מחבת

אסתיג

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
בוקר טוב
מחבת - לשן זכר או נקבה?
 
ממקורותינו - נקבה:

חק לישראל - שמות-תרומה יום חמישי תורה-משנה מנחות פרק ה


גבי שלמי יחיד, (ויקרא ז) את החזה להניף אותו. אותו, למעוטי אשם של מצורע שאינו טעון תנופה שחוט: ח. הָאוֹמֵר הֲרֵי עָלַי בַּמַּחֲבַת, לֹא יָבִיא בַמַּרְחֶשֶׁת. בַּמַּרְחֶשֶׁת, לֹא יָבִיא בַמַּחֲבַת. וּמַה בֵּין מַחֲבַת לְמַרְחֶשֶׁת, אֶלָּא שֶׁהַמַּרְחֶשֶׁת יֵשׁ לָהּ כִּסוּי, וְהַמַּחֲבַת אֵין לָהּ כִּסוּי, דִּבְרֵי רַבִּי יוֹסֵי הַגְּלִילִי. רַבִּי חֲנַנְיָה בֶּן גַּמְלִיאֵל אוֹמֵר, מַרְחֶשֶׁת עֲמֻקָּה וּמַעֲשֶׂיהָ רוֹחֲשִׁים, וּמַחֲבַת צָפָה וּמַ ...





--------------------------------------------------------------------------------

חק לישראל - שמות-תרומה יום חמישי תורה-משנה מנחות פרק ה


(ח) מרחשת עמוקה. דכתיב (ויקרא ז) וכל נעשה במרחשת, בתוכה משמע, אלמא יש לה תוך: ומעשיה רוחשין. שהשמן נע ונד בתוכה, לשון הרומש על הארץ, דמתרגמינן דרחיש. ויש שגורסין ומעשיה רכין, כלומר שלישתה רכה: ומחבת צפה. דכתיב (שם) על מחבת, משמע עליה ולא בתוכה, אלמא אין לה תוך: צפה. שאינה עמוקה אלא שוליה צפין אצל אוגניה. כמו צף על פני המים: ומעשיה קשים. שהעיסה שמטגנים בה לישתה קשה כדי שלא תשפך לחוץ, שהרי הכלי אין לו שפה: ט. ( ...

--------------

ולהבדיל, מחיפוש גוגל: (לא כל התוצאות קשורות)
 

קבצים מצורפים

  • מחבת.png
    KB 516.1 · צפיות: 12

אסתיג

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איך אתה מחפש תוצאות לשאלות כאלה?
באתר מסוים, או מקליד את המילים הרצויות בשורת הכתובת?
 
נכתב ע"י אסתיג;1899339:
איך אתה מחפש תוצאות לשאלות כאלה?
באתר מסוים, או מקליד את המילים הרצויות בשורת הכתובת?

אופס.
לא ראיתי שיש תשובה גם בפרוג.
בגדול, פרוג זה האנציקלופדיה שלי. למן חוט ועד שרוך נעל.

לגבי השאלה, אני פשוט מסמן חלק מהשאלה, לחצן ימיני בעכבר, ו...חפש בגוגל.
הרבה פעמים זה מספק את התשובה.

בהצלחה!
 

חגי פאהן

משתמש סופר מקוצען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
בעזהי"ת

למה ברור שנקבה? אני דוקא חשבתי זכר, כי ברור שהת' היא שרשית, וזה כמו 'מעדן'. אלא שיש ראיה מן הכ' יחזקאל ד ג: וְאַתָּה קַח לְךָ מַחֲבַת בַּרְזֶל וְנָתַתָּה אוֹתָהּ קִיר בַּרְזֶל בֵּינְךָ וּבֵין הָעִיר (ר"ל). וזה עדיף מהמשנה, כי במשנה הרבה חוקי זכר-נקבה לא כמו במקרא (כמו "ילדה חמורו").
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י חגי פאהן;1900799:
בעזהי"ת

למה ברור שנקבה? אני דוקא חשבתי זכר, כי ברור שהת' היא שרשית, וזה כמו 'מעדן'. אלא שיש ראיה מן הכ' יחזקאל ד ג: וְאַתָּה קַח לְךָ מַחֲבַת בַּרְזֶל וְנָתַתָּה אוֹתָהּ קִיר בַּרְזֶל בֵּינְךָ וּבֵין הָעִיר (ר"ל). וזה עדיף מהמשנה, כי במשנה הרבה חוקי זכר-נקבה לא כמו במקרא (כמו "ילדה חמורו").

כי אומרים מחבת ענקית, גדולה, מלוכלכת. ולא: ענק, גדול, מלוכלך.
 

למען דעת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י עדיאל;1901611:
כי אומרים מחבת ענקית, גדולה, מלוכלכת. ולא: ענק, גדול, מלוכלך.

כי אומרים???
מטבע זה זכר או נקבה?
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה