נכתב ע"י נוי;515946:כל יהודי חכם, מוכשר ובקי ככל שיהיה, כל עוד לא מכוון לאמיתה של תורה הרי הוא לצרינו.
גדולי ישראל עמלי התורה שיגעו בה והתפללו ללמוד את תורת ה' תורת אמת, ולא את תורת המצב רוח העמקני שלהם, עליהם נסמוך בכל הנוגע לברור אמיתי.
אבל מי אני הקטנה שאנסה בהודעה קטנה להבהיר השקפות עולם? לא נותר לי אלא לייחל להתגשמות הפסוק:"העם ההולכים בחושך ראו אור גדול"...
בברכת גאולה שלמה מהרה.
זאת מנין לך?? העובדה שמצטטים אותו אינה הופכת אותו לסמכות! (הוא פשוט זמין) ברגע שהוא כותב דבר הנוגד דברי גדולים או אפילו שאין לו מקור מוסמך - מי מתחשב בו? (דוגמא קלה: בקונקורדנציה שלו הוא כותב על "מחוספס" - "לא חלק". אתה רואה שלא ציטטתי אותו כלל בהודעתי הראשונה באשכול זה אלא בדקתי במפרשים.)נכתב ע"י חיטובים;516759:אבן שושן, שנחשב אצל כולם - ובצדק - כסמכות,
כשאתה אומר "כולם" - למי כוונתך? אני למדתי דקדוק לפני למעלה מארבעים שנה אצל המורה הידוע אברהם קיסילביץ' ע"ה, שהיה בזמנו אחד מחברי "ועד הלשון" ( ה"ועד" היה אביה-מולידה של ה"אקדמיה"), והוא הביע תמיד זלזול במילון של "אבן שושן" שהיה עממי, לטעמו, ובפרוש לא מדעי.נכתב ע"י חיטובים;516759:אבן שושן, שנחשב אצל כולם - ובצדק - כסמכות
נכתב ע"י אברהם;515922:לגבי מחדל - ודאי שאתה צודק שהשימוש במילה הזו ככשלון הוא דבר חדש, אך היכן מצינו שהמילה "מחדל" (אני לא מדבר על "יחדל" או על חדל, אלא על "מחדל" דייקא) כהימנעות מעשיית פעולה כלשהי.
לגבי המילה "אנכי" אינני מבין מאיפה הבאת את דבריך
אדם הראשון השתמש במילה הזו "וָאִירָא כִּי עֵירֹם אָנֹכִי"
הרוצח הראשון השתמש במילה הזו "הֲשֹׁמֵר אָחִי אָנֹכִי"
שרה אמנו השתמשה במילה הזו
הגר השתמשה במילה הזו
ועוד הרבה
זה שלא השתמשו במילה הזו במשך הדורות, לא מעיד על כלום, כמו שלא השתמשו במילה "עצים" אלא במילה "אילנות" וכמו עוד הרבה מילים שבלשון חז"ל שונות מלשון המקרא.
ויש עוד מילה שעיוותו את משמעותה וסילפו אותה, ואתה משתמש בסילוף הזה די הרבה, והיא המילה "עברית" שבעבר שימשה כשם נרדף ללשון הקודש וכיום מתייחסת דווקא לשפתם של בן יהודה וחבריו
נכתב ע"י אפכא מסתברא;516835:כשאתה אומר "כולם" - למי כוונתך? אני למדתי דקדוק לפני למעלה מארבעים שנה אצל המורה הידוע אברהם קיסילביץ' ע"ה, שהיה בזמנו אחד מחברי "ועד הלשון" ( ה"ועד" היה אביה-מולידה של ה"אקדמיה"), והוא הביע תמיד זלזול במילון של "אבן שושן" שהיה עממי, לטעמו, ובפרוש לא מדעי.
עדיאל, אם אתה - הנחשב והמוערך - נעזר ב"לשון כלביך", אזי עלון זה מתחיל לקבל חשיבות בעיני.נכתב ע"י עדיאל;515852:מילים שאולי ה/שורש אותו דבר, אך העברית שינתה את מהות המילה מחיובי לשלילי.
1. פורקן - בלשה"ק: ישועה, הצלה, נס. בעברית: הוללות וריקנות.
2. גרעון - בלשה"ק: מפחית את החוב שלו. בעברית: מגדיל את החוב שלו.
3. מחדל - בלשה"ק: חודל מעשות דבר כלשהו. בעברית: כשלון.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכד
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ: