התייעצות מישהו נתקל בתוכנית טיפול שכזאת?

רבקה ק.

משתמש פעיל
סליחה על האורך מראש,
אשמח לחוכמת ההמונים.

מדובר בבן ה12
בשנתיים האחרונות, היו לו כמה אתגרים רגשיים וחברתיים והיינו איתו בטיפול רגשי שעזר חלקית מאוד ולזמן מוגבל.
מתחילת השנה חווה לעיתים קרובות קשיים שונים כמו ירידה בלימודים, התקפי זעם כולל אלימות, בכיתה, עם השכנים, במשפחה ואפיו תם עם ילדים בשכונה. בעבר היה מהחוטפים והתהפכו היוצרות (לא יודעת אם זה יותר עצוב או פחות)
בנוסף בשיעורים מחפף ולעיתים יותר מדי קרובות ״לא מרגיש טוב״ ונשאר בבית. בפעמים אחרות נשאר בהפסקות ולא משתף פעולה עם חברים. בגדול נהיה מופנם קצת. בעבר עשה אבחון הפרעת קשב ונשלל.

המליצו לנו כמה אנשים על מטפלת רגשית מסוימת שיש לה כביכול שיטות ייחודיות מקוריות שגם עובדות לדבריהם.
היינו אצלה בפגישה ראשונה של מבוא והסבר כללי על השיטה שהיא טוענת שמוכחת והביאה דוגמאות של מטפלים בארץ ובחול שמטפלים בשיטה ורואים תוצאות.
זה טיפול לא זול, 380 שח לפגישה של שעה, ואני תוהה אם מישהו מכיר את השיטה הזאת ויכול לומר לי מנסיון או היגיון אפילו האם היא יכולה לעזור.
מטרת השיטה בגדול זה הקניית הרגלים מחדש, מאפס.

היא אמרה שדבר שחיוני להצלחת הטיפול הוא שיתוף פעולה מלא גם כשישנן תהיות וההנחיות לא מובנות.
התגובה מצדנו מתחלקת לשני חלקים.
חלק אחד כשהבן מזיק לעצמו. לדוגמא כשהבן אומר שלא מרגיש טוב, להאמין לו לגמרי בלי ויכוח כלל, גם אם ייראה שאינו דובר אמת
כאילו לעשות אותו בוגר הרבה יותר. שאנחנו סומכים עליו ונותנים לו אחריות. וכך בכל פעם שפוגע בעצמו

לעומת זאת החלק השני, כשזה פוגע באחרים למשל כשהוא מרביץ עושים את ההפך, להחזיר אותו לפעם.
לדבר איתו כמו ילד בן שלוש. נניח מה אמרנו? שלא מרבי… ולבקש ממנו להשלים למרביצים. במנגינה כמו שאומרים לילד בן 3-4.
''בבית שלנו לא מרימים ידיים, כל המרים יד על חברו נקרא ר..'' הוא חייב להשלים ולשחק את התפקיד של הגיל (כעונש), בעניין השיתוף מצידו היא הבטיחה שיהיה בסדר דרך השיחות, ולהתמיד לדבר איתו בשפת נו נו נו, כשהוא מתנהג באלימות לא רק פיזית אלא גם מילולית.

כמו"כ, כמה זמן אחרי תלונה על אלימות ללכת איתו בבית לכל מקום (בצורה מוגזמת ומוקצנת) גם כשזה מתיש. כמו שלא משאירים פעוט קנאי בן שנתיים וחצי ליד תינוקת שרק נולדה מחשש שירוץ ויכה אותה.
אלו רק דוגמאות אאבל יש הנחיות לכל התנהגות כולל להתנהגויות חיוביות של שיפור וכו',

אני ממש לא בטוחה שיש לי יכולת לנהל איתו כזה דבר, והשאלה המרכזית היא האם מישהו מכיר כזה טיפול ויכול להעיד שהוא יעיל? כי בלי זה פוחתים עוד הסיכויים שנלך על זה.
החשש הגדול שלנו הוא מכך שהדבר לא יעשה לילד טוב, יותר מאובדן זמן וכסף
אבל היא כל כך בטוחה ומביאה נתונים והכל - שזה נורא מבלבל.

וגם שמעבר להוצאה כספית גדולה 380* כמה וכמה מפגשים יש פה גם מאמץ נפשי מתיש ולא קל מצידנו

אודה לכל אינפורמציה.
 

תותחינוס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
את כל זה היא אמרה בלי לראות את הילד?
בפגישה הראשונה?

בפגישה הראשונה היא אמורה לשמוע אתכם,
לא לתת עדיין תכנית טיפול.
 

ווילי וונקה

משתמש מקצוען
אני לא מטפלת רגשית ואין לי הבנה בתחום
אני רק יודעת ששיטות טיפול בפסיכולוגיה הן כאלה שנחקרו היטב ויש מאמרים שדנים בהן- יתרונות, חסרונות וכו/
תבקשו ממנה מראי מקום (באנגלית כמובן) ותהיו יותר חכמים
בכללי- האם יש לה השכלה מספקת בתחום? או קורס "למד היום טפל מחר"?
נ.ב. בדקתם אפשרות של התעללות או פגיעה שחווה?
 
קודם כל לפי התאור זה נשמע שהילד אומלל וזועק לעזרה.
בד"כ אין ילד שרע יש ילד שרע לו ולפני כל השיטות טיפול צריך לבדוק מה הילד עבר בחיים מגיל אפס זה יכול להיות התעללות וכאלה ולכן צריך בירור מעמיק

לגבי השיטה לא שמעתי עליה ויש מצב שזאת אחלה שיטה השאלה אם היא מתאימה לילד ולמקרה הנוכחי
מומלץ לבדוק היטב!
 

רבקה ק.

משתמש פעיל
את כל זה היא אמרה בלי לראות את הילד?
בפגישה הראשונה?

בפגישה הראשונה היא אמורה לשמוע אתכם,
לא לתת עדיין תכנית טיפול.
שמעה אותנו, ואמרה בפרקים את תוכנית הטיפול. החלק בשיחה על התוכנית לא ארך יותר מכמה דקות
 

ארמון חול

משתמש מקצוען
היום יש "כל מיני"
שמרב שהן לא מקצועיות הן "ממציאות" שיטות ובטוחות שהן הכי מקצועיות בעולם
אפילו אפילו יותר מכל ה"פורקות עול" שהלכו למכללה ואפילו הוציאו תואר
הן למדו במקום כשר (שכמובן צינזר הרבה נושאים - כי יש בעיות שמדלגות ככה"נ על דתיים)
וכבר כבר משווקי צישינסקי שפתחו כאן בפרוג כמה עשרות ניקים, יסבירו לך על ה"שיטה" הכשרה שלהם וכו'
תנסו לקרא קצת על השיטה הזו (אם זה משהו בדוק ולא מפונטז ע"י אותה מטפלת)
השיטות המוכרות, נבדקו הרבה ובצורה מעמיקה עי קבוצות מחקר גדולות עד שיצאו לאוויר העולם (ממש ממש כמו תרופה) כדי לבדוק שהן בטיחותיות ולא מזיקות
לי זה נשמע שיטת "השפלה" אולי אולי היא תטפל בסימפטומים, אבל זה לא טיפול מעמיק לנפש.
תמיד טוב להאמין לילד ולעטוף אותו באהבה.
 

תמר פולק.

משתמש צעיר
סליחה על האורך מראש,
אשמח לחוכמת ההמונים.

מדובר בבן ה12
בשנתיים האחרונות, היו לו כמה אתגרים רגשיים וחברתיים והיינו איתו בטיפול רגשי שעזר חלקית מאוד ולזמן מוגבל.
מתחילת השנה חווה לעיתים קרובות קשיים שונים כמו ירידה בלימודים, התקפי זעם כולל אלימות, בכיתה, עם השכנים, במשפחה ואפיו תם עם ילדים בשכונה. בעבר היה מהחוטפים והתהפכו היוצרות (לא יודעת אם זה יותר עצוב או פחות)
בנוסף בשיעורים מחפף ולעיתים יותר מדי קרובות ״לא מרגיש טוב״ ונשאר בבית. בפעמים אחרות נשאר בהפסקות ולא משתף פעולה עם חברים. בגדול נהיה מופנם קצת. בעבר עשה אבחון הפרעת קשב ונשלל.

המליצו לנו כמה אנשים על מטפלת רגשית מסוימת שיש לה כביכול שיטות ייחודיות מקוריות שגם עובדות לדבריהם.
היינו אצלה בפגישה ראשונה של מבוא והסבר כללי על השיטה שהיא טוענת שמוכחת והביאה דוגמאות של מטפלים בארץ ובחול שמטפלים בשיטה ורואים תוצאות.
זה טיפול לא זול, 380 שח לפגישה של שעה, ואני תוהה אם מישהו מכיר את השיטה הזאת ויכול לומר לי מנסיון או היגיון אפילו האם היא יכולה לעזור.
מטרת השיטה בגדול זה הקניית הרגלים מחדש, מאפס.

היא אמרה שדבר שחיוני להצלחת הטיפול הוא שיתוף פעולה מלא גם כשישנן תהיות וההנחיות לא מובנות.
התגובה מצדנו מתחלקת לשני חלקים.
חלק אחד כשהבן מזיק לעצמו. לדוגמא כשהבן אומר שלא מרגיש טוב, להאמין לו לגמרי בלי ויכוח כלל, גם אם ייראה שאינו דובר אמת
כאילו לעשות אותו בוגר הרבה יותר. שאנחנו סומכים עליו ונותנים לו אחריות. וכך בכל פעם שפוגע בעצמו

לעומת זאת החלק השני, כשזה פוגע באחרים למשל כשהוא מרביץ עושים את ההפך, להחזיר אותו לפעם.
לדבר איתו כמו ילד בן שלוש. נניח מה אמרנו? שלא מרבי… ולבקש ממנו להשלים למרביצים. במנגינה כמו שאומרים לילד בן 3-4.
''בבית שלנו לא מרימים ידיים, כל המרים יד על חברו נקרא ר..'' הוא חייב להשלים ולשחק את התפקיד של הגיל (כעונש), בעניין השיתוף מצידו היא הבטיחה שיהיה בסדר דרך השיחות, ולהתמיד לדבר איתו בשפת נו נו נו, כשהוא מתנהג באלימות לא רק פיזית אלא גם מילולית.

כמו"כ, כמה זמן אחרי תלונה על אלימות ללכת איתו בבית לכל מקום (בצורה מוגזמת ומוקצנת) גם כשזה מתיש. כמו שלא משאירים פעוט קנאי בן שנתיים וחצי ליד תינוקת שרק נולדה מחשש שירוץ ויכה אותה.
אלו רק דוגמאות אאבל יש הנחיות לכל התנהגות כולל להתנהגויות חיוביות של שיפור וכו',

אני ממש לא בטוחה שיש לי יכולת לנהל איתו כזה דבר, והשאלה המרכזית היא האם מישהו מכיר כזה טיפול ויכול להעיד שהוא יעיל? כי בלי זה פוחתים עוד הסיכויים שנלך על זה.
החשש הגדול שלנו הוא מכך שהדבר לא יעשה לילד טוב, יותר מאובדן זמן וכסף
אבל היא כל כך בטוחה ומביאה נתונים והכל - שזה נורא מבלבל.

וגם שמעבר להוצאה כספית גדולה 380* כמה וכמה מפגשים יש פה גם מאמץ נפשי מתיש ולא קל מצידנו

אודה לכל אינפורמציה.
כמו בכל דבר בחיים אין צורך להמציא את הגלגל בכל מיני טיפולים שונים ומשונים לכן הייתי ממליצה לך ללכת למטפלת מוכרת עם המלצות!!
זאת הנפש לא משחקים!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

ככר השוק

משתמש מקצוען
אין טעם בטיפול בלי אבחון פסיכולוגי מסודר.
יכול להיות שזה יושב על קושי נפשי
יכול להיות שעבר פגיעה
יכול להיות בעיה התנהגותית
ועוד כמה וכמה אפשרויות. שום טיפול לא יהיה יעיל בלי אבחון של איש מקצוע.

אחרי אבחון, הולכים למטפל מוסמך. עם תואר אקדמי והמלצות.
 

אבקת אפיה

משתמש מקצוען
נשמע לא טוב בכלל
בפרט שאת אומרת ש
היא אמרה שדבר שחיוני להצלחת הטיפול הוא שיתוף פעולה מלא גם כשישנן תהיות וההנחיות לא מובנות.
זה ממש לא נשמע טוב
אבל היא כל כך בטוחה ומביאה נתונים והכל - שזה נורא מבלבל.
ואם היא בטוחה בעצמה ברמה שגורמת לך לבלבול, אז אני הייתי בורחת ממנה
עם הנפש לא משחקים!!!!!!
 

חילזון קטן

משתמש פעיל
אחרי אבחון, הולכים למטפל מוסמך. עם תואר אקדמי והמלצות.
וכן, יש היום "מטפלים" שלמדו קורס הכשרה קצרצר
קשה מאוד המצב הזה, יש למרכזי לימוד שווק חזק בציבור
הבועה הזו תתפוצץ יום אחד... (מקווה)
כדי להיות מטפל מוסמך במדינת ישראל - תואר ראשון בפסיכולוגיה עדיין לא מספק (5 שנות לימוד) רק אחרי תואר שני (עוד 2-3 שנים) הם יכולים לשבת על הספה בקליניקה הנעימה.-
(כנראה שבציבור יש אנשים מוכשרים מאוד, כי כבר אחרי שנה המחסן כבר יכול להפוך ל"חדר טיפולים"
 

שמעון963852741

משתמש פעיל
סליחה על האורך מראש,
אשמח לחוכמת ההמונים.

מדובר בבן ה12
בשנתיים האחרונות, היו לו כמה אתגרים רגשיים וחברתיים והיינו איתו בטיפול רגשי שעזר חלקית מאוד ולזמן מוגבל.
מתחילת השנה חווה לעיתים קרובות קשיים שונים כמו ירידה בלימודים, התקפי זעם כולל אלימות, בכיתה, עם השכנים, במשפחה ואפיו תם עם ילדים בשכונה. בעבר היה מהחוטפים והתהפכו היוצרות (לא יודעת אם זה יותר עצוב או פחות)
בנוסף בשיעורים מחפף ולעיתים יותר מדי קרובות ״לא מרגיש טוב״ ונשאר בבית. בפעמים אחרות נשאר בהפסקות ולא משתף פעולה עם חברים. בגדול נהיה מופנם קצת. בעבר עשה אבחון הפרעת קשב ונשלל.

המליצו לנו כמה אנשים על מטפלת רגשית מסוימת שיש לה כביכול שיטות ייחודיות מקוריות שגם עובדות לדבריהם.
היינו אצלה בפגישה ראשונה של מבוא והסבר כללי על השיטה שהיא טוענת שמוכחת והביאה דוגמאות של מטפלים בארץ ובחול שמטפלים בשיטה ורואים תוצאות.
זה טיפול לא זול, 380 שח לפגישה של שעה, ואני תוהה אם מישהו מכיר את השיטה הזאת ויכול לומר לי מנסיון או היגיון אפילו האם היא יכולה לעזור.
מטרת השיטה בגדול זה הקניית הרגלים מחדש, מאפס.

היא אמרה שדבר שחיוני להצלחת הטיפול הוא שיתוף פעולה מלא גם כשישנן תהיות וההנחיות לא מובנות.
התגובה מצדנו מתחלקת לשני חלקים.
חלק אחד כשהבן מזיק לעצמו. לדוגמא כשהבן אומר שלא מרגיש טוב, להאמין לו לגמרי בלי ויכוח כלל, גם אם ייראה שאינו דובר אמת
כאילו לעשות אותו בוגר הרבה יותר. שאנחנו סומכים עליו ונותנים לו אחריות. וכך בכל פעם שפוגע בעצמו

לעומת זאת החלק השני, כשזה פוגע באחרים למשל כשהוא מרביץ עושים את ההפך, להחזיר אותו לפעם.
לדבר איתו כמו ילד בן שלוש. נניח מה אמרנו? שלא מרבי… ולבקש ממנו להשלים למרביצים. במנגינה כמו שאומרים לילד בן 3-4.
''בבית שלנו לא מרימים ידיים, כל המרים יד על חברו נקרא ר..'' הוא חייב להשלים ולשחק את התפקיד של הגיל (כעונש), בעניין השיתוף מצידו היא הבטיחה שיהיה בסדר דרך השיחות, ולהתמיד לדבר איתו בשפת נו נו נו, כשהוא מתנהג באלימות לא רק פיזית אלא גם מילולית.

כמו"כ, כמה זמן אחרי תלונה על אלימות ללכת איתו בבית לכל מקום (בצורה מוגזמת ומוקצנת) גם כשזה מתיש. כמו שלא משאירים פעוט קנאי בן שנתיים וחצי ליד תינוקת שרק נולדה מחשש שירוץ ויכה אותה.
אלו רק דוגמאות אאבל יש הנחיות לכל התנהגות כולל להתנהגויות חיוביות של שיפור וכו',

אני ממש לא בטוחה שיש לי יכולת לנהל איתו כזה דבר, והשאלה המרכזית היא האם מישהו מכיר כזה טיפול ויכול להעיד שהוא יעיל? כי בלי זה פוחתים עוד הסיכויים שנלך על זה.
החשש הגדול שלנו הוא מכך שהדבר לא יעשה לילד טוב, יותר מאובדן זמן וכסף
אבל היא כל כך בטוחה ומביאה נתונים והכל - שזה נורא מבלבל.

וגם שמעבר להוצאה כספית גדולה 380* כמה וכמה מפגשים יש פה גם מאמץ נפשי מתיש ולא קל מצידנו

אודה לכל אינפורמציה.
יש שם לטיפול?
 

ברוכה תהיי

משתמש מקצוען
אין טעם בטיפול בלי אבחון פסיכולוגי מסודר.
יכול להיות שזה יושב על קושי נפשי
יכול להיות שעבר פגיעה
יכול להיות בעיה התנהגותית
ועוד כמה וכמה אפשרויות. שום טיפול לא יהיה יעיל בלי אבחון של איש מקצוע.

אחרי אבחון, הולכים למטפל מוסמך. עם תואר אקדמי והמלצות.
מצטרפת.
אבחון מקצועי הוא מפת דרכים. רק אחרי שתרגישו שישי לכם מפה מעודכנת ביד תוכלו לחשוב איזו דרך הכי יעילה להגיע ליעד..
 

חנה 5060

משתמש פעיל
נשמע לא הגיוני בכלל למטפלת רגשית!
קצת מזכיר ניתוח התנהגות בקטע של חיזוק התנהגות רצויה אבל לדר לילד בן 12 בצורה תינוקית? חוץ מהשפלה איזה עוד דבר טוב יש בזה?

איך אפשר לתת תוכנית טיפול בלי לראות את הילד? לדבר איתו, לצפות בהתנהגות שלו.
מזה תכנית אחת שמתאימה לכל הילדים?

אני הייתי מתחילה איתו טיפול רגשי מסודר עם פגישות עם הילד ואחת לכמה פגישות פגישת הורים.
במקביל אפשר להתייעץ עם מנתחת התנהגות טובה ומקצועית לגבי תוכנית התנהגותית.
אבל נשמע שיש כאן צורך במענה רגשי..

וכמובן ללכת למשהי עם תעודות, ניסיון והמלצות!
ואולי תמצאו מטפלת יותר זולה או דרך הקופה...

והייתי ממליצה לכם לתעד את זמני ההתפרצות שלו, כל כמה זמן, אחרי מה זה קורה, מה התגובה שלו זה נותן תמונה רחבה יותר.

ולא לשכוח להתפלל להגיע לידיים הנכונות!
בהצלחה!
 

ברכה ברלב

משתמש רשום
כואב הצער , לא בטוחה למי קשה יותר לכם או לילד, אולי לשניכם באותה רמת כאב, רק שאתם מודעים לקושי יותר ממנו והוא בפלונטר. אם מרגיש לך שקשה לך עם הדרך הזו ולא ברור לך שתרצי לטפל כך, לכי עם הלב שלך א"א לכפות התנהגות רגשית, ואם הוא התנגד ליחס שאת רודפת אחריו? מה תעשי ?
איזה סוג מטפלת הייתם איתו בעבר, ?
בבסיס תנסי ליצור איתו קשר סתם כפי ונחמד, מאחלת הרבה הצלחה
 

סבא ישראל

משתמש מקצוען
לכאורה ההיגיון בשיטה שלה זה לתת אחריות לילד מצד אחד והרגשה שאנחנו סומכים עליו בעיניים עצומות כלפי עצמו, ומצד שני להראות לו שלא כיף להתנהג לא יפה כלפי אחרים כי אז צריכים להתנהג אליו בהתאם לא כבוגר אלא כתינוק מה שיש לקוות שיגרום לו לשנות את ההתנהגות
צריך לברר מה היא למדה ואם יש לה השכלה וכו' ברמה גבוהה כמו שהעירו לפני כן אבל אם יש לה לא הייתי שולל
עוד דבר ממי שמעת המלצות מאנשים שאתם מכירים או מחבר של חבר וכן כמה המלצות
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ס'

קיג סֵעֲפִים שָׂנֵאתִי וְתוֹרָתְךָ אָהָבְתִּי:קיד סִתְרִי וּמָגִנִּי אָתָּה לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קטו סוּרוּ מִמֶּנִּי מְרֵעִים וְאֶצְּרָה מִצְוֹת אֱלֹהָי:קטז סָמְכֵנִי כְאִמְרָתְךָ וְאֶחְיֶה וְאַל תְּבִישֵׁנִי מִשִּׂבְרִי:קיז סְעָדֵנִי וְאִוָּשֵׁעָה וְאֶשְׁעָה בְחֻקֶּיךָ תָמִיד:קיח סָלִיתָ כָּל שׁוֹגִים מֵחֻקֶּיךָ כִּי שֶׁקֶר תַּרְמִיתָם:קיט סִגִים הִשְׁבַּתָּ כָל רִשְׁעֵי אָרֶץ לָכֵן אָהַבְתִּי עֵדֹתֶיךָ:קכ סָמַר מִפַּחְדְּךָ בְשָׂרִי וּמִמִּשְׁפָּטֶיךָ יָרֵאתִי:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה