מאייר טוב יהיה מי שיודע לצייר ראלי בצורה טובה. בשביל זה לא צריך שום מחשב וציוד יקר אלא עפרון צהוב כזה שעולה חצי שקל, נייר וזמן השקעה.
כמו שנגנים טובים צומחים מהרבה שעות ניגון על הגיטרה ולא מבית ספר איכותי, כך צייר טוב יצמח מהרבה שעות ציור. אני עצמי ציירתי במשך ארבעת השנים של הישיבה התיכונית עשרות אלפי שעות (אני לא מגזים פשוט נהניתי מזה
ואין מה להשוות את הרמה לפני ואחרי.
כמובן אחרי זה צריך גם ללמוד טכניקות וזה מאוד עוזר ללמוד אותן מאנשי מקצוע או ספרים אבל אפשר ללמוד המון פשוט מהתבוננות.
לדוגמא אם רוצים ללמוד איך מציירים חפצים מתכתיים, מסתכלים על חפצים כאלו במציאות (סתם תוך כדי החיים
ורואים מה החוקיות שלהם, אפשר גם לצלם כלי מתכת ולנתח במחשב בהגדלה ולבודד את הצבעים שלהם, ובמקביל מסתכלים בציורים של ציירים שמעריכים את העבודה שלהם ורואים איך הם יצרו את האפקט (אפשר להעתיק לצרכי לימוד את הציור רק לדאוג שלא ישתלט על הסגנון האישי
, והכי חשוב מנסים לצייר את זה ובכל פעם שמצליחים יותר מנתחים למה זה מוצלח יותר ומשתפרים.
על גבי העבודה הזו ובעיקר אחרי לא מעט נסיון אפשר לגשת ללימוד מקצועי יותר, ולכלים כמו מחשב וכדו'. (אם מתחילים ישר עם מחשב או צבעים יקרים וטובים, היכולות של המדיום נותנות הרגשה של ציור מקצועי ומפריעות להתפתחות והביקורת הנכונה על הציור. אפשר לראות שכשנותנים לילד קטן מחשב ועט גרפי יוצאות תוצאות לא רעות וזה לא כי הוא יודע לצייר...).
מורה טוב במילא לא יוותר לכם על שעות האימון העצמיות וכדאי לבוא כבר אחריהם.
מצטער על ההשתפכות אבל זה נושא שקרוב לליבי ואני חושב שרואים בהחלט לפי הציורים לאיזה צייר יש בסיס טוב ולאיזה רק טכניקות.