לאחר שמונה חודשים של עמימות, הפרויקט הסודי של פייסבוק, (בעל שם הקוד "פרויקט טיטאן") יוצא לדרך מחר.
פייסבוק כבר מזמן הפכה לתופעת רשת בקנה מידה עצום. ולדעת רבים היא מהווה איום חי ומוחשי, במיוחד על ענקית האינטרנט - גוגל.
למרות שגוגל ניסתה להכחיש זאת בעבר, פייסבוק היא השחקן המרכזי שמתמודד מול גוגל במגרש שלה. ואם נבחן את החיכוכים בין הענקיות במהלך השנה האחרונה, נגלה שבגוגל יודעים את זה טוב מאוד.
גוגל ניסתה לבלום את פייסבוק כשהשיקה בתחילת השנה את הרשת החברתית גוגל באזז ז"ל. המהלך התבצע בגמלוניות רבה והסתיים בקול ענות חלושה.
במקביל, היינו עדים לסוג של "קרב סטירות" בין גוגל לפייסבוק. מה שנראה כהתקוטטות קטנונית בין שתי החברות, מעיד על המתח הרב השורר מתחת לפני השטח.
גוגל האשימה את פייסבוק בכך שהיא לא מאפשרת למשתמשים לייצא מידע מחשבונותיהם, ובתגובה חסמה את הגישה שהייתה לפייסבוק לרשימת אנשי הקשר של משתמשי ג'ימייל.
גוגל מתוסכלת כשהיא רואה איך פייסבוק נעזרת בתשתית החברתית של ג'ימייל אך לא נותנת דבר בתמורה ולכן הכריזה "שוברים את הכלים, לא משחקים".
פייסבוק לא נשארה חייבת ובאופן יוצא דופן שחררה תגובה עוקצנית כלפי גוגל שפתאום "דואגת" לחופש של המשתמשים.
במקביל, מצאה פייסבוק שיטה לעקוף את ההגבלה של פייסבוק, ע"י שימוש בפונקציית הייצוא הידני של רשימת אנשי הקשר מג'ימייל.
גם המהלך הנוכחי של פייסבוק, מהווה סוג של מכת מנע בטרם ישיקו בגוגל את "Google Me" -הניסיון השני להשקת רשת חברתית שעליה עובדים במרץ בגוגל.
בפייסבוק לא שוקטים על השמרים ושלפו שפן שמן מהכובע: המייל של פייסבוק.
המייל של פייסבוק כבר זוכה לכינוי "ג'ימייל קילר", ואכן, יש לו את כל הנתונים להפוך ל"רוצח הג'ימייל". לג'ימייל יש היום 170 מליון משתמשים. זה מספר מדהים ללא ספק, אבל לפייסבוק לעומת זאת יש יותר מ500 מליון משתמשים פעילים, אם מחציתם יעברו להשתמש במייל של פייסבוק, הדבר עלול להוות מכה אנושה לגוגל. ואף להפוך את פייסבוק לאתר הגדול בעולם.
ללא ספק אנו עוד צפויים לראות לא מעט הפתעות בקרב האיתנים הזה, בין היתר מעניין לראות כיצד ייראה Google Me וכיצד הוא יתברג בעולם הרשתות החברתיות, אבל היום פייסבוק עושה צעד משמעותי נוסף לתוך הטריטוריה של גוגל.
פייסבוק כבר מזמן הפכה לתופעת רשת בקנה מידה עצום. ולדעת רבים היא מהווה איום חי ומוחשי, במיוחד על ענקית האינטרנט - גוגל.
למרות שגוגל ניסתה להכחיש זאת בעבר, פייסבוק היא השחקן המרכזי שמתמודד מול גוגל במגרש שלה. ואם נבחן את החיכוכים בין הענקיות במהלך השנה האחרונה, נגלה שבגוגל יודעים את זה טוב מאוד.
גוגל ניסתה לבלום את פייסבוק כשהשיקה בתחילת השנה את הרשת החברתית גוגל באזז ז"ל. המהלך התבצע בגמלוניות רבה והסתיים בקול ענות חלושה.
במקביל, היינו עדים לסוג של "קרב סטירות" בין גוגל לפייסבוק. מה שנראה כהתקוטטות קטנונית בין שתי החברות, מעיד על המתח הרב השורר מתחת לפני השטח.
גוגל האשימה את פייסבוק בכך שהיא לא מאפשרת למשתמשים לייצא מידע מחשבונותיהם, ובתגובה חסמה את הגישה שהייתה לפייסבוק לרשימת אנשי הקשר של משתמשי ג'ימייל.
גוגל מתוסכלת כשהיא רואה איך פייסבוק נעזרת בתשתית החברתית של ג'ימייל אך לא נותנת דבר בתמורה ולכן הכריזה "שוברים את הכלים, לא משחקים".
פייסבוק לא נשארה חייבת ובאופן יוצא דופן שחררה תגובה עוקצנית כלפי גוגל שפתאום "דואגת" לחופש של המשתמשים.
במקביל, מצאה פייסבוק שיטה לעקוף את ההגבלה של פייסבוק, ע"י שימוש בפונקציית הייצוא הידני של רשימת אנשי הקשר מג'ימייל.
גם המהלך הנוכחי של פייסבוק, מהווה סוג של מכת מנע בטרם ישיקו בגוגל את "Google Me" -הניסיון השני להשקת רשת חברתית שעליה עובדים במרץ בגוגל.
בפייסבוק לא שוקטים על השמרים ושלפו שפן שמן מהכובע: המייל של פייסבוק.
המייל של פייסבוק כבר זוכה לכינוי "ג'ימייל קילר", ואכן, יש לו את כל הנתונים להפוך ל"רוצח הג'ימייל". לג'ימייל יש היום 170 מליון משתמשים. זה מספר מדהים ללא ספק, אבל לפייסבוק לעומת זאת יש יותר מ500 מליון משתמשים פעילים, אם מחציתם יעברו להשתמש במייל של פייסבוק, הדבר עלול להוות מכה אנושה לגוגל. ואף להפוך את פייסבוק לאתר הגדול בעולם.
ללא ספק אנו עוד צפויים לראות לא מעט הפתעות בקרב האיתנים הזה, בין היתר מעניין לראות כיצד ייראה Google Me וכיצד הוא יתברג בעולם הרשתות החברתיות, אבל היום פייסבוק עושה צעד משמעותי נוסף לתוך הטריטוריה של גוגל.