מחדל האופניים הגדול

דן הלמדן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
המחדל הגדול הקיים בציבור שלנו שהמחסום היחיד והבודד שממשיך ושומר את חומר האיסור ההגבלה, וההתרחקות הלא ברורה שאין מה שעומד מאחוריה היא תחושת 'מה יאמרו' והחשש מפני תגובתו של האחר.
במה דברים אמורים?

בשנת 1816 צרפתי בשם ז'וזף נייפס , המציא כלי רכב מעץ בעל שני גלגלים. הרוכב היה יושב על המוט המחבר את שני הגלגלים, כאשר רגליו היו נודעות בקרקע ודוחפות את הכלי קדימה. רכב זה כונה בשם "סלרי פד" (רגל מהירה). באותן שנים ממציאים שונים ברחבי אירופה ניסו לשכלל את ההמצאה הקיימת על ידי הוספת קידון שאיפשר להזיז את הגלגל הקדמי וכך לכוון את כיוון הנסיעה, המושב היה נוח יותר ואף היה מין מתקן להנחת המרפק בכדי שיהיה לרוכב נוח יותר.הפטנט הראשון על אופניים נרשם בארצות הברית בשנת 1819. כיום יש בעולם כ-800 מיליון אופניים בשימוש, כאשר ניתן למצוא בשוק סוגים שונים של אופניים כגון, אופני הרים, כביש, ספינינג, חד אופן, אופני יד, אופני זוגות ועיר ועוד.
במקום אחד נעצרה התפתחות האופניים בציבור החרדי, דווקא במקום בו דואגים האחד לשני דווקא שם נעצרה ההצלחה הגדולה הזו מפני חששו של אחד מהשני ומ'המה יאמרו' ללא הסבר הגיוני המסתבר לעין כלל.
המעלות של האופניים הם כה רבות ואין צורך לפורטם אחד לאחד הם גם מיטיבים עם הכושר והספורטיביות של הרוכב גם חוסכות בזיהום האויר (שגורמים כלי הרכב בהם הם נוסעים) גם קומפטיות ובעיקר זולות (ביחס לכל כלי תחבורה אחר)
ואני עומד ותמה מדוע לא ירכבו האברכים מידי יום אל כולליהם על אופניים מתקפלים, מדוע לא יעשו צעירי הצאן,בחורי החמד מעמידי העולם את דרכם אל הישיבה באמצעות כלי מופלא זה, למה הדבר מותר רק לילדים,
 

משה2013

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
בבני ברק זה קשה בגלל מזג האוויר
 

דורהלה

משתמש פעיל
הציבור החרדי הוא ציבור שמרן,
יש לזה המון מעלות וקצת חסרונות, נפלת על אחד מהם,
אבל אל דאגה הזמן יעשה את שלו.
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כשמוותרים על בגדי רכיבה מתאימים האפקט המוצלח פוחת

לאלו שמקפידים להסתובב עם כובע וחליפה או מי שבדרכו לכולל או לתפילה וצריך להחליף את הכובע בקסדה זה לא כ"כ מתאים להם, גם הציצית מסתבכת הרבה עם השרשרת, בנות נמנעות מטעמי צניעות, כך שלקהל מכובד, לפני המוסכמות והסטיגמות, אין פוטנציאל רכיבה

כהולך רגל אני נושם לרווחה על כל זוג אופניים פחות ברחוב, בפרט החשמליות
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
בוקר טוב אליהו
אבל עם לכולם יהיה אופניים לא נוכל ללכת לא על המדרכה ולא ליסוע בכביש
אבל ממתי שהתחילו האופניים החשמליים, עלה ב5 אחוז אלו שנוסעים באופניים
 

ציבי פרקל

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
בבני ברק זה יהיה קטסטרופה. גם ככה א"א ללכת שם על המדרכה
 

דן הלמדן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לתשומת לב החוששים ללכת על המדרכות...
בערים בהם האופניים הפכו לכלי תחבורה מצוי דאגו הרשויות לשבילים מסודרים לאופניים
ואם הדבר היה תופעה גם בציבור החרדי ודאי היו דואגים ברשויות המקומיות החרדיות לכבישים מסודרים לאופניים
אני מצוטט את לשון החוק
(126) תקנה מספר 126 –
א.הרוכב על אופניים לא יאחז ברכב אחר הנע בדרך ולא יחבר אליו את רכבו באופן אחר.
ב.לא יגרור אדם באופניים.

(127) תקנה מספר 127 - הרוכב על אופניים ישמור על רווח בינו ובין רכב הנוסע לפניו, כדי שיספיק להיעצר מיד וללא חשש תאונה במקרה של עצירה או של מתן אות על ידי הרכב שלפניו.

(128) תקנה מספר 128 – הרוכב על אופניים ירכב קרוב ככל האפשר לשפתו הימנית של הכביש וינהג בזהירות , בייחוד בעוברו רכב עומד או בעוקפו רכב הנע באותו כיוון.

(129) תקנה מספר 129 –
א.לא ירכב אדם על מדרכה או על חלק מהדרך המיועד להולכי רגל בלבד, אולם מותר לו להסיע אופניים על המדרכה, אם אין בכך הפרעה להולכי רגל.
ב.הוקצב בדרך שביל מיוחד לאופניים וסומן בתמרור מתאים, לא ירכב רוכב אופניים בכל חלק אחר של הדרך אלא באותו השביל.
 

אתי בן-שם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
באשדוד, למשל, זה הרבה יותר מצוי. כנראה שזה תלוי גם בתנאים הסביבתיים
(מישורים וכו')
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
נו אז מה ...
אותי לימדו
תיהיה חכם ולא צודק
מה למעשה???
איפה הציבור נוסע?
וגם בערים החלוניות , אין שביל לאופניים בכל רחוב, רק במקומות המרכזיים
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איפה בבני ברק אתה מתכנן לדחוף שביל אופניים? בברכפלד סימנו שביל אופניים בשד' יחזקאל וחסמו אותו

כשנהגי המכוניות יתחילו לשמור על החוקים נצפה מרוכבי האופניים להצטרף אליהם, בבני ברק המצב אנוש ובערים החרדיות החדשות נהגים חותכים חופשי באין כניסה

אז לך תצטט חוקים לרוכבי אופניים שאין להם אפי' רישיון עם נקודות להוריד להם
 

דן הלמדן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
למעשה אם בזמן מרן החזון איש עוד בטרם הוקמה העיר היתה הרכיבה על האופניים לגיטימית ומקובלת ברור לכל שגם ברחובות ובסמטאות בני ברק היו מוצאים פיתרון לכבישי אופניים מסודרים וודאי וודאי שגם עיריית מודיעין עילית לא היתה הורסת את כביש האופנים
ככה שעומדת לה התמיהה מדוע ולמה לא השתמשו באופניים מאז ומעולם כך שהרשויות לא ראו צורך לדאוג לתופעה זו
 

ה ש

משתמש מקצוען
דווקא בירושלים ניתן לאחרונה לראות חסידים, בעיקר בעלזא, שרוכבים על אופניים.
 

pnina912100

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
בדיוק באתי לכתוב, בבית שמש יש הרבה חסידי בעלז שנוסעים על אופניים חשמליות, עם החליפה והכובע וכנראה גם עם הציציות,
 

תותח שיווקי

משתמש פעיל
יש רובד מסויים בין בני התורה שנהיגה במכונית אינה מתאימה להם. זה הרובד העליון שאינו מונה הרבה אנשים. יש רובד מתחתיו שגם נסיעה באופניים אינה מתאימה לו. חלק גדול מבני הרובד השלישי מנסים ושואפים להידמות לבני הרובד השני, ולכן לא יסעו על אופניים. ומכיון שהרבה שנים בני שלושת הרובדים הללו מנו רוב בקרב ציבור האברכים מובן למה לא מקובל בציבור הזה לנסוע באופניים.
 

דן הלמדן

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
ודאי שלא ציפתי לראות רבנים רוכבים על אופניים... כאשר הפראק מתנופף ברוח.....
כוונתי היתה לכלל ה'עמך' האברך הקלאסי או בחור הישיבה הרגיל
 

תותח שיווקי

משתמש פעיל
אה"נ. יש רובד שנהיגה ברכב אינה מתאימה לו וכ"ש נסיעה באופניים, ויש רובד שנהיגה מתאימה לו אבל נסיעה באופניים לא, וכן על זה הדרך
 

chaya3330

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
תלוי איפה אתה גר. בשכונתי (ירושלים) יש קהילה של כמאה אברכים רובם רוכבים על אופניים פתרון נח מאד, אפילו יש מושב מאחורה לקחת את הילדים ללימודים וכו... מדובר בחוצניקים אולי זה עושה את ההבדל.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה