חדשות בעולם מי הם הצבאות החזקים בעולם

yosy

משתמש פעיל
דירוג מדד 'global fire power' (כוח האש העולמי) הצבאות החזקים בעולם לשנת 2023 מתפרסם בימים אלה. במקום הראשון נמצאת ארצות הברית, אחריה רוסיה, למרות המעידה המביכה על אדמת אוקראינה, במקום השלישי נמצאת סין. כמה מדינות ערביות התקדמו בדירוג ברשימה הסופית של 145 מדינות. יצוין כי הדירוג נקבע לפי יכולות פיזיות, גיאוגרפיות ולוגיסטיות.
במקום הרביעי נמצא הודו ואחריה במקום החמישי נמצא הצבא הבריטי. דרום קוריאה שישית ופקיסטן שביעית. יפן מדורגת במקום השמיני של הצבאות החזקים בעולם. את העשירייה סוגרים צבאות צרפת ואיטליה
טורקיה במקום ה-11, אחריה נמצא צבא ברזיל, אינדונזיה במקום ה-13, מצרים - 14, צבא אוקראינה שמוכיח בימים אלה יכולות מרשימות שהפתיעו את העולם ממוקם בדירוג 'כוח האש העולמי' במקום ה-15, לאחר שבדירוג הקודם היה במקום ה-22.
במקום ה-16 - אוסטרליה, אחריה - צבא איראן ששלטונו מאיים להשמיד את מדינת ישראל. במקום ה-18 נמצא צבא ההגנה לישראל שטיפס מעלה מהמקום ה-20. אחרינו נמצאת וייטנאם ואת העשירייה השנייה סוגר הצבא הפולני במקום ה-20.
בהמשך הרשימה נמצאים לפי הסדר, צבאות: ספרד, ערב הסעודית, טיוואן, תאילנד, גרמניה, אלג'יריה, קנדה, ארגנטינה, סינגפור וצבא יוון במקום ה-30.
בעשירייה הרביעית: מקסיקו, פיליפינים, דרום אפריקה, צפון קוריאה באופן מפתיע רק במקום ה-34, צבא נורבגיה במקום ה-35, אחריה: ניגריה, שבדיה, מיאנמר, הולנד, בנגלדש ופורטוגל. כל רגע

זה לא נראה לכם מוזר שישראל וגרמניה מתחת מצרים והרבה מדינות אחרות ?
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
עדיין זה מוזר...
ממש לא!
ראשית לישראל אולי יש טכנלוגיה ברמה 10,
אבל בהפצצה אחת אפשר לגמור פה הכל,
לדוג' חיל האויר החזק ביותר במזרח התיכון ממריא רק מ2 או 3 שדות תעופה...
אם ח"ו מישהו משבית אותם?
אין חיל אויר... נו נו ואם ימריאו מבן גוריון או תמנע?
אין לך נשק להטעין עליהם....
לישראל גם אין עומק אסטרטגי, וגם האיראנים יודעים א"ז, ומתגרים בישראל בעובדה הזו...
כל המרחקים פה לא גדולים וא"א להחביא שום משגר, בסיס מחסן וכו'
לעומת זאת לגרמניה יש עומק אסטרטגי אבל ההשקעה שלהם בביטחון מינורית,
והצבא ממש קטן הוא יוכל להגן אולי על לוקסמבורג,
אבל לא על שטחי הענק של גרמניה...
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מדינת ישראל מדורגת במקום ה־17 בעולם בכוח צבאי, כאשר איראן במקום ה־14. כך עולה מדירוג Global Fire Power (GFP) לשנת 2024.

ה-GFP מנתחים דאטה אודות צבאות העולם, בנושאים כמו כוחות קרקע, ים ואוויר. ומאז שנת 2006 החברה מפרסמת דירוג כללי ל-145 צבאות. הדירוג הסופי נובע מציונים של יותר מ־60 פקטורים שנבחנים. כאשר ציון מושלם בדירוג הוא 0.0.

כחלק מהדירוג, משווים ב-GFP בין מדינות יריבות: רוסיה-אוקראינה, סין-ארה"ב, וישראל-איראן.

ישראל קיבלה דירוג של 0.2596, לעומת 0.2269 שקיבלה איראן. במסגרת הדוח, מציינים כי יתרונותיה של ישראל באים לידי ביטוי בגיאוגרפיה, בהיקף צבא המילואים (יותר 115 אלף חיילים), תקציב הביטחון (גבוה בכ־14 מיליארד דולר) ובחיל האוויר (יותר 61 מטוסים).

מעבר להיקף אמצעי חיל האוויר, היתרון המרכזי הישראלי נובע מכך שבזמן שישראל משתמשת במיטב התוצרת האמריקאית ובמיוחד במטוסי 35-F, האיראנים מתבססים, בעיקר, על מטוסים שיובאו בשנות ה־90 ואף בשלהי עידן השאה בשנות ה־70. זו הסיבה שהאיראנים מקווים כי מכירת הכטב"מים הנרחבת לרוסיה, תוביל את מוסקבה גם למכור לה מטוסי סוחוי 35.

בצמרת דירוג הכוח הצבאי העולמי נותר סטטוס קוו: ארה"ב ראשונה (0.0699), רוסיה שנייה (0.0702), סין שלישית (0.0706) והודו רביעית (0.1023). מי שהתמקמה במקום החמישי היא קוריאה הדרומית שעקפה את בריטניה. השוואה מעניינת נוספת שמוצגת בדוח, היא בין ארה"ב לבין סין, שלכל אחת יתרונות משלה. לדוגמה, כוח האדם הפוטנציאלי של סין גדול פי חמישה מזה של ארה"ב וכוח האדם שבשירות פעיל גדול בכ־35%, תקציב הביטחון של וושינגטון גדול פי 3.6 מזה של בייג'ין.

בתוך כך, את העשירייה הראשונה בדירוג העולמי סוגרות יפן, טורקיה, פקיסטן ואיטליה. מדינות נוספות שדירוגן, קרוב לוודאי, מעניין את ישראל אלו מצרים שנמצאת במקום ה־15 בעולם, וערב הסעודית שנותרה במקום ה־23.

בזמן מלחמת חרבות ברזל, ניכרת חולשתה של מדינת לבנון מול חיזבאללה. זה נובע, בין השאר, מכך שלחיזבאללה דואגת איראן, ואילו צבא לבנון חלש ברמה קיצונית בקנה מידה בינלאומי. הוא ממוקם במקום ה־118 בעולם, לאחר מדינות כמו אפגניסטן, לאוס וקמבודיה. בה בעת, צבא סוריה נמצא במקום ה־60 בעולם, ירדן במקום ה־80 ותימן במקום ה־81. מבין ידידות ישראל במפרץ הפרסי, איחוד האמירויות במקום ה־51 ובחריין במקום ה־86.
 

טראמפ 2024

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
צריך לשים לב שבעומק ושטח מדינת ישראל הם לא מחשבים את השטחים ולכן זה נחשב שאין להם עומק בכלל וב10 ק"מ אפשר לנתק את המדינה
חי חי חי

אפילו את רמת הגולן הם הורידו..

חשבתי שהם רציניים.. מה הקשר בין דעות פוליטיות למצב בשטח. אם הצבא מחזיק בעוד שטח, גם אם זה לא שייך לו ע"י החוק הבינ"ל ,עדיין זה נותן לו עוד נקודות חוזק..
 

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
חי חי חי

אפילו את רמת הגולן הם הורידו..

חשבתי שהם רציניים.. מה הקשר בין דעות פוליטיות למצב בשטח. אם הצבא מחזיק בעוד שטח, גם אם זה לא שייך לו ע"י החוק הבינ"ל ,עדיין זה נותן לו עוד נקודות חוזק..
אני מקווה שהם לא מחשבים את הכוחות שנמצאים ביו"ש וברמת הגולן
לטובת מי שלשיטתם השטח שלהם
 

נכון מאוד

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צריך לשים לב שבעומק ושטח מדינת ישראל הם לא מחשבים את השטחים ולכן זה נחשב שאין להם עומק בכלל וב10 ק"מ אפשר לנתק את המדינה
גם ששכחו, שלישראל מדינה שלמה תת קרקעי, מה שמגדיל את שטחה לפחות כפול שלוש...
ובסוף עוד נגלה שחשבנו את זה לערבים...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  27  פעמים

לוח מודעות

למעלה