תודהתעשו את החידודים לשולחן שבת. תודה ל @צבי ג.!
אנחנו עושים כל סעודה וזה מעלה את הרמה בהרבה.
מצ"ש של השבוע.
בזכותכם נזכרתי להדפיס את זה עכשיו. תודה!
אפשר לשלוח לי בקשה למייל המופיע בחתימה ואצרף לרשימת התפוצה.תודה
איך אפשר לקבל את זה כל שבוע?
רציתי גם להגיד תודה שהחידה השבוע התאימה גם לעזרת נשים.אפשר לשלוח לי בקשה למייל המופיע בחתימה ואצרף לרשימת התפוצה.
או להכנס לכאן ולהכניס כתובת מייל
יישר כח ל @אם הבנים שמחה! על השיתוף. בשבועות האחרונים אני מקבל דרישות שלום מרחבי הארץ על כמה בתי כנסת שמדפיסים עבורם את העלון למתפללים. אני באופן אישי לא עושה הפצה של העלון מודפס (רק במייל) בגלל העלויות הגבוהות.
השינוי בראש שלנו שיחבר את בנינו ותלמידינו לתורה |
.הרב יחיאל פליסקין |
לקראת היום הגדול, חג השבועות, זמן מתן תורתנו, רבים מאיתנו חוזרים ושואלים את עצמם את השאלה העתיקה: מה עוד אנחנו יכול לעשות כדי לחבר את הילדים והתלמידים לתורה? הייתי מציע לשאול את אותה שאלה, אך בניסוח הפוך: במקום לשאול: "איך אני מחבר את הילד שלי אל התורה הגדולה שלנו", עדיף לשאול: "איך אני מנגיש את התורה בצורה מותאמת אל הילד/תלמיד שלי". מנסיון, יש תועלת עצומה מהנגשת דברי התורה בהתאמה לכל מגזר ולכל יחיד לפי מה שטוב ומושך עבורו. הרבה דרכים יש להנגשה. והנה אחת מהן: שאלות מחברות לפרשת השבוע הורים רבים פונים בשאלה, כי ילדיהם מתקשים להתרכז בדברי תורה הנאמרים בשולחן השבת. אחת העצות היא, להחליף לעתים את ה'ווארט' בשאלות על הפרשה, כאשר הנסיון מלמד ששאלות מעניינות גורמות לילדים להשתתף ולהתחבר בשמחה, ומעניקות גוון מרענן לסעודות השבת. לאחרונה שמעתי על גירסא מקורית במיוחד לשאלות על הפרשה – 'שאלות מחברות'. הכוונה לשאלות שכמעט ואינן דורשות מהנשאלים ידע תורני מוקדם. השאלות נועדות לעורר את הלב להתחבר לתכני הפרשה, להביע דעה ורגש אישיים על הנאמר בה, ואולי גם לפתח דיון סביב הפסוק/המצוה המדוברים. דוגמאות לשאלות-מחברות על פרשת השבוע 'נשא' א] התפקיד של בני שבט לוי היה לשאת, להרכיב ולפרק את אוהל מועד וכליו. עבודה מפרכת, לכאורה. 1) איך לדעתך הרגישו העוסקים במלאכה? 2) האם תוכל דוגמא מהחיים לאדם שעובד עבודה קשה אבל היא לא מכבידה עליו? ב] הנשיאים התנדבו להקמת המשכן עגלות צב (עגלות מכוסות) ושני עשר בקר (במדבר ז, ג). ורש"י מסביר שהם למדו לקח מנדבת המשכן שאז התאחרו בנדבתם, ולכן הפעם הקדימו. 1) האם תוכל להביא דוגמא למקרה בו אתה או מישהו אחר הפיק לקח לעתיד? 2) האם כשאנחנו מפיקים לקח מטעות, זה מהוה תיקון על הטעות שעשינו? ג] בפרשה מתוארים כל הקורבנות שהביאו הנשיאים. כולם הביאו את אותם קורבנות ובכל זאת התורה טרחה למנות ולפרט את כולם כדי להראות את חשיבותם. 1) מה לדעתך יכול לגרום לאדם להרגיש חשוב ומיוחד למרות שהוא נמצא בקבוצה של אנשים דומים לו? 2) האם יש מקום/מסגרת שאתה הרגשת כך שם? ה] בהפטרה: 'כי נזיר אלקים יהיה הנער מן הבטן והוא יחל להושיע את ישראל מיד פלשתים'. 1) האם גם בימינו יש נשמות מיוחדות שנולדו כדי להנהיג, או שכולם נולדו אותו דבר? 2) שמשון נולד עם גבורה מיוחדת כדי להושיע את ישראל, עם איזה כח מיוחד אתה נולדת כדי לתרום ממנו לכלל? כלים בסיסיים לניהול דיון סביב השאלות המחברות א] אל תצפו לתשובה אחת 'נכונה'. תנו מקום לכל תשובה שתיענה, מתוך הנחה שכל אחד מביא את עצמו בתוך התשובה שהוא עונה. ב] השתדלו לשבח כל תשובה, ולהצביע על נקודה של חידוש ושל חכמה שהתעוררה על ידי כל תשובה. ג] אם יש לכם דעה שונה ממה שהילד אמר, עדיף לא להתווכח, אלא לשאול שאלות: 'מה גורם לך לסבור כך?' 'האם עמדתך תהיה נכונה גם במקרה זה וזה'? ד] לפעמים אף יתפתח דיון ערני ורב דעות סביב נושא, ואז אפשר לבדוק יחד מדוע כל אחד חושב אחרת מהשני בנושא מסוים, ואולי זו הזדמנות לחנך את הילדים איך מכבדים את דעתו של השני גם כשהוא חושב אחרת מאיתנו. ואם הרעיון הזה לא נשמע לכם מתאים? אז כנראה שהוא אכן לא בשבילכם. אבל בטוח שגם אתם יכולים לחשוב על רעיונות נוספים איך לעניין את הילדים בדברי התורה. לחילופין: נסו להיזכר מתי הילדים כן שיתפו פעולה בסעודות השבת, יתכן שזה מרמז מהו הסגנון שיתאים להם. |
ממליץ בחום.בלת"ק יש לרב זילברשטיין ספר עם שאלות מענינות בהלכה בעיקבות סיפורים עוד יותר מענינים שאנשים שלחו לו ,
אפשר לקרא את הסיפור , לשאול את השאלה- את כל הסועדים ולעשות כמין סיעור מוחות ורק אחר כך לקרוא את התשובה של הרב זילברשטיין -
בהצלחה רבה
כבר עדיף פוליטיקהאפשר לדבר על קהלים ומגזרים, קהילות, משפיעים בציבור החרדי,
אגב דרשו, אפשר לעשות מנוי לעלון שלהם (לקראת שבת) לקבל אותו בדואר.יש את העלון טמונה בפרשה - ניתן להוריד לבד מהאתר של דרשו: https://www.dirshu.co.il/category/הורדות-עלונים/טמונה-בפרשה/
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: