זה כמו שכשמפרגנים לך אתה תמיד בדיוק לא שמעת...
בדיוק לא היה קליטה וכל מיני כאלה.
בדיוק לא היה קליטה וכל מיני כאלה.
נכון, ואני רוצה להגיד לאלו שמוותרים על כיבודים או מתחילים 'משא ומתן',אף פעם לא הבנתי את הקטע של "להתעקש" על כיבודים,
מכבדים אותך- תתכבד.
ניראה לי שאנחנו חושבות ככה בגלל שאנחנו נשים ולא ממש מתנסות בזה בפועל...נכון, ואני רוצה להגיד לאלו שמוותרים על כיבודים או מתחילים 'משא ומתן',
זה לא מכבד בכלל! מהצד זה נראה תינוקי ומיותר!!
זה לא גאווה לקחת 'כיבוד' כשמכבדים אותך, ההיפך זה מכבד ונותן הרגשה טובה.
אני מאד מעריכה את אלו שלוקחים בשמחה, בתודה ובהערכה את הכיבודים, ואלו שמתחילים להצטנע, להתווכח - בעיני זה תינוקי ואלו אנשים שיש להם בעיה עם ביטחון עצמי או ערך עצמי.
אני מכירה אדם מבוגר שכבר משיא נכדים ואף פעם לא מסכים לשבת בשולחן המזרח, וזה חבל ומבייש ומפריע מאד לילדיו.
אני מכיר אדם מבוגר שיש לו נכדים, ואפילו אצלו בבית הוא לא יושב בראש השלחן.אני מכירה אדם מבוגר שכבר משיא נכדים ואף פעם לא מסכים לשבת בשולחן המזרח, וזה חבל ומבייש ומפריע מאד לילדיו.
סליחה, אולי מבייש זה לא המילה הנכונה, הם כן אמרו שמפריע להם.למה זה מבייש את הילדים?
אני לא חושב שאפשר להגיד התנהגות מפגרת של היום על משהו שחז"ל מלמדים לעשות כן, וזה לשונם במסכת ברכות לד ע"א: ת"ר והעובר לפני התיבה צריך לסרב ואם אינו מסרב דומה לתבשיל שאין בו מלח ואם מסרב יותר מדאי דומה לתבשיל שהקדיחתו מלח כיצד הוא עושה פעם ראשונה יסרב שניה מהבהב שלישית פושט את רגליו ויורד.חלק מההתנהלות המפגרת היום זה שצריך לסרב בשביל הנימוס אבל בפנים ממש רוצים
אם נהוג אצלכם שרק אחד עושה קידוש גם כשאתה מתארח אצל השווער, אז מתבקש לצאת ממנו, אבל אם נהוג שכל הנשואים (או יש אפי' נוהגים גם הבחורים) עושים קידוש לבד אז ברור שגם אתה תעשה קידוש אחריו.קופץ על הגל:
אצל השווער, בשבתות שמתארחים - לעניין לבקש ממנו שיוציא אותנו בקידוש / מתבקש / נהרא ונהרא?...
אשמח לתגובות - זה חשוב לי. תודה.
למעיין בהלכה זאת זה לא מפני נימוס לסרב אלא כדי שלא יראה שהוא מעל כולם או בטוח לפני המקוםאני לא חושב שאפשר להגיד התנהגות מפגרת של היום על משהו שחז"ל מלמדים לעשות כן, וזה לשונם במסכת ברכות לד ע"א: ת"ר והעובר לפני התיבה צריך לסרב ואם אינו מסרב דומה לתבשיל שאין בו מלח ואם מסרב יותר מדאי דומה לתבשיל שהקדיחתו מלח כיצד הוא עושה פעם ראשונה יסרב שניה מהבהב שלישית פושט את רגליו ויורד.
אם כבר קפצתם על הגלקופץ על הגל:
אצל השווער, בשבתות שמתארחים - לעניין לבקש ממנו שיוציא אותנו בקידוש / מתבקש / נהרא ונהרא?...
אשמח לתגובות - זה חשוב לי. תודה.
מכל מקום ברוב המקרים זה לא בא מקטנוניות אלא פשוט מחינוך, כי כך לימדו אותנו קודם לסרב.למעיין בהלכה זאת זה לא מפני נימוס לסרב אלא כדי שלא יראה שהוא מעל כולם או בטוח לפני המקום
וזה לא שייך בכל הסירובים הקלאסיים שאנחנו נתקלים ביום יום
למעיינים בלבד.......
למה לקרוא אבא?אם כבר קפצתם על הגל
מענין אותי איך אתם קוראים לשווער אבא? ואם לא אז מה?
וכן כשהשווער מברך את הילדים לפני קידוש האם גם אתם נגשים להתברך?
ההורה מקדש ראשון ואחר כך בעל הבית.
אצלנו יש שבתות שיש 5 או 6 קידושים2 קידושים?
איזה עדה?אצלינו בליל שבת כל גבר מגיל 13 מקדש לבד.
ביום השבת אחד מקדש ומוציא את כולם.
איזה עדה?
איזה חסידות ככה נוהגים?חסידים
לא מצליח למצוא טיעון הלכתי למנהג הזה. אשמח לשמוע.אצלינו בליל שבת כל גבר מגיל 13 מקדש לבד.
ביום השבת אחד מקדש ומוציא את כולם.
מעניין אותי גם לדעתוכן כשהשווער מברך את הילדים לפני קידוש האם גם אתם נגשים להתברך?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
25.06
י"ט סיון
פתיחת מסלול
קורס פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיון
פתיחת מסלול:
התכנית המקצועית להכשרת אדריכלי פנים ומעצבים
לעבוד בתחום האדריכלות תוך שנתיים בלבד! וללמוד תכנים בלעדיים שיתנו לך יתרון ענק וביקוש גדול בשוק!
מסלול לגברים
27.06
כ"א סיון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
30.07
כ"ד תמוז
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
9.09
ו' אלול
פתיחה חגיגית:
קורס פרסום וקופי+
איך מפיקים קפמיינים לחברות הכי גדולות בשוק? איך בונים אסטרטגיה מדוייקת? מהו המסר? כתיבה שיווקית, קופי ויצירתיות, ואפילו כתיבה לסושיאל ולדיגיטל!
עם תכני AI
תהילים פרק כה
א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו: