לחסל את האויב מרחוק, אך לא בקרב פנים מול פנים.


====


בתנובה נוברים בארכיונים, ונזכרים שיש להם 'צהובה' ללא כשרות מהדרין, כזו הנהנית מנאמנות גבוהה בציבור הכללי, ונחשבת (או כן, או לא) כגבינה צהובה הכי טעימה. משהו מיתולוגי כמו שוקולד הפרה בזמנו לפני חדירתו למגזר. יופי, הנה, בואו ניקח את הגבינה הזו, גבינת עמק, שתהוה מענה אמיתי ל"צהובה הטעימה'.


ושוב, כאן בזהירות רבה, אסור שמישהו יבין שמכוונים קטגורית ל'הצהובה הטעימה'. אי לכך אין מצב לדבר על 'טעים'. נעבור לשדה הבריאות. בריאות? נו תגידו, עם בריאות מפוצצים את הבועות הרותחות מעל הפיצה?… אבוי לנו אם ניצור זיקה על מוצר שומני כזה לחוויה בריאותית.


והנה התשובה המופלאה שיצרו לנו הפלנינגים של גל-אורן: עוזבים את שדה ה'טעים', ועוברים לתופעת הלוואי של הטעים: הארוחה. טעים לא טעים זה עניין נקודתי. אנחנו צריכים את התכל'ס: את ה'מה יוצא לי מזה', וזו 'ארוחה' מושלמת.


=======


וכאן אנחנו נוגעים בנקודה שלעיתים מעצבנת את כותבי הטורים ופרשני הפרסום: מדוע חלק נכבד מהמודעות אינן טומנות מוקשיים קרייאטיביים? איפה התובנות הענקיות? איפה פטישי האימפקט העוצמתיים?


והנה תשובה נקודתית לקמפיין הזה, שגם עונה להרבה קמפיינים אחרים בעלי מאפיינים מקבילים.


תנובה לא יכולה היתה במקרה זה לקרוע את השמים בקריייאטיב או בהתפרעות מדיה. כי היא היתה נשמעת כתשובה ל'צהובה' של טרה. וזה הדבר האחרון שהיא מעוניינת שנעשה. אי לכך, הטון בפרסום מכובד, ממלכתי, שקט. ארט מושלם ללא נדבות משטארסטוק. ואפילו התזמון לא נעשה צמוד צמוד, הכל כאסטרטגיה מדוייקת ומכוונת.


=====


והנה שאל לו יוסי צלניקר את שאלת מליון הקקטוס: מה פתאום כל המותגים האלו, אחוזה, ירושלים, טל העמק ועוד – והרי אם אין בידול אמיתי בין המוצרים, מדוע השינוי בשמות?


אוי יוסי יוסי -עפר אני לכפות רגליך. אם אנחנו חוזרים לשוק בו מוכרים מוצרים ללא עטיפות, אפשר להוריד ת'תריסים. לסגור את משרדי הפרסום והמיתוג. להגיד שלום לצמיחה. לשגשוג. בוקר טוב רוסיה. לילה טוב אוקראיינה.
 

קבצים מצורפים

  • עמק אחד.jpg
    KB 902.9 · צפיות: 18
  • עמק 2.jpg
    KB 908.4 · צפיות: 19
  • הטעימה.jpg
    KB 33.1 · צפיות: 16

ותמיד לבחור

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בלי לריב על התוכן - כתיבה מעולה, אינאפס.
לייק גדול על הפסקה הסוגרת. אהבתי. :cool:
 

yhk

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אבריימי כל הכבוד על הניתוח המעולה
אבל אני אפיקורס בשני דברים
א. מי אמר שאת כל זה חשב מי שעשה את הפרסום המדובר. אולי הוא חשב קצת יותר רדוד ממה שאתה מעלה. או אולי הוא לא חשב כלום!!

ב. בתור לקוח שרואה את הפרסומות. אני לא חושב שכל הבנין שבנית זה מה שעובר בתת מודע של הקורא. (אני לא מדבר בעמקנים)
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
אחרי שעיינתי בפרסומת שמצאה חן בעיני בשל נקיותה ופשטותה חסרת התחכומים, נזכרתי שבעצם יש לי במקרר "עמק"
למה?
...בגלל המחיר.
(בעלי הזכיר לי שזו גבינה שהמחיר שלה בפיקוח)
 

מי אני

משתמש רשום
אכן

נכתב ע"י ותמיד לבחור;848654:
בלי לריב על התוכן - כתיבה מעולה, אינאפס.
לייק גדול על הפסקה הסוגרת. אהבתי. :cool:

אפשר להנמס רק מהנוסח. אדיר!
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכה

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הַבֹּטְחִים בַּיהוָה כְּהַר צִיּוֹן לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם יֵשֵׁב:ב יְרוּשָׁלִַם הָרִים סָבִיב לָהּ וַיהוָה סָבִיב לְעַמּוֹ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַׁע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים לְמַעַן לֹא יִשְׁלְחוּ הַצַּדִּיקִים בְּעַוְלָתָה יְדֵיהֶם:ד הֵיטִיבָה יי לַטּוֹבִים וְלִישָׁרִים בְּלִבּוֹתָם:ה וְהַמַּטִּים עַקַלְקַלּוֹתָם יוֹלִיכֵם יי אֶת פֹּעֲלֵי הָאָוֶן שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה