מידע מכירת לחנים - כל השאלות (והתשובות?...)

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
• בראש ובראשונה, איך לא, שאלת השאלות שמשום מה התשובה שלה חסויה ולא מצאתי לה תשובה בשום מקום ברשת, וגם כאן באשכלות קודמים נשארה החידה בלתי פתורה - ובכן, מה המחיר של לחן?
התשובה לזה כנראה מורכבת, אין ספק, אבל יש כאן מספיק מקום לפרט... (החל מ-? שלוקח יוסי גרין, עובר דרך-? שלוקח אלי קליין וכו' וכו')
• בהמשך לזה, יש כאלו שכתבו שמלחינים אנונימיים אינם מקבלים תשלום, האם יהיה סביר לדרוש שהשיר יצא כסינגל עם קרדיט ראוי תוך פרק זמן סביר (שנה?) ולא יושכב לישון במגירה (הוא ישן אצלי כבר מספיק זמן...)?
• מהן הזכויות של הזמר בלחן שקנה, ומהן הזכויות של המלחין? לדוגמא, הזמר יכול לסחור בלחן ולמכור אותו למישהו אחר (נדמה לי ששמעתי על סיפורים כאלה), או שהוא קונה את זכות השימוש בלבד?
• מה הדרך הנכונה לפנות לזמר, אליו ישירות או דרך המפיק שלו?
• ראיתי שמישהו פירסם מייל של תיווך לחנים בשם מיוזיק סטאר (00melodies כרוכית ג'ימייל וכו'), מישהו מכיר מי עומד מאחורי זה, מה מידת ההצלחה, וכמה עמלה הוא גובה?
 

ידידיה שמשון

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
• בהמשך לזה, יש כאלו שכתבו שמלחינים אנונימיים אינם מקבלים תשלום, האם יהיה סביר לדרוש שהשיר יצא כסינגל עם קרדיט ראוי תוך פרק זמן סביר (שנה?) ולא יושכב לישון במגירה (הוא ישן אצלי כבר מספיק זמן...)?
הבעיה פה שאתה זה שצריך את הזמר ופחות הוא צריך אותך, לכן יתכן שיהיה קשה להתחיל לעשות לו תנאים.

יישר כח על האשכול, הלוואי שיביאו פה מידע מעניין. [אם אני זוכר נכון אמר לי אחד שבתחום (סליחה שאני שוב לא מזכיר שמות) שזה 1000$ למלחין רגיל ו2000$ ליוסי גרין, אבל הוא אמר לי את זה לפני מעל 10 שנים ואולי דברים השתנו מאז ואני גם לא זוכר ברור].
עוד שמעתי שחד משמעית זה לא עסק רווחי עבודה במכירת לחנים.
לגבי אלי קליין אם אני זוכר ראיתי שאצלו הקונספט הוא שאתה קונה חבילה- מהלחן דרך העיבוד עד המיקס והמאסטרינג.
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
הבעיה פה שאתה זה שצריך את הזמר ופחות הוא צריך אותך, לכן יתכן שיהיה קשה להתחיל לעשות לו תנאים
זה נכון. אבל צריך לחשוב מה העצה במצב כזה שזמר אומר לך אני מעוניין בלחן ותגיד תודה... לך תדע עד מתי זה ישכב אצלו.
אולי פשוט אפשר לומר לו שהוא יכול להשתמש אם הוא רוצה ובמקביל להמשיך לנסות אצל זמרים אחרים (וכמובן אם עסקה מבשילה מול זמר אחר לתאם עם הראשון אם הוא התחיל להקליט, ולא לדפוק אותם ששניהם יוציאו את אותו שיר יחד...)

דרך אגב, לא שאני אוחז כרגע בכזו סיטואציה אבל טוב להיות מוכן מראש...
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה

בֶּכָויֹל מקרה

עיבודים קוליים
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
כפי מה ששמעתי זה לא עסק רווחי...

רק הגדולים ממש כמו הערשי ויינבערגער או פינקי וועבער וכאלה הם יכולים להרוויח מזה אך ג"כ לא להתעשר מזה....
 

בֶּכָויֹל מקרה

עיבודים קוליים
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
כפי מה ששמעתי זה לא עסק רווחי...

רק הגדולים ממש כמו הערשי ויינבערגער או פינקי וועבער וכאלה הם יכולים להרוויח מזה אך ג"כ לא להתעשר מזה....
עוד משהו ששמעתי, שהמחיר ללחן רגיל הוא באזור 500 דולר לא יותר...
 

בֶּכָויֹל מקרה

עיבודים קוליים
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
עצה טובה למלחינים שבינינו,

אם אתה רוצה שהלחן שלך יתפרסם, הדרך היא לא להתחיל לשכנע זמרים ולהטריד אותם שיקחו את זה וכדו' כפי שמוכר להרבה מלחינים מתחילים, אלא פשוט לשיר את זה בבית אצל החברים ולאט ולאט פתאום יתגלה הנקודה, פתאום זה יגיע לאזניים של זמרים ויתלהבו, זו השיטה הכי טובה ככה שמעתי מהמלחין הערשי רוטנברג מבלגיה שהוא מעיד על עצמו שככה עשה ולכן הצליח די מהר להיכנס לשוק.
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
עצה טובה למלחינים שבינינו,

אם אתה רוצה שהלחן שלך יתפרסם, הדרך היא לא להתחיל לשכנע זמרים ולהטריד אותם שיקחו את זה וכדו' כפי שמוכר להרבה מלחינים מתחילים, אלא פשוט לשיר את זה בבית אצל החברים ולאט ולאט פתאום יתגלה הנקודה, פתאום זה יגיע לאזניים של זמרים ויתלהבו, זו השיטה הכי טובה ככה שמעתי מהמלחין הערשי רוטנברג מבלגיה שהוא מעיד על עצמו שככה עשה ולכן הצליח די מהר להיכנס לשוק.
עצה טובה, אבל מתאימה לפרופיל מסויים של אנשים, לא לכל אחד.
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
כפי מה ששמעתי זה לא עסק רווחי...

עוד משהו ששמעתי, שהמחיר ללחן רגיל הוא באזור 500 דולר לא יותר...
תלוי כמה זמן וכסף דרושים בשביל להשקיע בהקלטה, זה מן הסתם משתנה בין אדם לאדם. אבל אם נצא מתוך נקודת הנחה שאדם מקליט בבית, נראה לי ש-500$ זה תגמול יפה.

יכול להיות שלהתבסס על מכירת לחנים בתור מקור ההכנסה העיקרי זה כמעט בלתי אפשרי, כי צריך להלחין ולמכור כמעט מידי יום.
ואולי זה מה שהתכוון
עוד שמעתי שחד משמעית זה לא עסק רווחי עבודה במכירת לחנים.
 

ידידיה שמשון

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
תרתי דסתרי, לא?...
וודאי שמי שמוכר מרוויח, השאלה היא אם שווה לעבוד בזה כעבודה, זה דבר שלוקח זמן והשקעה, ובאותו זמן אפשר לעשות דבר אחר שאולי יהיה יותר רווחי.
כמו שדכן- הוא עובד המון שעות, בסוף הוא מצליח X שדוכים. וודאי ששווה לעבוד בזה מהצד, בשדכנים יש כאלה שזה העבודה העיקרית שלהם. אבל זה כי הם עושים מספיק שידוכים. בלחנים, גם אם נגיד שמלחין הצליח למכור 20 שירים בשנה (אני לא יודע כמה כאלה יש ואם בכלל), זה יוצא 20,000 דולר לשנה בערך, זה עדיין לא מספיק כדי לפרנס משפחה.
ואתה מדבר פה על מלחינים בשורה הראשונה. אז אם אני צריך לחשב האם יהיה נכון מבחינתי להשקיע בעניין של מכירת לחנים כי אולי זה יצליח לי- מה יקנו ממני? כמה שירים אולי בשנה או בכמה שנים, זה וודאי לא פרנסה.
ליוסי גרין יש מפעל תרופות, יצי וואלדנר עובד בענייני ריצוף, ברוך לוין והרב הלל פלאי מחנכים. אלי קליין ויצי ברי עובדים בהפקות והקלטות.
זה וודאי הכנסה צדדית נחמדה, אבל לא פרנסה עיקרית, ובמקרים מסויימים אפילו לא צדדית אלא כמה שקלים נחמדים מהצד.
יכול להיות שלאמן שרוצה לפרוץ או שהוא כבר עובד בהופעות וכד' אז מכירת לחנים תקדם אותו.
עוד משהו ששמעתי, שהמחיר ללחן רגיל הוא באזור 500 דולר לא יותר...
אמר לי מישהו היום בין 500 ל1000 דולר.
אני מאמין שאין בזה כללים וזה תלוי במשא ומתן ומי אתה... אבל נשמע שזה האזור
עצה טובה למלחינים שבינינו,

אם אתה רוצה שהלחן שלך יתפרסם, הדרך היא לא להתחיל לשכנע זמרים ולהטריד אותם שיקחו את זה וכדו' כפי שמוכר להרבה מלחינים מתחילים, אלא פשוט לשיר את זה בבית אצל החברים ולאט ולאט פתאום יתגלה הנקודה, פתאום זה יגיע לאזניים של זמרים ויתלהבו, זו השיטה הכי טובה ככה שמעתי מהמלחין הערשי רוטנברג מבלגיה שהוא מעיד על עצמו שככה עשה ולכן הצליח די מהר להיכנס לשוק.
יפה,
אני לבינתיים ממה שאני רואה, לא מצאנו הרבה שפשוט שלחו שיר במייל והזמר חזר אליהם- שהוא רוצה לקנות את השיר (מישהו שמע על כזה מקרה?).
מה שאני רואה שתועלתי הוא לפנות בכנות לאנשים שבתחום (עדיף לחפש נחמדים...) גם אם לא לזמרים עצמם ולהשמיע להם את המוזיקה שלך, אם תהיה סייעתא דשמיא והם יאמינו בחומר שלך, אז יתכן שבבוא היום הם ישמיעו את זה לאנשים הנכונים בזמן הנכון.
מהנסיון שלי כך הגעתי לאזניים של כמה אנשי מפתח שגם הגיבו (בשני מקרים לא קנו אבל ביקשו עוד חומר).
אני חושב שבכל זאת יש משמעות אם אמן ידוע שולח את השיר לחבר שלו, אז הוא יקשיב ברצינות.
אפילו שאותו חבר שלי שבברנז'ה טען לי ששיר טוב ימכר לא משנה מי שולח, אני רואה ששיר שלי שהוא שלח לזמר מסויים, נראה שהתקבל יותר ברצינות.
 

השארפער

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא הבנתי, תכל'ס, אם בחור ישיבה פשוט הלחין שיר חמוד, לא איזה חידוש מוזיקלי מדהים, אבל שיר בהחלט חמוד שכל זמר יכול להוציא בלי בעייה, מה לעשות?
יש עניין לפנות למישהו? יש סיכוי שמישהו יקנה את זה?
וא"כ האם יש כיוון לדרוש כסף על זה בכלל? או שעדיף להגיד תודה על עצם זה שהוא לוקח את השיר? למי פונים?
בקיצור, כל האשכול הזה, כקודמיו, מלא ב"מישהו אמר לי"..."שמעתי פעם ש.....", מישהו כאן מדבר במקרה מנסיון? מישהו כאן פעם מכר שיר לזמר/קנה שיר מבחור ישיבה?
סתם ככה, יש כאן שאלה עקרונית, האם יש זמרים בכלל שקונים מבחורי ישיבות? או שכולם קונים רק מהמלחינים המוכרים והמוצלחים?
ד"א, טעות טרגית לדעתי, לבחורי ישיבות לפעמים יש לחנים מדהימים, ולפעמים גם מגוונים וחדשניים מבחינה מוזיקלית
 

מוטי A

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
לא הבנתי, תכל'ס, אם בחור ישיבה פשוט הלחין שיר חמוד, לא איזה חידוש מוזיקלי מדהים, אבל שיר בהחלט חמוד שכל זמר יכול להוציא בלי בעייה, מה לעשות?
יש עניין לפנות למישהו? יש סיכוי שמישהו יקנה את זה?
לדעתי, ברור שהסיכוי נמוך מאוד. כל זמר יעדיף לקנות לחן "חמוד" ממותג מוכר ולא מאדם אנונימי. בשביל שאדם אנונימי יצליח למכור (או אפילו לתת) לחן הוא חייב להיות הרבה מעבר ל"חמוד". הוא צריך להיות עם מילים מקוריות (כתיבה אישית או מהמקורות משהו חדש) ולחן מעולה שיושב על המילים ברמה הגבוהה ביותר, מצד אחד קליט ולא מורכב מידי ומצד שני לא נדוש. (כפי העצות שכתב ידידינו @ידידיה שמשון באשכול הזה https://www.prog.co.il/threads/כמה-עצות-איך-לדייק-לחן-כדי-שהוא-אולי-יעניין-זמרים.731751/).

ועדיין עם ס"ד הכל יכול להיות, עולה לי דוגמה של השיר "לא רעב ללחם" של פיני איינהורן שעד כמה שזכור לי הלחין בחור ישיבה אנונימי (נדמה לי שפיני שינה בו משהו, אולי את הפזמון), וממש לא מדובר (לדעתי) בחידוש גדול בלחן או מילים.
זה גם עונה במקצת על השאלה הזו:
סתם ככה, יש כאן שאלה עקרונית, האם יש זמרים בכלל שקונים מבחורי ישיבות? או שכולם קונים רק מהמלחינים המוכרים והמוצלחים?
 

בשבילי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
בקו "קול מבשר" היה תוכנית בשנים אחרונים בתקופת שובבים
שנקרא "כשרונות"
(למי שלא יודע זה עבד ככה כל מי שרוצה שולח להם לחן וכל שבוע
במשך 4 שבועות (אם אני זוכר טוב ) העלו 9 שירים וכל אחד יכול להצביע
והיה גם שופטים ששיפטו... (שמות ידועים)
ואחד זכה וקיבל פגישה עם יועץ מוזיקאי בקיצור עזרו לו להתקדם)
לפני שנתיים זה גם התחיל וממש
לפני השלבים האחרונים עצרו בלי להודיע למה מה מי
האם מישהו יודע בענין למה הפסיקו ו/או האם מתכוונים להמשיך ?!
 
נערך לאחרונה ב:

בשבילי

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
בקו "קול מבשר" היה תוכנית בשנים אחרונים בתקופת שובבים
שנקרא "כשרונות"
(למי שלא יודע זה עבד ככה כל מי שרוצה שולח להם לחן וכל שבוע
במשך 4 שבועות (אם אני זוכר טוב ) העלו 9 שירים וכל אחד יכול להצביע
והיה גם שופטים ששיפטו... (שמות ידועים)
ואחד זכה וקיבל פגישה עם יועץ מוזיקאי בקיצור עזרו לו להתקדם)
לפני שנתיים זה גם התחיל וממש
לפני השלבים האחרונים עצרו בלי להודיע למה מה מי
האם מישהו יודע בענין למה הפסיקו ו/או האם מתכוונים להמשיך ?!
למי שזה מעניין (באידיש ) לפני שבועיים התחילו בקול מבשר את התוכנית הנ"ל
בתפריט ראשי (אחרי הודעת הפרסומת) שלוחה 4
 

קוד

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
מוסיקה, לרוב, אינה תחום רווחי משום צד ומשום מקצוע.
עלינו לעשות כאומנים גדולים שמתפרנסים מתחומים אחרים:
בהידברות התפרסם ראיון עם אביהו מדינה (המלחין של 'שבחי ירושלים')- הוא פתח מלטשת יהלומים בשנים מאוד מוצלחות בתחום, ובגיל 39 יצא לפנסיה עם מספיק כסף כדי להמשיך לעשות מוסיקה.
יש זמר מאוד מוכר ואהוד שאיני רוצה לפרסם את שמו, שיש לו בניין בירושלים והוא משכיר את כל הדירות שבו. הוא באמת מוציא אלבומים בקצב גבוה.
הבן של יידל ורדיגר- הוא מוסיקאי, וגם כתב (לפחות אני יודע שבעבר הוא היה כתב ב'המודיע' בארה"ב), שרולי ורדיגר.

הרבה מוסיקאים, גם גדולים מאוד, כמו מלחיני סרטים עטורי פרסים כדוגמת ברוס ברואוטון (הלחין בין השאר את 'משימה בלתי אפשרית', 'המסע המופלא הביתה' ועוד המוני סרטים) שעוסקים בהוראת מוסיקה (או הוראה בכלל).
בפורום אנימציה שפה באתר, היכרתי מישהו שלמדה בקורס אצל מלחין סרטים ישראלי שכמה חודשים בשנה הוא מלמד במכללה למוסיקה בארה"ב, וחוזר לפה (הוא נתן לי הערות על לחן שבניתי לסרטון שלה).

יהודה גלאנץ אמר בראיון לעיתון בשבע שהוא לא דחף אף אחד מבניו ובנותיו שליט"א לעסוק במוסיקה, כדי שלא יעברו מה שהוא עבר כדי להתפרנס.

מה לעשות, לא כולם הם שלמה ארצי.

ואף אחד פה לא רוצה להיות קניה ווסט ימ"ש....
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ו

א לַמְנַצֵּחַ בִּנְגִינוֹת עַל הַשְּׁמִינִית מִזְמוֹר לְדָוִד:ב יְהוָה אַל בְּאַפְּךָ תוֹכִיחֵנִי וְאַל בַּחֲמָתְךָ תְיַסְּרֵנִי:ג חָנֵּנִי יְהוָה כִּי אֻמְלַל אָנִי רְפָאֵנִי יְהוָה כִּי נִבְהֲלוּ עֲצָמָי:ד וְנַפְשִׁי נִבְהֲלָה מְאֹד (ואת) וְאַתָּה יְהוָה עַד מָתָי:ה שׁוּבָה יְהוָה חַלְּצָה נַפְשִׁי הוֹשִׁיעֵנִי לְמַעַן חַסְדֶּךָ:ו כִּי אֵין בַּמָּוֶת זִכְרֶךָ בִּשְׁאוֹל מִי יוֹדֶה לָּךְ:ז יָגַעְתִּי בְּאַנְחָתִי אַשְׂחֶה בְכָל לַיְלָה מִטָּתִי בְּדִמְעָתִי עַרְשִׂי אַמְסֶה:ח עָשְׁשָׁה מִכַּעַס עֵינִי עָתְקָה בְּכָל צוֹרְרָי:ט סוּרוּ מִמֶּנִּי כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן כִּי שָׁמַע יְהוָה קוֹל בִּכְיִי:י שָׁמַע יְהוָה תְּחִנָּתִי יְהוָה תְּפִלָּתִי יִקָּח:יא יֵבֹשׁוּ וְיִבָּהֲלוּ מְאֹד כָּל אֹיְבָי יָשֻׁבוּ יֵבֹשׁוּ רָגַע:
נקרא  35  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה