כל מילה!!!!אין טעם בטיפול בלי אבחון פסיכולוגי מסודר.
יכול להיות שזה יושב על קושי נפשי
יכול להיות שעבר פגיעה
יכול להיות בעיה התנהגותית
ועוד כמה וכמה אפשרויות. שום טיפול לא יהיה יעיל בלי אבחון של איש מקצוע.
אחרי אבחון, הולכים למטפל מוסמך. עם תואר אקדמי והמלצות.
עדיין לא הבנתי מה השם של השיטה.עדכון:
הייתה לנו שיחה ארוכה עם המטפלת.
מביאה את עיקרי הדברים:
קודם אמרה שבכוונה תחילה לא הכניסה אותנו למונחים מקצועיים כדי לא לבלבל ופישטה לנו את הנושא.
אמרה שהיא זמינה ופתוחה לכל שאלה והיא גם מבקשת שנשאל כל דבר.
לגבי מה שאמרה שגם אם יש תהיות צריכים לתת אמון, היא התכוננה לפני הילד. שכלפי הילד אנחנו חייבים להראות שאנחנו עם הטיפול ללא ספקות לולא סייג ואם לא עדיף לא לעשות כזה טיפול. שכל שאלה נשאל אותה.
מדובר בגישה טיפולית של טיפול רגשי משולב עם טיפול התנהגותי, בדגש על ההתנהגותי (אחרי ניתוח התנהגותי (ABA).
פרטי השיטה שהציעה הם לא סוף פסוק וזה בהתאם למפגשים עם הילד, היא לא מתחילה את הטיפול עד אחרי מס' שיחות.
השיטה בנויה על 70-80 אחוז חיזוקים חיוביים ורק מעט על התניה קלאסית והתניה אופרנטית שחלק מאותן התניות בנויות על גם חיזוקים שליליים.
רוצה לציין שבגוגל מצאנו מעט מאוד אזכורים עליה וכל ההמלצות הן מאנשים
כשהעלנו תהיות מולה היא לא ניסתה כלל לשכנע בצדקת דרכה או בטובת הטיפול אלא אמרה זה שיקול שלכם תעשו מה שנראה לכם הכי נכון.
אין לי מושג אם זה קצת חלק משרלטנות או שהיא באמת מטפלת טובה מאוד, לפעמים הגבול בין זה לזה יכול להיות מבלבל
לכן שאלתי מלכתחילה אם מישהו מכיר את השיטה.
אני חושבת שאולי נלך ל2 מפגשים נוספים *טרום תחילת הטיפול* ונקבל החלטה מושכלת יותר.
תודה לכולם
לפי מה שכתבת בהודעה הראשונה, כמות החיזוקים השליליים לעומת החיוביים תלויה בהתנהגות הילד. כיצד אפשר להצהיר מראש על אחוזים?השיטה בנויה על 70-80 אחוז חיזוקים חיוביים ורק מעט על התניה קלאסית והתניה אופרנטית שחלק מאותן התניות בנויות על גם חיזוקים שליליים.
בגלל שמדובר על שילוב של כמה שיטות מוכרות אי אפשר לסתור ביניהן ABA זה לא רק לילדים על הספקטרום. (בדרכ כן אבל לא תמיד)כמו שכתבה מלכה שליסל ABA הינה שיטת טיפול התנהגותית המיועדת במקורה לילדים על הספקטרום
ילדים אשר אורגנית מתקשים וצריכים עזרה ברכישת דפוסי התנהגות ותקשורת
גם לילדים על הספקטרום השיטה יעילה יותר בגילאים צעירים(פחות בגיל 12)
אני לא מתמחה באוטיזם, אבל ממה שגגלתי קצת על ABA לא מצאתי שם השפלה להכחדת התנהגות שלילית.
לפי מה שכתבת בהודעה הראשונה, כמות החיזוקים השליליים לעומת החיוביים תלויה בהתנהגות הילד. כיצד אפשר להצהיר מראש על אחוזים?
חזרתי שוב לקרוא את התיאור שלך את הילד. נראה שהוא סובל, שהוא במצוקה רגשית. יתכן שמטפלים מז'אנר אחר משלי, לא יסכימו איתי, אך אני חושבת שטיפול צריך להתמקד בעיקר בטיפול רגשי, פחות עיצוב התנהגות...
להבין לעומק מה מפריע לו, מה מרגיש בפנים, מתי הקשיים החלו- מה קרה אז, מה היה כשהיה צעיר יותר ועוד.
חיזוק התנהגות חיובית, זה תמיד טוב, ומסייע בהכחדת התנהגות שלילית, לכל ילד..(כלומר, הייתי מוותרת על החלק של ההשפלה)
ונקודה נוספת, אני לא מכירה אתכם, את הילד שלכם, אך חשבו האם ירגיש בנוח עם אישה מטפלת..ולא גבר.
כי אין קשר בין שלב הטיפול ההתנייתי לשלב של הABA.אבל ממה שגגלתי קצת על ABA לא מצאתי שם השפלה להכחדת התנהגות שלילית.
נשאל אותה לגבי זה. תודהאני חושבת שצריך להתמקד בעיקר בטיפול רגשי, פחות עיצוב התנהגות.
נקודה נכונה. הכוונה היא ששימת הדגש בדברים החיוביים שלו ובתגמול, היא על כל דבר פיצפון.כמות החיזוקים השליליים לעומת החיוביים תלויה בהתנהגות הילד. כיצד אפשר להצהיר מראש על אחוזים?
אם היינו מוצאים המלצות על גבר היינו מעדיפים כנראה אבל לא ראינו בזה חשיבות קריטית (גם המטפלת רגשית הקודמת הייתה אישה אומנם היה צעיר יותר אבל לא היווה מכשול)חשבו האם ירגיש בנוח עם אישה מטפלת..ולא גבר
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: