במסגרת פרוייקט גמר ה. אדריכלות, אני רוצה לתכנן מסגרת עבור מחוננים + מענה לילדי "תווית כפולה" - מחוננים עם קש"ר או לקויי למידה אחרים.
מדובר על מסגרת שתתן מענה- לצורך בחברת השווים, מענה אינטלקטואלי, מענה רגשי ועבודה על פיתוח מיומנויות חברתיות ואישיות, וסביבת למידה מכילה, תומכת ומאפשרת - במיוחד לילדים שהם גם מחוננים וגם סובלים מלקות למידה- מצב שהמערכת הרגילה כמעט לא מסוגלת להבין (אמת?) ואין לה אפשרות לתת לו מענה.
אשמח מאוד לשמוע ממי שמכיר מקרוב \ מומחה בתחום:
מחוננים
ואם יש מישהו שמוכן ליצור קשר אשמח- giftedbsd*gmail.com
תודה!
מעיון באשכולות קודמים בנושא, הבנתי שיש לכם ידע, אשמח אם תוכלו לכתוב מנסיונכם:
@nechamizak @מאיר530 @good things @אהבת הבריות @גלבוע @בחן ובחסד @20 דנייר @בלוק @פדואלה @שביט @יחשבאף @שביט @אן @yochi000
@gg @א-ירושלמית @חויתוש @אמא למחונן @תן חיוך! @אמיליה @ארבע @מנוחהלה @rivkic @0520 @שרינה @שואפת ליותר @קוראת ויוצרת @גילגולונת @gyh @אמא טובה @ללושקה
מדובר על מסגרת שתתן מענה- לצורך בחברת השווים, מענה אינטלקטואלי, מענה רגשי ועבודה על פיתוח מיומנויות חברתיות ואישיות, וסביבת למידה מכילה, תומכת ומאפשרת - במיוחד לילדים שהם גם מחוננים וגם סובלים מלקות למידה- מצב שהמערכת הרגילה כמעט לא מסוגלת להבין (אמת?) ואין לה אפשרות לתת לו מענה.
אשמח מאוד לשמוע ממי שמכיר מקרוב \ מומחה בתחום:
מחוננים
- איך הילד\ה מסתדר בבי"ס והאם הייתם מעוניינים בכזו מסגרת?
- אם כן - באיזו מתכונת? בי"ס, ימי שליפה, מסגרת העשרה אחר הצהריים.
- הורים לבנים\בנות? ומה ההבדל בצרכים הנגזר בכך?
- לבנים- האם הייתם מעוניינים בהעשרה כללית או רק בפיתוח מיומנויות רגשיות והעשרה תורנית ברמה גבוהה. (למרות שבעצם אפשר ללמד ילדים "ידע כללי" בתוך התחום התורני- כמו סוגיות אסטרונומיות בעיבור השנה וכד')
- איזו סוג למידה מתאימה לדעתכם (למידה בעבודה עצמאית, עבודות חקר, שיעור פרונטאלי עם חומר ברמה גבוהה, וכד')
- כנ"ל, באיזו מסגרת הייתם מעוניינים אם בכלל.
- איזה קושי אתם מכירים, ולמה הוא גורם, איך ההתמודדות מול מוסד הלימודים, ודרכי ההתמודדות הכלל?
- מהן ההתאמות הנדרשות ברמה הטכנית (תאורה, גודל כתה, ריהוט, רעש, וכד') ע"מ לאפשר למידה מיטבית
- האם לילדים מחוננים "רגילים" ולילדי קש"ר \ לקויי למידה יש את אותם צרכים ממסגרת הלימוד? כלומר, האם נכון לשלב אותם יחד?
ואם יש מישהו שמוכן ליצור קשר אשמח- giftedbsd*gmail.com
תודה!
מעיון באשכולות קודמים בנושא, הבנתי שיש לכם ידע, אשמח אם תוכלו לכתוב מנסיונכם:
@nechamizak @מאיר530 @good things @אהבת הבריות @גלבוע @בחן ובחסד @20 דנייר @בלוק @פדואלה @שביט @יחשבאף @שביט @אן @yochi000
@gg @א-ירושלמית @חויתוש @אמא למחונן @תן חיוך! @אמיליה @ארבע @מנוחהלה @rivkic @0520 @שרינה @שואפת ליותר @קוראת ויוצרת @גילגולונת @gyh @אמא טובה @ללושקה
@לבן אשמח לשמוע על מקורבעבר כתבתי לקולגה עבודת מחקר מקיפה בנושא "מחוננים עם לקויות למידה".
הופתעתי לגלות שבקרב בעלי ADHD אחוז המחוננים עומד על כפליים מחלקם באוכלוסיה הכללית!
למחוננים אין פטור מבעיות שונות. בדרך כלל זה הפוך. מחוננים נוטים לסבול מבעיות חברתיות ולקויות למידה והתמצאות שונות שאינן מאובחנות בגלל היכולת הקוגנטיבית הגבוהה שמטשטשת את הבעיות בשטח.
כל הנ"ל מעוגן במחקרים ואין צורך להכנס למגננה. בהחלט יכול להיות שאת/ילדתך חכמות מאד ולא סובלות מלקויות שונות. אך אין ספק שמחוננים סובלים הרבה יותר מבעיות ומאיחור באבחונן.