לוגו ^^^מיתוג לשושי שפר - גרפולוגיה מדעית^^^

טובה פרנקל

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
שושי בורד (שפר)
היא גרפולוגית וותיקה ומקצועית מאוד, מעל 10 שנים בתחום.
בוגרת טובי המורים ומכוני הגרפולוגיה, ביניהם: עופרה הר-כסף, שאול הללי ועוד.
מתעסקת בגרפלוג, הוראת גרפולוגיה, הדרכה למטפלים ע"פ אבחון כתב יד למטופל

היה מיוחד לעבוד עם האסטרטגית והקופירייטרית התותחית -
נחמי ברנשטיין, שמיקדה את התהליך עד להשלמת הלוגו המנצח...

נתחיל עם הסקיצות שנשלחו לשושי:

סקיצה 1:
1.JPG

סקיצה 2:


2.JPG

סקיצה 3:

3.JPG



אחרונה חביבה סקיצה 4!!!:

31.JPG
5.JPG

ואיך אפשר בלי חתימה למייל:

חתימה למייל .jpg


נהניתם? לייקו:)
אשמח לשמוע מה אתם חושבים
 

קבצים מצורפים

  • 4.JPG
    4.JPG
    KB 22.8 · צפיות: 62
נערך לאחרונה ב:

shraga0

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
כל סקיצה - מושלמת!
צרם לי מאוד השם "גרפולוגיה מדעית", כשגרפולוגיה היא תחום פסאודו מדעי. לעניות דעתי זה משדר ההיפך מאמינות
 

טובה פרנקל

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צרם לי מאוד השם "גרפולוגיה מדעית", כשגרפולוגיה היא תחום פסאודו מדעי. לעניות דעתי זה משדר ההיפך מאמינות
זה מה ששושי ענתה:

גרפולוגיה מדעית?
"גרפולוגיה מדעית" כשמה כן היא.
בתשובה זו אתן סקירה קצרה על התפתחות הגרפולוגיה, ובה תקבלו את התשובות לשאלות הכנות שהעליתם לגבי אמינות המקצוע:
הגרפולוגיה ככל הנראה עתיקה מאד, אלא שכרוב ככל החכמות העתיקות רבות לא נשתייר בידינו החומר, מלבד כמה משפטים בודדים מתקופת אריסטו, מסין העתיקה וגם מהמקורות שלנו, שמדברים על שיקוף נפש הכותב באופן חד משמעי. מקובל להתייחס להתפתחות המקצוע ברצף משלהי המאה ה-19. מני אז ועד עתה הפך אבחון כתב יד לתחום שמושך אליו סקרנים, מומחים אינטואיטיביים ששולפים מהבטן ואנשי מקצוע מהתחום החברתי סצויאלי: עו"סים מטפלים רגשיים, אנשי הוראה ומכורים לענין.

הראשון היה הכומר הצרפתי מישון שהיה מלומד גדול הסטוריון וגאולוג. דר' מקס פולבר, פרופסור שוויצרי מאוניברסיטת ציריך, תרם תרומה משמעותית מאד למיסוד הגרפולוגיה, והוציא אותה מהאינטואיטיביות נטו לסדר קבוע.
פרופסור רודולף פופאל פסיכולוג נוירולוג וגרפולוג גרמני חשוב מאד, העמיד את הנוירולוגיה לשרות התחום, והוכיח באמצעים מעבדתיים תוך מחקר על חולים פסיכיאטריים למול אנשים בריאים, את השינויים המתרחשים בעומק הקו, נתון כתב שלא ניתן לשליטת הכותב בכל צורה, נתון שרק גרפולוג מיומן מזהה ומבין אותו לאשורו, בניסיונות חוזרים ונשנים. ממצאיו לא הופרכו ואין סיכוי לכך, כי אכן לנפש הבריאה יש הומוגניה משלה, וכל סטיה קלה משפיעה על התוצר הנוירולוגי שלה, ממעט ועד לסכנת התמוטטות נפשית. בעקבותיו המשיכו גדולי הגרפולוגים מצרפת אנגליה ארה"ב וגרמניה (מדינות בהן יש פקולטות לתחום) והגיעו לפרוט ממצאי עומק הקו יותר ויותר, נתונים מעבדתיים טהורים שהוכחו באופן כמותי ורציף.

נזכיר כאן שני גרפולוגים ענקיים ישראלים ואת תרומתם העצומה לתחום, אנשים שהקדישו לפחות 50 שנה מחייהם למחקר אובססיבי :
1. דוקטור אריה נפתלי רופא וקרימינולוג, עמד בראש המעבדות לזיהוי פלילי של משטרת ישראל וכן היה הגרפולוג של "המוסד". כתב את אחד הספרים המעולים ביותר בתחום הגרפולוגיה "גרפולוגיה ורפואה" שמוקדש כולו לאבחון מדעי טהור.
2. ישראל אודם, גרפולוג שפיתח את שיטת האבחון המורכבת ביותר. ליתר פישוט אציין כי את השיטה הזו יש ללמוד שנה, וע"מ להשתמש בה יש צורך במיומנות של שנים (!!), השיטה המורכבת ביותר אבל המדויקת והאמינה חסרת המתחרים, המתבססת על התנועה בכתב, בצרוף שאר הפרמטרים של הכתב. שיטה מדוקדקת לפרטי פרטים, האבחון יורד לרזולוציות הכי יסודיות בסיסיות ומפורטות שייתכנו. ניגוד גמור לשליפה מהמותן או אינטואיציה אקראית.
ישראל אודם ניסה וחלם להגיע לאבחון ממוחשב על בסיס שיטת הפוטנציות שלו, אולם נפטר לפני שהגשים את חלומו, ואולי טוב שכך, כי גרפולוג שעובד מכנית וללא נשמה, גם אם יגיע לתוצאות מדויקות יפספס את החלק האינטואיטיבי שמשלים את הממצאים, הפורץ מעבר למידע המדעי נטו ומתחבר לכתב מהמקום הפנימי, כמו כל רופא שמלאך גדול הולך עמו, וזה השילוב המדהים בגרפולוגיה: המדע והאדם שבגרפולוג.
אציין רק שישראל אודם קיבל תואר של כבוד אקדמאי על מפעל חייו, כתב 14 ספרים והקפיץ את האבחון הגרפולוגי לרמה מדעית יוצאת דופן.

הקושי במחקרים אודת הגרפולוגיה הוא אכן החלק של האדם בגרפולוג שלא ניתן לכמת אותו ולמסגר ביחידות מדעיות מקובלות, עם זאת עד היום כל מוסד משפטי, מדיני משטרתי שמכבד את עצמו, כמו גם פסיכולוגים מפורסמים שנחשפו לגרפולוגיה במיטבה, לא יוותרו על גרפולוג מעולה ע"מ להגיע לתוצאות הנעלמות מהעין ומהכלים שברשותם.

מי שמסקרן אותו לקרוא עוד קצת על גרפולוגיה, טיפה מין הים:

http://www.kivon.co.il/article.php?id=43
https://www.algam.org.il/אבחון-מזג-האדם-רודולף-פופאל-תאה-לוינסו-2/
http://www.ktavyad.co.il/ישראל_אודם/
http://www.annakoren.co.il/articles1.asp
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה