התייעצות מחפשים מידע לאבחון ילדה על הרצף(או לא) בתפקוד גבוה מאד

שיפקה

משתמש חדש
שלום לכולם
אנו הורים לילדה מתוקה כמעט בת 6 (הבכורה שלנו)שהיו לה עיכובי התפתחות והחלה לדבר רק קרוב לגיל 3
היא אובחנה בגיל 3 בצורה עקומה בבית חולים כסובלת מאוטיזם ברמה בינונית
במהלך כל האבחון היא התנהגה מזעזע בצורה שלא הכרנו לא בבית ולא בגן ולא באף מקום אחר
כגון הוציאה לשון לאורך כל האבחון ונזל לה ריר, לא שיתפה פעולה בכלל בכל מבחני הידע למרות שבבית יכולנו לשאול אותה את אותם שאלות וידעה מצוין
כביכול 'סימנה' את האבחון ודאגה לצאת אפס...
יש לה קטע שכשהיא מרגישה שבוחנים אותה היא מתנהגת מזעזע ולא משתפת פעולה בכלל והיא ילדה מאד מטעה(ככה אמרו לי כמה מטפלים שטיפלו בה)
לקחנו אותה לאבחון פרטי אצל מומחה דידקטי שאבחן אצלה כמה בעיות רגשיות וקושי להתמודד
ושלל לחלוטין את הנושא של הרצף, אפילו לא ברמה קלה
למעשה, בגן גיל 3 ו4 תפקדה מצוין, עשתה קפיצות דרך משמעותיות ולמעט קשיי התמודדות חלשים לצד מוטוריקה עדינה חלשה לא נצפו לה קשיים כלל ותפקדה מצוין גם מבחינה חברתית, ילדה חכמה אהובה ומקובלת(אולי לא שפיץ אבל בהחלט מוקפת חברות)

הבעיות התחילו עכשיו , בגן חובה, למרות שנשארה שנה והיא מהגדולות בגן רואים שמבחינה רגשית היא עדיין לא בשלה
הגננת מתלוננת שרוצה לשבת רק ליד חברות מסוימות ,לפעמים נראית בוהה בריכוז וחולמת,
מתקשה לקבל משמעת ונראה שלא מבינה וגם בבית מציקה בלי סוף לאחותה הקטנה (מכות חזקות בלי פרופורציה למה שמתלוננת שאחותה 'הציקה' לה) במשחקים גם קשה לה היא תשתתף בבניה אבל תמיד תעתיק רעיון מילדה אחרת או רק תהיה בגדר עוזרת במשחק
עדיין מציק לנו מאד האבחון שקיבלנו עליה האם היא על הרצף או לא
מרגישים שהאבחון החוזר שהלכנו אליו לא היה מספיק מקיף
לכן אנחנו מבקשים המלצה ממישהו שמתמודד גם על ילד/ה בתפקוד גבוה מאד
או מישהו שממש חי את הנושא ומכיר לעומק, למי כדאי לנו ללכת לאבחון??
אנחנו ממש אובדי עצות בנושא
אין לנו בעיה לשלם על האבחון וללכת אף מספר פעמים
אבל אנחנו צריכים אבחון מגורם סופר מקצועי שידע גם לתת לנו הכוונה איך וכיצד לטפל בצורה המיטבית
שלא נתהה שוב מה הסיפור של הילדה ואיך כדאי לעזור לה
מה אומרים?
אשמח גם למענה במייל dbwrh395 בגימייל
תודה ענקית!!
 

PNINA-ZILUM

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
נשמע שאתם אכן משקיעים בילדה ועושים ככל יכולתכם
אין לי מידע מקצועי לאבחון שנדרש

רק נקודה לתשומת לב, את אומרת שהילדה נשארה שנה בגן
החברות החדשות הן מוכרות לה ?
אנחנו ממש בתחילת שנה ויש ילדים שפתאום רק כשנפגשים עם החברה החדשה נופל האסימון שכולם עלו כיתה והיא נשארה עם הקטנות יותר
ואולי היה לה שם חברות חזקות והיא ידעה להסתדר ועכשיו קשה לה להתחיל מאפס
כעובדת בגן חובה ואכן רואה שיש קושי לילדים שנשארים שנה (בעיקר בתחילת שנה , אח" נכנסים למסלול ) כי פתאום צריך לשחק עם החברים שעד היום היו בגן לילד בגדן של הקטנים
וההתנהגות שלה עכשיו זה צורת ההתבטאות שלה
 

תותחינוס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
לקחנו אותה לאבחון פרטי אצל מומחה דידקטי שאבחן אצלה כמה בעיות רגשיות וקושי להתמודד
ושלל לחלוטין את הנושא של הרצף, אפילו לא ברמה קלה
רק זה,
למאבחן דידקטי אין שום סמכות לשלול ASD!
 

חילזון קטן

משתמש פעיל
שלום לכולם
אנו הורים לילדה מתוקה כמעט בת 6 (הבכורה שלנו)שהיו לה עיכובי התפתחות והחלה לדבר רק קרוב לגיל 3
היא אובחנה בגיל 3 בצורה עקומה בבית חולים כסובלת מאוטיזם ברמה בינונית
במהלך כל האבחון היא התנהגה מזעזע בצורה שלא הכרנו לא בבית ולא בגן ולא באף מקום אחר
כגון הוציאה לשון לאורך כל האבחון ונזל לה ריר, לא שיתפה פעולה בכלל בכל מבחני הידע למרות שבבית יכולנו לשאול אותה את אותם שאלות וידעה מצוין
כביכול 'סימנה' את האבחון ודאגה לצאת אפס...
יש לה קטע שכשהיא מרגישה שבוחנים אותה היא מתנהגת מזעזע ולא משתפת פעולה בכלל והיא ילדה מאד מטעה(ככה אמרו לי כמה מטפלים שטיפלו בה)
לקחנו אותה לאבחון פרטי אצל מומחה דידקטי שאבחן אצלה כמה בעיות רגשיות וקושי להתמודד
ושלל לחלוטין את הנושא של הרצף, אפילו לא ברמה קלה
למעשה, בגן גיל 3 ו4 תפקדה מצוין, עשתה קפיצות דרך משמעותיות ולמעט קשיי התמודדות חלשים לצד מוטוריקה עדינה חלשה לא נצפו לה קשיים כלל ותפקדה מצוין גם מבחינה חברתית, ילדה חכמה אהובה ומקובלת(אולי לא שפיץ אבל בהחלט מוקפת חברות)

הבעיות התחילו עכשיו , בגן חובה, למרות שנשארה שנה והיא מהגדולות בגן רואים שמבחינה רגשית היא עדיין לא בשלה
הגננת מתלוננת שרוצה לשבת רק ליד חברות מסוימות ,לפעמים נראית בוהה בריכוז וחולמת,
מתקשה לקבל משמעת ונראה שלא מבינה וגם בבית מציקה בלי סוף לאחותה הקטנה (מכות חזקות בלי פרופורציה למה שמתלוננת שאחותה 'הציקה' לה) במשחקים גם קשה לה היא תשתתף בבניה אבל תמיד תעתיק רעיון מילדה אחרת או רק תהיה בגדר עוזרת במשחק
עדיין מציק לנו מאד האבחון שקיבלנו עליה האם היא על הרצף או לא
מרגישים שהאבחון החוזר שהלכנו אליו לא היה מספיק מקיף
לכן אנחנו מבקשים המלצה ממישהו שמתמודד גם על ילד/ה בתפקוד גבוה מאד
או מישהו שממש חי את הנושא ומכיר לעומק, למי כדאי לנו ללכת לאבחון??
אנחנו ממש אובדי עצות בנושא
אין לנו בעיה לשלם על האבחון וללכת אף מספר פעמים
אבל אנחנו צריכים אבחון מגורם סופר מקצועי שידע גם לתת לנו הכוונה איך וכיצד לטפל בצורה המיטבית
שלא נתהה שוב מה הסיפור של הילדה ואיך כדאי לעזור לה
מה אומרים?
אשמח גם למענה במייל dbwrh395 בגימייל
תודה ענקית!!
איזה הורים מיוחדים אתם!!! המון המון כוחות
 

סלרי

משתמש חדש
אני חושבת שכדאי מאוד לעבור בשלב ראשון אצל רופא התפתחותי,
ואני ממליצה ממש על פסיכולוגית מאבחנת תקשורת מאוד יסודית ומדויקת
קוראים לה יעל וינברג פרנקל 052-9593458
בהצלחה!
 

טולדנו

משתמש צעיר
ממליצה על מרים לבב, מדריכה בפסיכולוגיה התפתחותית - נוירופסיכולוגית ילדים , 0506690308
(אני עובדת בחנ"מ והפניתי אליה כמה ילדים )
 

קופסא קטנה

משתמש מקצוען
שלום לכולם
אנו הורים לילדה מתוקה כמעט בת 6 (הבכורה שלנו)שהיו לה עיכובי התפתחות והחלה לדבר רק קרוב לגיל 3
היא אובחנה בגיל 3 בצורה עקומה בבית חולים כסובלת מאוטיזם ברמה בינונית
במהלך כל האבחון היא התנהגה מזעזע בצורה שלא הכרנו לא בבית ולא בגן ולא באף מקום אחר
כגון הוציאה לשון לאורך כל האבחון ונזל לה ריר, לא שיתפה פעולה בכלל בכל מבחני הידע למרות שבבית יכולנו לשאול אותה את אותם שאלות וידעה מצוין
כביכול 'סימנה' את האבחון ודאגה לצאת אפס...
יש לה קטע שכשהיא מרגישה שבוחנים אותה היא מתנהגת מזעזע ולא משתפת פעולה בכלל והיא ילדה מאד מטעה(ככה אמרו לי כמה מטפלים שטיפלו בה)
לקחנו אותה לאבחון פרטי אצל מומחה דידקטי שאבחן אצלה כמה בעיות רגשיות וקושי להתמודד
ושלל לחלוטין את הנושא של הרצף, אפילו לא ברמה קלה
למעשה, בגן גיל 3 ו4 תפקדה מצוין, עשתה קפיצות דרך משמעותיות ולמעט קשיי התמודדות חלשים לצד מוטוריקה עדינה חלשה לא נצפו לה קשיים כלל ותפקדה מצוין גם מבחינה חברתית, ילדה חכמה אהובה ומקובלת(אולי לא שפיץ אבל בהחלט מוקפת חברות)

הבעיות התחילו עכשיו , בגן חובה, למרות שנשארה שנה והיא מהגדולות בגן רואים שמבחינה רגשית היא עדיין לא בשלה
הגננת מתלוננת שרוצה לשבת רק ליד חברות מסוימות ,לפעמים נראית בוהה בריכוז וחולמת,
מתקשה לקבל משמעת ונראה שלא מבינה וגם בבית מציקה בלי סוף לאחותה הקטנה (מכות חזקות בלי פרופורציה למה שמתלוננת שאחותה 'הציקה' לה) במשחקים גם קשה לה היא תשתתף בבניה אבל תמיד תעתיק רעיון מילדה אחרת או רק תהיה בגדר עוזרת במשחק
עדיין מציק לנו מאד האבחון שקיבלנו עליה האם היא על הרצף או לא
מרגישים שהאבחון החוזר שהלכנו אליו לא היה מספיק מקיף
לכן אנחנו מבקשים המלצה ממישהו שמתמודד גם על ילד/ה בתפקוד גבוה מאד
או מישהו שממש חי את הנושא ומכיר לעומק, למי כדאי לנו ללכת לאבחון??
אנחנו ממש אובדי עצות בנושא
אין לנו בעיה לשלם על האבחון וללכת אף מספר פעמים
אבל אנחנו צריכים אבחון מגורם סופר מקצועי שידע גם לתת לנו הכוונה איך וכיצד לטפל בצורה המיטבית
שלא נתהה שוב מה הסיפור של הילדה ואיך כדאי לעזור לה
מה אומרים?
אשמח גם למענה במייל dbwrh395 בגימייל
תודה ענקית!!
משתפת מהתמודדות דומה של קרובת משפחה וכן מנסיון מקצועי ורב שנים שלי בתחום:
קרובת משפחה שלי מתמודדת עם בעיה דומה
ביתה בכורתה, ילדה חכמה, וורבלית ומתוקה מדבש!
עם בעיות התנהגות מורכבות, קשיי וויסות וקושי בקבלת גבולות ועוד ועוד
היו כבר פעם אחת באבחון אצל רופאה התפתחותית, המאבחנת התלבטה לגבי אוטיזם ואמרה להם לחזור בשנה הבאה
בינתיים הצוות המקצועי בגן שפה המליץ ללכת שוב לאבחון תקשורת, בגלל מאפיינים נוספים שהם ראו וההורים קבעו תור נוסף לרופאה, כרגע עם בהמתנה לתור.
כמה דברים:
1. דבר ראשון - הכאב שלכם כל כך מובן, זה באמת קשה לקבל כזו אבחנה במיוחד אם הילד/ה בתפקוד גבוה
2. קשה מאד לאבחן ילדים בתפקוד גבוה. ואני לא מדברת על תפקוד גבוה שנמצאים בגני תקשורת
אני מדברת על תפקוד גבוה מאד מאד! זה כל כך מבלבל ומסבך וזה תהליך שיכול לקחת הרבה זמן
3. בגדול בהתפתחות הילד הם יודעים לאבחן כזה תפקוד, אבל כאמור, לפעמים זה תהליך שלוקח כמה שנים עד שמגיעים להחלטה. ובמקרה הצורך אף צופים בילד בקבוצה חברתית כדי לקבל עוד אינדקציות להערכה.
4. אמרתי לאותה קרובת משפחה שתתפלל חזק לה' שאיזה אבחון שהם (לא) יקבלו, שיתפללו שזה יהיה כבר במפגש הבא עם הרופאה. הספק נראה לי הכי קשה.
4. במידה וכן יש חשש גדול שהילד/ה עם קושי תקשורת, והרופאה מגיעה להחלטה שאכן כך, כדאי לקבל את האבחנה לו רק בשביל לתת לילדה את התמיכה שהכי מתאימה, ולכם ההורים - את ההדרכה הנכונה להתנהלות איתה.
אני לא מדברת על הקצבה החודשית שיכולה אפילו לעצבן, קחו את הכסף וקחו את האבחנה! למרות זאת, הקצבה הזו לא ניתנת סתם והיא יכולה לעזור מאד מאד בשביל לקדם את הילד כמה שאפשר.

בהצלחה רבה והרבה כח!
 

תותחינוס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
4. אמרתי לאותה קרובת משפחה שתתפלל חזק לה' שאיזה אבחון שהם (לא) יקבלו, שיתפללו שזה יהיה כבר במפגש הבא עם הרופאה. הספק נראה לי הכי קשה.
אני אוסיף
איזה אבחון שלא יתקבל
הילד נשאר אותו הילד מלפני האבחון.

האבחון הוא סה"כ כלי שיכוון לדעת מאיזה כיוון לעזור לילדה.
 

קופסא קטנה

משתמש מקצוען
אני אוסיף
איזה אבחון שלא יתקבל
הילד נשאר אותו הילד מלפני האבחון.

האבחון הוא סה"כ כלי שיכוון לדעת מאיזה כיוון לעזור לילדה.
זה נכון ולא נכון, כי אבחון אוטיזם זה מאד לא פשוט, בטח לא לילד בתפקוד ממש גבוה
זה תוית לכל החיים שמאד לא פשוט להוריד אותה ובטח לא להשתלב איתה בעולם כמו שלנו ובמיוחד במגזר שלנו
 

אוצרי

משתמש צעיר
דבר ראשון באמת כל הכבוד לכם על התשומת לב והדאגה הכנה לילדה ניכר שדואגים לטוב ביותר ואפשר עוד הרבה להאריך בזה אבל ניגש לתכלס'

ראשית יש לדעת שהאבחון אצל בנות הוא קצת מבלבל יותר כי יש להם יכולת מיסוך (היינו העלמת התסמינים) גבוהה יותר, אבל זה עלול מאוד להתפרץ בגיל מבוגר יותר. באמת במצב כזה כדאי מאוד לעבור אבחון מסודר ומקיף, מנסיון זה יכול לתרום המון להמשך ואי אבחון מביא למצבים לא טובים.

נכון מה שכתבו שאבחון דידקטי לא יכול לאשר או לשלול ASD באמת הנושא של ASD בתפקוד גבוה הוא מטעה ומבלבל מניסיון אני יכול להעיד שכמה וכמה גורמים מקצועיים שללו ASD ורק בגיל יותר מבוגר בסוף יסודי (כשכבר לא הצליח המיסוך) עבר אבחון מקצועי שנתן תשובה חד משמעית!!

מהיכרות עם האבחונים המקצועיים קשה לראות איך ילד מקבל אבחון בינוני, ואין לו כלום. כלו' יתכן בהחלט שהתפקוד הוא גבוה מאוד ולא בינוני אבל קביעת דרגת הקושי היא יותר שרירותית מהאבחון עצמו. באבחון לא מתייחסים כל כך לפרמטרים של נראות, גם הנושא של הידע הוא קצת פחות משמעותי באבחון הזה (בניגוד לאבחון דידקטי), אפי' שהוא חלק חיוני באבחון. בעיקר בודקים יכולות חברתיות, ובכלים המקצועיים יש דרכים מגוונות לבחון זאת ולא רק בדרך אחת ובנוסף מסתמכים גם על שאלוני הורים, אם מילאתם את הכל בכנות וגם בראיון עניתם בכנות סביר שיש משהו. כמובן זה לא בטוח וכדאי לעבור אבחון נוסף.

מידע רב יש באשכול הבא שם דובר רבות גם על היכן לאבחן.
 

תותחינוס

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
זה נכון ולא נכון, כי אבחון אוטיזם זה מאד לא פשוט, בטח לא לילד בתפקוד ממש גבוה
זה תוית לכל החיים שמאד לא פשוט להוריד אותה ובטח לא להשתלב איתה בעולם כמו שלנו ובמיוחד במגזר שלנו
קחי בחשבון
שבעוד עשור שתיים
בקצב שמאבחנים רצף
זה הולך להיות כמו אבחון של קשב וריכוז.
 

בטרפליי

משתמש פעיל
צילום מקצועי
כל הכבוד לכם באמת התמודדות לא פשוטה!!
תזכרי תמיד -
הילד הוא הילד הכי מדהים ומתוק שלך, ואף אבחון לא ישנה את זה!!
שחלילה האבחון לא ישנה את ההסתכלות שלנו על ילדינו!

האבחונים נועדו לעזור לילד ולתת לו את הטיפול המיטבי עבורו. ולא לקטלג את אוכלוסית העולם (לצערנו כך המגמה היום נראית...)
אם במקרה שלך זה מקרה של תפקוד מאוד גבוה וילד שמתפקד טוב
בכל מקרה לא תוציאי לגן תקשורת. מה במסגרת החינוך הרגיל אפשר לתת לילדי תקשורת?
למה להדביק תוית?
תני תמיכה בקטע הרגשי
יש היום אינסוף דברים שמחזקים את בטחונו העצמי של הילד.
חוגי העשרה, ספורט טיפולי, רכיבת סוסים, תרפיה באומנות וכו...

ה' יהיה בעזרכם!!
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
אני מצטרפת למי שאמרו שאם אבחנו תפקוד בינוני אז ככל הנראה יש דברים בגו. הבת שלך היא לא הראשונה שלא משתפת פעולה באבחון, ואיש מקצוע טוב אמור לדעת להתמודד גם עם זה ולהסיק מסקנות מתאימות.
כל הקשיים הנקודתיים לכאורה שתיארת מצטרפים יחד לתמונה שבהחלט מתאימה לרצף.
אני גם לא הייתי ממהרת לקבוע שהיא בתפקוד גבוה מאד ולהסיק מזה מסקנות אופרטיבות לגבי הצרכים שלה. אני יכולה לספר שהבת שלי, שהסתדרה יפה בגן ובית הספר עד האבחון בגיל 8, ובאופן כללי נהוג לדבר עליה בתור "תפקוד גבוה מאד", נקבע לה באבחון תפקוד בינוני. בתחומים מסוימים אפשר להבין את הקביעה הזו, למרות שהיא באמת מתפקדת ביום יום ובחברה בצורה לא רעה בכלל, ובמובנים רבים יותר גבוהה מאחיה שנקבע לו תפקוד גבוה. [ועכשיו היא מקבלת סל אישי של 14 שעות שהיא זקוקה לו הרבה פחות מאחיה שקיבל 4...]
תפקוד מורכב מהרבה תתי-תחומים, וכמו שאמרו הקביעה איך לקטלג אותו בסיכום הכללי היא די שרירותית. מה שחשוב להבין זה שגם מי שנראה או מקוטלג "תפקוד גבוה", או גבוה מאד, או סופר גבוה - עדיין יש לו ככל הנראה מספיק בעיות רציניות, אחרת לא היה מקבל את האבחון.
 

ח.ג.ג'.

משתמש מקצוען
אם במקרה שלך זה מקרה של תפקוד מאוד גבוה וילד שמתפקד טוב
בכל מקרה לא תוציאי לגן תקשורת.
גן תקשורת זו אפשרות שכדאי מאד לשקול, גם לילד בתפקוד גבוה שמסתדר היטב.
ילד צריך לא רק להסתדר ולתפקד אלא גם להתקדם.
חלק אינהרנטי של הבעיה של ילדים על הרצף הוא שאינם מתקדמים באותו קצב כמו בני גילם, והם צוברים בהדרגה פער. ככל שהתפקוד גבוה יותר, יש להם יותר יכולת לחפות על הפער באמצעים שונים כגון חיקוי הסביבה (אצל בנות במיוחד), אבל בסופו של דבר תמיד יגיע השלב שבו הדרישות גבוהות מדי והם כבר לא מסוגלים לחפות. אם משאירים אותם להתקדם בקצב בטעי שלהם, הם הולכים אחורה גם בזמן שנראה שהם בסדר גמור. כדי לתקדם באותו קצב כמו שאר בני גילם הם צריכים עזרה.
אנשי מקצוע יכולים לזהות את הניצנים של הבעיות עוד לפני שהן צצות על פני השטח, ולעזור להתקדמות.
בנוסף, בגיל צעיר האפקטיביות של התערבות גבוהה יותר מאשר בגיל מאוחר יותר.
פרקטית, האינטנסיביות של טיפול בגן תקשורת היא משהו שאין שום דבר אחר שמתקרב אליו בשום מסגרת אחרת.
מכל הסיבות האלו ביחד, גן תקשורת זו אפשרות שמאד כדאי לנצל,ככל שיש גן טוב ומתאים (ושווה גם להתאמץ למצוא אחד כזה), כי זו הזדמנות לתת לילד דחיפה משמעותית. יש ילדים שעוברים מגן תקשורת לשילוב יחידני בבית הספר.
 

טאלנטית

משתמש מקצוען
הבעיות התחילו עכשיו , בגן חובה, למרות שנשארה שנה והיא מהגדולות בגן רואים שמבחינה רגשית היא עדיין לא בשלה
הגננת מתלוננת שרוצה לשבת רק ליד חברות מסוימות ,לפעמים נראית בוהה בריכוז וחולמת,
מתקשה לקבל משמעת ונראה שלא מבינה וגם בבית מציקה בלי סוף לאחותה הקטנה (מכות חזקות בלי פרופורציה למה שמתלוננת שאחותה 'הציקה' לה) במשחקים גם קשה לה היא תשתתף בבניה אבל תמיד תעתיק רעיון מילדה אחרת או רק תהיה בגדר עוזרת במשחק
כל מה שאת מתארת פה אלו אפיונים של ASD
גם הקושי בהבנת סיטואציות של הצקה, גם הקושי במשחק דמיון או יצירה.
מסתבר שגם באבחון הרביעי והחמישי שתעשו תקבלו אבחון של הרצף, האם אתם מקבלים קצבה? אני מבינה שהילדה לא במסגרת מותאמת ותומכת תקשורת, האם לכל הפחות מקבלת סל אישי או טיפול מתאים?
אם היא כבר מאובחנת ומוכרת בקופה ובבט"ל אין שום טעם ללכת לעוד אבחונים אלא פשוט לקבל החלטה איך מטפלים בילדה ובבעיות שיש לה מכאן ולהבא, ולקחת גם עבורכם תמיכה בקבלת המצב והדרכת הורים.
בכל מקרה לא תוציאי לגן תקשורת. מה במסגרת החינוך הרגיל אפשר לתת לילדי תקשורת?
למה להדביק תוית?
תני תמיכה בקטע הרגשי
יש היום אינסוף דברים שמחזקים את בטחונו העצמי של הילד.
חוגי העשרה, ספורט טיפולי, רכיבת סוסים, תרפיה באומנות וכו...
לגמרי לא ההמלצות שמתאימות לילדים על הרצף. אולי לילדים רגילים שיש להם קשיים רגשיים. לילדים על הרצף צריך טיפול מותאם.
 

ש.ב.א

משתמש סופר מקצוען
אנחנו היינו עם הילדה פעמיים אצל פסיכולוג במשך השנים (לא אבחון מקיף) ושללו ASD
בגיל 13 הלכנו לאבחון תקשורת מסודר ואמרו לנו שחד משמעית היא על הרצף (בתפקוד מאד גבוה)
 

דמוסתנס

משתמש רשום
היום מאבחנים הרבה על הרצף גם כאלה שהם "נורמלים" זאת הגישה, בתור אחת שעובדת עם התפקוד הגבוה, אנחנו רואים הרבה "נורמלים" שמאובחנים אצלנו ואנחנו עוזרים להם לגשר על הפערים וככל שהתלמידים האלה נמצאים יותר מוקדם במוסדות מתאימים כך יהיה להם יותר קל להשתלב חזרה בחברה, ומנסיון הפער רק הולך וגודל ... כשאנחנו מקבלים אותם אח"כ בכיתה ג' ד' זה תלמידים נורמלים עם התפרצויות קשות מאד והרבה תיסכול שלא מבינים אותם , ויש מסביבינו הרבה מאד מאובחנים ,והם מסתובבים סביבנו כאחד האדם,
הרבה הצלחה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה