1. לידיעת הציבור: הקישור כאן ובאשכולות הרלוונטיים המקבילים הועברו לאנשי דייטש.
כך שאם יש לכם הערה - כיתבו אותה כאן באופן מכובד, זה לא ליינם - זה יגיע למקום הנכון.
[לא חושב שלמישהו יש ספק מי יהיה הפרויקטור בשנה הבאה...]
2. היו כבר תכניות השנה להפקיע את המתחם שממש תחת היישוב - מעבר לכביש הראשי.
(כלומר, בתוך מעגל התנועה, בין מירון לטרמינלים של השאטלים.)
לא הצליחו בכך, אבל אמר לי כבר אחד ששמע מדייטש, שהתכנית לשנה הבאה לעשות שם את המתחם המורחב.
3. המוזיקה בחצר המערה עוד מימי אדם הראשון, ויש רבים שבאים לשמוע אותה כפי שהיא.
כמובן, מנחה לא צריכה להפריע לירקודים ברחבה הייעודית להם
כאמור, באור הרשב"י היה ברוב הזמן אווירה חסידית, אבל ללא אזורי צפיה לנשים.
והנה ההערות שלי:
א. מסכים - שיהיה אוהלים גדולים, עם כיבוד, לגברים ולנשים (- לגברים חלק עם כסאות וחלק שטח לריקודים, ולנשים עם כסאות וממש ענק) במתחם למטה, בו ישודרו ההדלקות של למעלה ושל למטה.
אכן, מסיבות של מהדרין אין מסכים במעלה ההר וכו', אבל כמו שיש אוהלי סעודות או תפילות, שיהיו אוהלי שידור חי.
ב. מהדרין - חסר שילוט, בעיקר בשעות הלילה, ובחלק מהאזורים חסרו סדרנים.
גם מי שפחות מקפידים, אם סדרן/נית יעיר להם בעדינות, כבר הוכח ברחבת הציון שזה עובד.
מדוע הוצבו שוטרות בשבילי הגברים?
וגם: מאד כאב לראות בסביבות בני עקיבא והאזור עובדי ועובדות חברת אבטחה כלשהי, בקלות ראש וחוסר צניעות משווע.
ועוד חלק מהבחורים עם כיפה לראשם.
[ראיתי שם בחור ישיבה מצטחקק עם שוטרות. הערתי לו בעדינות והוא פתאום נדהם מעצמו.]
ג. תפילה ולימוד - מלבד תוספת שטחים נצרכת, יותר אוהלים מחולקים ['שטיבלאך'] למנחה ומעריב. באותו אוהל עמדו ארבעה מניינים בו זמנית, וזה כמובן מבלבל וכו'.
חלוקת ספרי תהלים קטנים.
ד. שמרטפות - לחשוב איך זה אפשרי, אוהל ענק במתחם המורחב, אולי מחולק במחיצות, ובו מאות בנות סמינר, עבור ילדים ישנים או גדולים, וכדו'. כמובן, אפשר להגביל משך זמן, ועל כל עגלה להצמיד פתק עם פרטי הורים וטלפון וכו'.
צריך חשיבה רבה איך לעשות זאת, אולי הנשים כאן יתנו עצות. אבל אין ספק שאם יהיה דבר כזה, האמהות תקבלנה בכך מתנה ענקית, ולדעתי גם יסכימו לשלם על זה סכומים רציניים.