לפעמים יש משהו קצת מלחיץ כשמגיע אלייך לקוח ורוצה מיתוג לחנות משקפיים, כשבאה קוסמטיקאית שמבקשת מיתוג, או מישהי שהיא מטפלת רגשית שרוצה מודעה שתביא לקוחות.
כשמגיעים אלי בעלי המקצועות האלה, שהשוק מוצף בהם, לפעמים אני מקבלת פיק ברכיים ראשוני - האם אצליח לבנות מיתוג ובידול בתוך השוק העמוס? כזה שייראה, ושיביא לקוחות, והרבה?
ואם כבר מיתגתי לקוח שמציע אותו שירות, האם אצליח להפריד ולהתעלות על עצמי?
ברוך השם, אחרי עבודה, התשובה היא כן.
רואים תוצאות.
אבל זה לא תמיד קל
אבל הפעם אני רוצה לשתף בפרויקט מהסוג ההפוך, פרויקט שמעולם לא התעסקתי בו קודם, ותחום שאני משערת שאני היחידה פה, או כמעט היחידה, שנגעה בו:
מיתוג לעסק של מכירות פומביות לחפצי עתיקות: ספרים ישנים, עיתונים היסטוריים, מסמכים מפעם, פיסות עבר (ידעתם שיש מכירות כאלה בכלל?)
כדי למתג עסק כזה צריך להכיר את השוק מהתחלה, ללמוד איך הוא עובד, איפה זירות הפעילות שלו, מי הלקוחות של הדברים האלה, מי המתחרים בשוק, איפה ממוצב העסק. ואז לברור מה מהכלים שיש לי מתאימים יותר ואלו דרכי פעולה לא רלוונטיות.
מרתק, וגם עבודה-עבודה
האתגרים:
להתמודד עם זירת פעילות אחת ויחידה - כל המכירות הפומביות עובדות כהיום דרך פורטל בידספיריט. שם נמצא הקהל, שם נמצאים המתחרים, ושם גם לוח הפרסום, לטוב ולמוטב. איך מפיקים את המירב?
להתמודד עם מתחרים - כשכל המתחרים יושבים על אותה פלטפורמה, עובדים באותה צורה, והלקוחות מגיעים לכולם דרך אותו אתר, איך יוצרים בכל זאת בידול שונה?
לחלוש על שני קהלי יעד שונים - חרדי וכללי. איך מגשרים ביניהם באותו המיתוג לאותה מכירה, כשכל אחד מתאימה שפה אחרת ופריטים שונים?
לפענח את חידת הביצה והתרנגולת - פריטים טובים מביאים לקוחות, לקוחות טובים מביאים פריטים, במה להשקיע?
הנה הבאנר של המכירה הראשונה, עם הלוגו הסופי, והשם שנבחר מתוך עשרות (!) שמות אופציונליים:
ואם אתם מתעניינים בתחום, אתם מוזמנים להיכנס לקטלוג. המכירה היום בערב
כשמגיעים אלי בעלי המקצועות האלה, שהשוק מוצף בהם, לפעמים אני מקבלת פיק ברכיים ראשוני - האם אצליח לבנות מיתוג ובידול בתוך השוק העמוס? כזה שייראה, ושיביא לקוחות, והרבה?
ואם כבר מיתגתי לקוח שמציע אותו שירות, האם אצליח להפריד ולהתעלות על עצמי?
ברוך השם, אחרי עבודה, התשובה היא כן.
רואים תוצאות.
אבל זה לא תמיד קל
אבל הפעם אני רוצה לשתף בפרויקט מהסוג ההפוך, פרויקט שמעולם לא התעסקתי בו קודם, ותחום שאני משערת שאני היחידה פה, או כמעט היחידה, שנגעה בו:
מיתוג לעסק של מכירות פומביות לחפצי עתיקות: ספרים ישנים, עיתונים היסטוריים, מסמכים מפעם, פיסות עבר (ידעתם שיש מכירות כאלה בכלל?)
כדי למתג עסק כזה צריך להכיר את השוק מהתחלה, ללמוד איך הוא עובד, איפה זירות הפעילות שלו, מי הלקוחות של הדברים האלה, מי המתחרים בשוק, איפה ממוצב העסק. ואז לברור מה מהכלים שיש לי מתאימים יותר ואלו דרכי פעולה לא רלוונטיות.
מרתק, וגם עבודה-עבודה
האתגרים:
להתמודד עם זירת פעילות אחת ויחידה - כל המכירות הפומביות עובדות כהיום דרך פורטל בידספיריט. שם נמצא הקהל, שם נמצאים המתחרים, ושם גם לוח הפרסום, לטוב ולמוטב. איך מפיקים את המירב?
להתמודד עם מתחרים - כשכל המתחרים יושבים על אותה פלטפורמה, עובדים באותה צורה, והלקוחות מגיעים לכולם דרך אותו אתר, איך יוצרים בכל זאת בידול שונה?
לחלוש על שני קהלי יעד שונים - חרדי וכללי. איך מגשרים ביניהם באותו המיתוג לאותה מכירה, כשכל אחד מתאימה שפה אחרת ופריטים שונים?
לפענח את חידת הביצה והתרנגולת - פריטים טובים מביאים לקוחות, לקוחות טובים מביאים פריטים, במה להשקיע?
הנה הבאנר של המכירה הראשונה, עם הלוגו הסופי, והשם שנבחר מתוך עשרות (!) שמות אופציונליים:
ואם אתם מתעניינים בתחום, אתם מוזמנים להיכנס לקטלוג. המכירה היום בערב