לא נראה לי שזה יקרה אי פעם, אבל לכאורה הפתרון הטוב ביותר לעומס וקריסת התח"צ בל"ג בעומר הוא מסלול רכבת יחודי "ל"ג בעומר" ממרכזי הנסיעה למירון אל כרמיאל וחזור.
ניסיתי לבדוק במפת מסילות הרכבת הקיימות, ולכאורה הכי טוב זה לפצל ל2 מסלולים, המסלולים קצת מפותלים (עד שייבנו עוד מסילות) אבל יהיו מהירים בכל זאת בשל כך שהרכבות יוכלו להיות רכבות מהירות ללא תחנות רבות.
קו מיוחד ל"ג בעומר 1: ירושלים תחנת יצחק נבון, פאתי מודיעין, נתב"ג, כרמיאל.
קו מיוחד ל"ג בעומר 2: (ירושלים תחנת מלחה?), בית שמש, בני ברק (לחילופין תחנה בתל אביב), נתניה, כרמיאל.
(קו מיוחד ל"ג בעומר הדרום: קרית גת, באר שבע, אופקים, אשקלון, אשדוד, >כרמיאל ישיר.)
כך בכל ריכוזי החרדים הגדולים (ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, בית שמש) ונתב"ג תהיה רכבת לכרמיאל מהירה שתתמלא בעיקר מהנוסעים למירון, שכן מירושלים - נתב"ג זה לא יהיה תחליף שכבר יש רכבת ופה יש עוד תחנה באמצע, ולא תעצור בתל אביב חיפה והקריות שם יש ביקוש לנוסעים שלא רוצים למירון.
לדוגמא מבית שמש במקום החלפה או 2 כיום ו3 שעות נסיעה ברכבת, זה יהיה ישיר, (ואותו זמן כנראה בגלל שהחיסכון בתחנות יתקזז עם האירוך לבני ברק, יכול להיות שעדיין יהיה פחות זמן).
ירושלים יצחק נבון כיום הנסיעה לוקחת כמו מבית שמש ועם החלפה או 2, זה יתקצר גם כן, וללא החלפה.
(ירושלים מלחה תהיה נסיעה יותר ארוכה, אבל עם תחנה שמיועדת רק לנסיעה למירון, וללא נתב"ג בדרך).
מפאתי מודיעין ובני ברק גם אין כיום רכבות ישירות.