לא על זו היתה הקנטרנות..
הקנטרנות היתה,
סעיף א:
שבעירית בני ברק - אין בעיה להגיש תלוש מזויף (ויש כאלו שעושים זאת - שמרגישים שהם גם מקיימים מצווה בזיוף..)
ולכן אני מכירה המון המון משפחות שמזייפים
והנשים שם מרויחות סכומים מרשימים מאד (באזור ה30K)
המשפחות הנל לא היו נרשמות מיוזמתם לחלוקה של רכניץ, ולא עומדות בקריטריונים אחרים...
מלבד אולי בעל אברך , אבל ההכנסה לנפש היא מכובדת +++
לאחר שהמשפחות הנל כבר קיבלו את התלושים,
האנשים הנל לא יכלו/רצו להחזיר את התלושים,
והרבה השתמשו בהם - בתרוץ שהמציאו לעצמם, שרכניץ וודאי שמח שמשפחה אברכית גם אם מבוססת משתמשת בכך....(ויכול להיות שהוא באמת שמח מכך, אבל היה מעדיף לתת למשפחה אחרת שבאמת ע בעיות כלכליות קשות סכום גבוה יותר... מאשר לחלק לאנשים במצב טוב מאד ...)
יש דרכים טובות יותר לחלק תלושים, מאשר הקביעה השרירותית של מי שהשיג הנחה בארנונה בעיר חרדית,
יש קופות שכונתיות מוצפות..
רק לפני פחות מחודש , העברתי לקופה שם של משפחה שהילד שם היה עם סנדלים וללא מעיל! בימים הכי חורפיים שהיו כאן....
והגבאי אמר לי שהוא מקווה שהוא יוכל לתת להם , קצת יותר מהקניה הבסיסית של הבגדים.. כי מצב כזה מראה על מצוקה נוראית....
ומצד שני משפחות מבוססות בכול טוב יכלו להסתפק בקצת פחות מסט משפחתי מקידי שיק או חלוק חורפי לסוכות (כשבכלל עוד לא היה אפשרי ללבוש אותו..)
סעיף ב:
אני יכולה לומר שרוב האנשים שמשתכרים בצורה יפה (לא העשירים) ,לא מפרגנים לעצמם לקנות בקידי שיק /אורדמן וכד' בתחילת העונה,
זה אנשים שחיים סהכ בצמצום - גם אם הם ממש לא עניים ואין להם בעיה להגיש ארוחה בשרית באמצע שבוע..
ופתאום חצי כיתה של הילדה הגיע הלבושה במחלצות של קידי שיק ודומיו..
ולמשפחות שלא היו זכאיות (ב"ה!!) ושלא מזייפות - ל אהיה ..
תוסיפו לכך שיש בכל מקרה בכל כיתה כאלו שיש להם ב"ה שפע וקונים שם,
מה שקרה שהרבה מפחות שאומנם לא בקו העוני, וסוגרות בצמצום את החודש..
ל איכלו לאפשר לידיהם משהו שכל הכיתה (וזה באמת נהפך לסטנטדרט) - הרשו לעצמם...
קטונתי , מלקבוע לגבי סעיף זה האם זה נכון או לא....