אסטרטגיה מכירים את הויכוח עתיק היומין על מי משפיע יותר על מודעת הפרסום... הקופירייטר או המעצב...

hershy sh

עיצוב | מיתוג | פרסום
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
נכון.
כבר נידון הרבה.
גם כאן בפורום.

כעת מישהו העלה את הנושא עוד פעם, וזו הזדמנות נדירה לשמוע את חוו"דכם על העניין.

השכנים שלנו מקומת הגג, משפ' פמ"ג, במסגרת האתגרים שלהם
(יש להם כזה מנהג משונה, לאתגר את עצמם ולהחיות את הפורום - העירני בלאו הכי - שלהם:sneaky:),
פרסמו אתגר חדש, שבו עליהם להוכיח שאפשר לעולם בלא קופירייטינג,
ודיו בעיצוב לבד, להביע את המסר הנדרש, עפ"ל :eek:

תציצו שנייה, ואל תתקעו שם, אפי' שמאד מעניין... ;)

אם אתם כבר שם, תעיפו מבט למשתתף הראשון באתגר, שלא ממש מוכן לקבל את הקביעה הנ"ל.
עיינו בהסבר המדופלם:
לשאלת רבים, ההשראה:

אז קודם כל, אתם מבינים, כמנהל :rolleyes: פורום :sleep: קופי :coffee: לא יכולתי להשאר אדיש לשורה זו:

אז כמובן, שבער בי הצורך להשיב מלחמה שערה...
וכמשל @משולש ▲ על הפאזל הטעון והפאזל הריק ;)

אבל ההשראה לשימוש בפיקטיביות כאמצעי יעיל למען המטרה הקדושה, לקוחה מן האגדה דלקמן:
פלאפל מוסקו.
הקמפיין 'פלאפל מוסקו' היה אחד הקמפיינים החזקים ברדיו לשפ"מ (שירותי פרסום ממשלתיים) שעשו במשרד "שלמור אבנון עמיחי" וזכה בפרס "אפי זהב" לשנת 2011.
הם המציאו מותג בשם 'פלאפל מוסקו' ופמפמו ברדיו על ייחודיות המנה שלהם, בסופו של קמפיין, הם הוכיחו שאחד החיפושים הגבוהים בגוגל, היו המילים פלאפל מוסקו, שכמובן לא הניבו שום תוצאות.
כך הראו לעולם, את יעילותו של הפרסום ברדיו.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים. קלאצי סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. o_O

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. סחטיר בלובק. תצטנפל בלינדו למרקל אס לכימפו, דול, צוט ומעיוט - לפתיעם ברשג - ולתיעם גדדיש. קוויז דומור ליאמום בלינך רוגצה. לפמעט מוסן מנת. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי. :whistle:

קולהע צופעט למרקוח איבן איף, ברומץ כלרשט מיחוצים.:giggle: קלאצי לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית. סת אלמנקום ניסי נון ניבאה. דס איאקוליס וולופטה דיאם. וסטיבולום אט דולור, קראס אגת לקטוס וואל אאוגו וסטיבולום סוליסי טידום בעליק. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי. :devilish:

ומה אתכם?
יש לכם דעה בנידון?
צֹהַר תַּעֲשׂוּ לַתֵּבָה!!!
 

קבצים מצורפים

  • אתגר בלי מילים -.jpg
    אתגר בלי מילים -.jpg
    1.2 MB · צפיות: 132

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
בתור שכנה מהפורום בקומת הגג,
אני מוחה בתוקף.
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אני פה כדי להבהיר שפמ"ג זה לא קומת גג אלא פנטהאוז
 

hershy sh

עיצוב | מיתוג | פרסום
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L

חד משמעית

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
נתקלתי באקראי בזה
 

ביזנסטורי - אילה

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יותר מקופי,
יותר מעיצוב,
חשובה האסטרטגיה.
מודעה אסטרטגית בויזואל או בתוכן,
תהיה אפקטיבית יותר. חד משמעית.

ושימו לב שגם שם באתגר,
מודעות שיש בהן אסטרטגיה וחשיבה,
ושהמעצב חשב על: "מה אני רוצה להביע"-
טובות ומשכנעות יותר.
ומודעות שסתם שמו תמונה ועיצוב ייפה, לא משכנעות.

אסטרטגיה זה סוד ההבדל,
ואז כל השאר, באמת משנה הרבה פחות...
 

רטרו

משתמש רשום
פרסום וקופי
כדי שמישהו יסתכל על המודעה צריך קודם כל עיצוב טוב!
כדי שהמודעה תמכור - היא חייבת אסטרטגיה נכונה!
קופי זה בגדר דובדבן...
 

hershy sh

עיצוב | מיתוג | פרסום
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
כדי שמישהו יסתכל על המודעה צריך קודם כל עיצוב טוב!
כדי שהמודעה תמכור - היא חייבת אסטרטגיה נכונה!
קופי זה בגדר דובדבן...
ולפעמים:
כדי שהמודעה תמכור - היא חייבת אסטרטגיה נכונה!
כדי שמישהו יסתכל על המודעה צריך קודם כל קופי טוב!
עיצוב זה בגדר קצפת...
 

"פרוגית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

רטרו

משתמש רשום
פרסום וקופי
התכוונתי שאסור להתפשר על עיצוב מושלם
ולהתנחם בקופי השנון
מנסיון אנשים מבינים יותר מה יפה להם בעיניים מאשר מה חכם או שנון יותר...
מה מוכר?, מה מביא לקוחות?
ברור שרק אסטרטגיה.
בלי זה זה כמו לתלות תמונה יפהיפיה בלי פרטים ליצירת קשר
אנשים יתענגו על הביצוע אבל לא יזוזו מעבר
 

גיא בוסי

תכתוב טוב יהיה טוב
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
רק עכשיו ראיתי את ההתקפה ובצדק!!!
כמישהו שנוגע בשני התחומים אני רק רוצה להבהיר כמה דברים פעוטים
עיצוב וקופי הולכים ביחד אי אפשר לעצב ללא קופי ולהפך
מכמה סיבות!
א) אם אנו מדבריםעל למשוך התעניינות אז יש כמה חושים שאנו כפרסומאים מגרים אצל הצרכן
ראיה,שמיעה,תחושה (אלה בגדול)(לקוח מעולם ה-NLP) ככה שעיצוב מגרה את חוש הראיה והקופי נוגע יותר בתחושה וברגש ושניהם יחד יוצרים "בוקס בבטן"
ב) ככלים בפרסום כמו באסטרטגיית מלחמה אם הגענו להבנה שצריך את הדרך המסויימת הזאת אז צריך להשתמש בכלים המתאימים

שורה תחתונה האסטרטגיה קובעת מה צריך אך לא זה טוב מזה
 

רועי COPY

קופירייטר ואסטרטג למיתוג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
כמו שאי אפשר לגוף בלא נשמה כך אי אפשר לקופי בלא גרפיקה.
 

OR_Design

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
פרסום וקופי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יוצרי ai
נזכרתי מאוחר..
דווקא כמעצבת, הייתי נותנת בין 60-70 אחוז לקופי, אסטרטגיה וכתיבה שיווקית מדוייקת
השאר לעיצוב.
(וכל זה לא שווה מספיק בלי שיווק מדויק ונכון)
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
טוב שהקפצת.
חשבתי המון על הנושא הזה.
למעשה, מי שאמר שתמונה אחת שווה אלף מילים, צודק. גם את המילים שאנחנו קוראים - אנחנו דבר ראשון רואים, ואז מפרשים את המשמעות הסמלית שלהם. כלומר - המסר עובר באמצעים ויזואליים, נרצה או לא.
רוב העולם, וכך מוכח על פי מחקרים, זוכר בזכרון ויזואלי. הרבה פחות מהאנושות זוכרת בזכרון שמיעתי.
תגידו שקופי צריך גם לתשדירים ולמסרים שמיעתיים? צודקים, זה נכון. אבל כדי להקשיב צריך לפנות הרבה יותר תשומת לב וקשב.
וקשה הרבה יותר למחות תמונה שהציצו עליה, אפילו באקראי, מאשר מסר שחלף ליד האוזן בטון רדיופוני מונוטוני או דרמטי יותר מדי.

אז למה קופי? כדי לתמלל לנו, המעצבים, מה צריכה להיות האוירה. חלק ממנה - אנחנו חווים דרך קריאת החומרים הכתובים שנמצאים מאחורי הקלעים. ברור לי שאפילו אתגר הלורם איפסום - דרש בריף (קופי!) כדי למקד ולהתמקד ולשדר מסר מגובש ומהודק, וברור לי לא פחות שהמודעה הזוכה ישבה על קופי והגדרות מילוליות ברורות מאד לפני תחילת העבודה.
לא כל דבר צריך לומר במילים, נכון. אבל כדי להעביר מסר - צריך להגדיר במילים מה לא לומר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה