מכתב למורים/ות לתחילת שנה

לוי ו.

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
מורים יקרים,
בעוד שבועיים מתחילה שנת הלימודים ובקשה קטנה אליכם:
אל תשאלו את הילדים מה הם עשו החופש לאן נסעו / טסו / טיילו. זה לא רלוונטי !
יש ילדים שלא טסו
יש ילדים שלא היו בקייטנות או בנופש
יש ילדים שאפילו לא היו בבריכה
יש ילדים שלא נפגשו עם חברים ( כי אין להם )
יש ילדים שישבו חודשיים בבית
מאלף ואחת סיבות כמו המצב הכלכלי למשל …
תשנו את השאלה , למשל תשאלו :
מי יכול לספר לי על מעשה טוב שעשה החופש
מי יכול לספר לנו על התנדבות שהוא עשה
תזכרו שבכיתה של 30 ילד יש ילד אחד ( וזה מספיק ) שעברו עליו חודשיים לא פשוטים ❤️

(מוזמנים לעשות העתק הדבק אצלכם ולהפוך את הפוסט לויראלי שיגיע לכוולם)
 

יועץ ארגוני פדגוגי

מהמשתמשים המובילים!
ולכן אפשר לשאול
איך היה לנו החופש?
מי רוצה לשתף?
ולעלות כל מיני דוגמאות: סבא וסבתא באו לבקר, נסענו אליהם. היינו ב.... עשינו... נחנו, נשארנו בבית כי היה חם, שיחקנו משחקי חברה ועוד
 

נועה ב

משתמש מקצוען
סליחה שאני מגיבה, ולא רק מהנהנת בראשי לאות הן..
המייל שלי מוצף מההודעה הזו מאין סוף קבוצות

ומרגישה חייבת לדיק משהו שלא נחטא לצד השני

יש לי תלמידות שכמהות לחזור ולהגיע לתחילת השנה
לקבל את החיוך של המורה וכן, גם את השאלה 'איך היה לך בחופש?'
והדבר האחרון שמתבקש מלשאול ילדה בכיתה ה ו /ז זה 'איזה מעשה טוב עשית בחופש.....'

נכון, יש ילדים שלא יצאו מכל מיני סיבות עצובות- וזה עצוב, ויש שלא יצאו סתם וזה לא עצוב, זה אחר, זה פחות
לא חושבת שבגלל כמה ילדים נמנע את הצורך הרגשי/ נפשי משאר התלמידים
כמו שאני כן אלמד הלכות כיבוד הורים גם אם יש ילדה יתומה בכיתה
רק מה
כן תודה למי שהעלה את ההודעה הזו, כי זה עומד עכשיו מול עיננו
ומומחיות המורה זה להיות רגישה והרבה הרבה חכמה
תשאלי תתעניני אל תראי שזה הכל, אל תתפעמי מילדה שהספיקה החופש שיט שבוע בספינת טיולים ליון+ טיסה ישירה לאיטליה, יומיים בונציה יומיים בהרים, חזרו לארץ היו בצפון (והמורה, זה סתם לא שווה...)עם כל המשפחה וכו (אמיתי לחלוטין!!)
סורי לא מעריכה את זה יותר מאלו שנפשו והתאמצו לחוות את הבית/הים וכד'
תתפעלי מהחויות הקטנות היומיומיות של החופש
בכיתות הגבוהות, אחרי החויות/ א במהלכן תסכי איתן-
עם מה יצאתן מהחופש?
מה החויה שהשאירה בך הכי הרבה רושם?
מה לקחת איתך מהחופש?
חייב לתת ביטוי לחויות, לחופש ולמה עשינו
אבל תדע/תדעי מורה יקר/ה התסכול של ילד שלא יצא/כן יצא תלוי הרבה בתגובה שלך!!
ואל תשכחו ללחוץ גם על ילד שטוען שלא עשה כלום,( לא מול כולם, כמובן,) אבל אחד על אחד זה זמן לספר חויות מכל סוג שהוא גם חיובי וגם פחות
ו-הגיבו מתאים
תכילו
בהצלחה לכולנו!!
 

יועץ ארגוני פדגוגי

מהמשתמשים המובילים!
הרבה טיולים גרנדיוזיים הם בשביל ההורים ולא בשביל הילדים
ילד ששיחק עם אמא שלו רמי או מונופול או קלפים ולא משנה מה לבד
ויצא עם אמא שלו לקנות ארטיק או אייס קפה ב5 שח אבל לבד בגינה
נסעו יחד לקבר רחל או הכותל
ובמקביל יצאו כולם לארוחת ערב בפארק העירוני (סנדוויצ'ים עם חביתה וירקות או גבינה צהובה)
עשו משחק משפחתי בסלון
בנו מחנה בבית וישנו על מזרונים
תוך כדי משחק משפחתי עם אבטיח חתוך
יתכן וכמעט בטוח שנהנו פי 1000 מילדים משועממים על אחד מהרי הנופש שאי אפשר לצאת מהחדר בחום שהיה, האוכל יוקרתי אבל לא מה שילדים אוהבים, וכו'


החכמה בשיתוף חוויות
וגם ילד מבואס חשוב שישתף
רק שהמורה צריך לנתב בחכמה
לדעת לבטא רגשות חיוביים ושאינם בצורה שלא תגרום לפגיעה והעלבה
לשדר כיף מכל מיני דברים קטנים
ואפשר להביא דוגמאות אישיות
אני מאוד נהניתי בחופש לקום ב... לאכול ארוחת בוקר עם המשפחה, להתפלל ברוגע, לצאת בערב עם הילדים לגינה.
 

איילונת

משתמש מקצוען
סליחה שאני מגיבה, ולא רק מהנהנת בראשי לאות הן..
המייל שלי מוצף מההודעה הזו מאין סוף קבוצות

ומרגישה חייבת לדיק משהו שלא נחטא לצד השני

יש לי תלמידות שכמהות לחזור ולהגיע לתחילת השנה
לקבל את החיוך של המורה וכן, גם את השאלה 'איך היה לך בחופש?'
והדבר האחרון שמתבקש מלשאול ילדה בכיתה ה ו /ז זה 'איזה מעשה טוב עשית בחופש.....'

נכון, יש ילדים שלא יצאו מכל מיני סיבות עצובות- וזה עצוב, ויש שלא יצאו סתם וזה לא עצוב, זה אחר, זה פחות
לא חושבת שבגלל כמה ילדים נמנע את הצורך הרגשי/ נפשי משאר התלמידים
כמו שאני כן אלמד הלכות כיבוד הורים גם אם יש ילדה יתומה בכיתה
רק מה
כן תודה למי שהעלה את ההודעה הזו, כי זה עומד עכשיו מול עיננו
ומומחיות המורה זה להיות רגישה והרבה הרבה חכמה
תשאלי תתעניני אל תראי שזה הכל, אל תתפעמי מילדה שהספיקה החופש שיט שבוע בספינת טיולים ליון+ טיסה ישירה לאיטליה, יומיים בונציה יומיים בהרים, חזרו לארץ היו בצפון (והמורה, זה סתם לא שווה...)עם כל המשפחה וכו (אמיתי לחלוטין!!)
סורי לא מעריכה את זה יותר מאלו שנפשו והתאמצו לחוות את הבית/הים וכד'
תתפעלי מהחויות הקטנות היומיומיות של החופש
בכיתות הגבוהות, אחרי החויות/ א במהלכן תסכי איתן-
עם מה יצאתן מהחופש?
מה החויה שהשאירה בך הכי הרבה רושם?
מה לקחת איתך מהחופש?
חייב לתת ביטוי לחויות, לחופש ולמה עשינו
אבל תדע/תדעי מורה יקר/ה התסכול של ילד שלא יצא/כן יצא תלוי הרבה בתגובה שלך!!
ואל תשכחו ללחוץ גם על ילד שטוען שלא עשה כלום,( לא מול כולם, כמובן,) אבל אחד על אחד זה זמן לספר חויות מכל סוג שהוא גם חיובי וגם פחות
ו-הגיבו מתאים
תכילו
בהצלחה לכולנו!!
ומוסיפה, אני לא חושבת שיש ילד שלגמרי לא עשה כלום בחופש!!!
ולעשות לא אומר דווקא טיול או נופש אלא מספיק שהלכו לסבתא או הלכו לגינה אפילו באותו באותו עיר ,אבל גינה
שבמשך השנה לא יוצא להגיע אליה( -וזה לא עולה כסף) זה מספיק בשביל ילד.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה