הפקדות שעדיין לא היו אתה לא יכול למכור, ואת האחזקות הם קונים בשביל בעל הקרן.ע"י קרן הפנסיה לא נראה לי שזאת בעיה כי מכרת אותה לפני החג והיא לא שלך
הפקדות שעדיין לא היו אתה לא יכול למכור, ואת האחזקות הם קונים בשביל בעל הקרן.ע"י קרן הפנסיה לא נראה לי שזאת בעיה כי מכרת אותה לפני החג והיא לא שלך
@קול מבשר?ומה לגבי הפקדות חדשות באמצע החג לקרן הפנסיה, או קניית ומכירת מניות באמצע החג בצורה עצמאית או ע"י קרן הפנסיה?.
והאם לדעת הגר"מ פיינשטיין והגרי"ש אלישיב אמור להיות בכלל בעיה אם אין לי רוב בחברה?
ומה הפיתרון של חברות הכשרות בעניין?
הפקדות שעדיין לא היו אתה לא יכול למכור, ואת האחזקות הם קונים בשביל בעל הקרן.
לגבי הפקדות חדשות באמצע החג, אני חושב שזה סה"כ לתת מתנה לגוי בחג..., הרי המניות והקרנות שלו, לחלוטין!ומה לגבי הפקדות חדשות באמצע החג לקרן הפנסיה, או קניית ומכירת מניות באמצע החג בצורה עצמאית או ע"י קרן הפנסיה?.
והאם לדעת הגר"מ פיינשטיין והגרי"ש אלישיב אמור להיות בכלל בעיה אם אין לי רוב בחברה?
ומה הפיתרון של חברות הכשרות בעניין?
אי אפשר למכור חמץ בתוך החג.לגבי הפקדות חדשות באמצע החג, אני חושב שזה סה"כ לתת מתנה לגוי בחג..., הרי המניות והקרנות שלו, לחלוטין!
וגם אם אין לך רוב בחברה אתה שותף בה ברמה כזו או אחרת, והפיתרון הוא שזה יהיה מכירה שתקפה חוקית.
כוונת הכותב, שהכסף שמועבר לקרן הפנסיה מועבר למעשה לגוי, והגוי משקיע את זה לעצמו, וכל קרן הפנסיה שייך לגוי.אי אפשר למכור חמץ בתוך החג.
ומה עם כסף שרוכשים מניות בשוק ההון באופן עצמאי?כוונת הכותב, שהכסף שמועבר לקרן הפנסיה מועבר למעשה לגוי, והגוי משקיע את זה לעצמו, וכל קרן הפנסיה שייך לגוי.
לכאורה זה בעיה, אין אפשרות לקנות בשביל גוי שהרי אין זכיה לעכו"ם, ואפי' אם נצליח לבצע את זה, יש לי הנאה בפסח מחמץ, שהרי המנייה היא בעלות על חמץ ויש לי הנאה ממנה שאני מעוניין לקנות את המניה לגוי בשביל שהוא יוכל למכור לי אותה אחרי פסח, וחמץ בפסח אסור בהנאה מדאורייתא אפי' של גוי, אך לדעת הגר"מ פיינשטיין, אני לא רואה סיבה מדוע נאסור קניית מניות אין כאן שום בעלות וההנאה היא לא מהחמץ אלא מהבעלות על המניה שאין לה קשר לבעלות על החברה, ולדעת הסוברים שיש חילוק בין רוב בעלי המניות זה בעיה לכאורה שחמץ בפסח אין מתבטל, אני לא כ"כ יודע את הסוגיא.ומה עם כסף שרוכשים מניות בשוק ההון באופן עצמאי?
כוונת הכותב, שהכסף שמועבר לקרן הפנסיה מועבר למעשה לגוי, והגוי משקיע את זה לעצמו, וכל קרן הפנסיה שייך לגוי.
למעשה כל המכירה היא בשביל שלא יהיה בעלות על המניות או הקרנות בחג, אז מי שקונה בחג באופן עצמאי חזר לבעיה הראשונהלכאורה זה בעיה, אין אפשרות לקנות בשביל גוי שהרי אין זכיה לעכו"ם, ואפי' אם נצליח לבצע את זה, יש לי הנאה בפסח מחמץ, שהרי המנייה היא בעלות על חמץ ויש לי הנאה ממנה שאני מעוניין לקנות את המניה לגוי בשביל שהוא יוכל למכור לי אותה אחרי פסח, וחמץ בפסח אסור בהנאה מדאורייתא אפי' של גוי, אך לדעת הגר"מ פיינשטיין, אני לא רואה סיבה מדוע נאסור קניית מניות אין כאן שום בעלות וההנאה היא לא מהחמץ אלא מהבעלות על המניה שאין לה קשר לבעלות על החברה, ולדעת הסוברים שיש חילוק בין רוב בעלי המניות זה בעיה לכאורה שחמץ בפסח אין מתבטל, אני לא כ"כ יודע את הסוגיא.
כיום עם ישראל אוהב לצאת ידי כל השיטותלכאורה זה בעיה, אין אפשרות לקנות בשביל גוי שהרי אין זכיה לעכו"ם, ואפי' אם נצליח לבצע את זה, יש לי הנאה בפסח מחמץ, שהרי המנייה היא בעלות על חמץ ויש לי הנאה ממנה שאני מעוניין לקנות את המניה לגוי בשביל שהוא יוכל למכור לי אותה אחרי פסח, וחמץ בפסח אסור בהנאה מדאורייתא אפי' של גוי, אך לדעת הגר"מ פיינשטיין, אני לא רואה סיבה מדוע נאסור קניית מניות אין כאן שום בעלות וההנאה היא לא מהחמץ אלא מהבעלות על המניה שאין לה קשר לבעלות על החברה, ולדעת הסוברים שיש חילוק בין רוב בעלי המניות זה בעיה לכאורה שחמץ בפסח אין מתבטל, אני לא כ"כ יודע את הסוגיא.
תכלס מה הטיעון?כיום עם ישראל אוהב לצאת ידי כל השיטות
גם למי שלא קונה בכלל דרך קרנות כשרות יש על מי לסמוך כמעט בכל נידון
אבל כיום אם יש אפשרות להדר מישהו מוציא חוברת או ספר ועם ישראל מהדר כי יש אפשרות להדר.
הבעיה שלפעמים מי שלא מהדר נהיה בעייתי, אבל התופעה לא רק בריבית וחמץ אלא גם בנושאים אחרים.
עיין בפסקי תשובות סימן ת"מתכלס מה הטיעון?
אתה טוען שלהגר"מ פיינשטיין מותר לקנות ולמכור בחוה"מ? או אסור?
ולשיטות אחרות?
אין בי רצון לחלק ציונים לעמ"י על מנהגיהם, ברצוני לברר ההלכה כפי השיטות הנהוגות והבוחר יבחר.
אם המנייה נמכרה לגוי, אזי גם הדיבידנד הוא ממון שלו, וההשקעה החוזרת האטומטית היא שלו.Dividend Reinvestment
הם מתירים לרכוש בערב פסח אחר שעה שישית?
המייל שלהם זה B0772707000&GMAIL.COMערב טוב.
אני לא מבין בנושא (מניות ושוק ההון) כלל, אך לפני פסח ברצוני לעורר את הציבור על מכירת המניות הנ"ל.
מאחר וכיום כמעט כל המניות מושקעים במוצרי מזון, ממילא יש צורך למוכרם בערב פסח.
אך דא עקא, שמבחינה חוקית אין תוקף למכירת חמץ משום שזה נחשב בעיניהם כ"טקס דתי" בלבד (כלשון השופטים שדנו בעניין), וכבר החמיר בכך הגרי"ש אלישיב זצוק"ל וביקש שהמכירה תעמוד גם מבחינה חוקית.
{בנוסף, שעד כמה שבעלי החברה אינם מחויבים למכירה, דינית יש לדון האם בכלל המכירה תקפה}
ישנו כשרות בשם "הדרת קודש" בנשיאות הרב גרוס שליט"א שמוכרים חמץ ע"י חוזה מוחלט שתקף חוקית, הם קוראים לזה "המכירה החלוטה" , מדובר בחוזה מכירה המכיל כ 8 עמודים, שעליו חותם היהודי בערב החג.
בנוסף, הגוי שקונה הוא עורך דין בדואי!!
בהצלחה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: