שיתוף - לביקורת מורה אלים

סיפור8

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
מה שיצא לי מזה, שכשמחפשים מוסד לימוד או מלמד, דבר ראשון נתמקד בחינוך מדוייק, בלימוד מדוייק, ביראת שמים טהורה וזכה.
ולאחר מכן גם נבדוק את הנעימות, את מענה הסביבתי...
סדר שלפעמים נשכח ומתבלבל בהשפעות זרות.
רק אוסיף שהסדר שנותנים היום חשיבות עליונה לדרך הנעימה בה עלינו לתת את החינוך היהודי, אינו בא מהשפעות זרות.
הוא בא לצערנו מהצריבות העמוקות שנצרבו בבשרנו אנו...
באחוזי הנשירה הגדולים בציבור.
בתענוגות שמזמנים כל ענייני העולם הזה באופן נגיש שלא היה כמותו באף דור לפנינו.
בחשבון נפש שלנו עם עצמנו, בבדיקה מחדש בדרך שבה אנו מביאים את חווית התורה והמצוות אצלנו בבית, כך שהילד ירצה להישאר בבית, ולאחר מכן ירצה גם הוא לבנות בית כזה.
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
לגבי הכתיבה
כתוב טוב!

לגבי המסר, והמסקנות העולות.
לא כל מה שכתוב טוב הוא אכן טוב.

לילה טוב.


שניה לפני ששלחתי את ההודעה, חשבתי על דבר פשוט.
אם אנו מבוגרים מחוספסים, נקבל הודעת תגובה נזעמת, שתשפוך עלינו גופרית ומלח שריפה כל ארצה, גם אם המודעה תהיה מאד מדויקת, אנחנו לא נרצה לקבל אותה.

אם תבוא הודעה קצת שנונה, הרבה מבינה ובעיקר מסבירה, נשלח לייק ושכוייח, ולא ננעל שום אשכול.

אני מקווה שכתבתי את זה מדוייק ועכשווי.
 

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
הקיצור, ניתן ללמוד ממאורע בגמרא, על פי הכוונת חז"ל מה ניתן ללמוד ממנו. לא ניתן לייחס למאורע שסופר בגמרא שהוא הוא ה"מבט החינוכי" והשקפתם של חז"ל.
זה באמת 'לא הולך' וגם 'לא מתאים' לאיש ואשה לנסות להתנצח בלימוד, ובוודאי לא על גבי האשכול.
אחח... מירב מיכאלי הייתה רווה נחת:).
לגופו של עניין, הקטע כתוב יפה מאד אבל גם לי הפריעה המסקנה הסופית. ולא הייתה כאן רק כוונה של הצגת הדברים על השולחן ושכל אחד יפרש לפי עניינו.
 

שלחן עורך

מהמשתמשים המובילים!
פרסום וקופי
עריכה תורנית
בבדיקה מעמיקה שביצעתי פעם, לא מצאת הקשר בין חינוך קשוח לחינוך רך, בתוצאות הילדים ובנשירה ל"ע.
מצאתי הבדל בין חינוך עם סבלנות לחינוך ללא, בין חינוך עם אהבה לחינוך בכעס, בין חינוך עם דוגמא אישית לחינוך בלי.
מכיר משפחות של הורים עם דרישות אין ספור מהילדים, כולל 'מקל' בשעת הצורך, והילדים גדלו בצורה מפוארת ונכונה, וכולם הולכים בדרך ה'. כי הילד הרגיש שהכל נעשה מתוך אהבה ושאיפה לטוב, ולא מתוך עצבים וחוסר אונים.
וכן להיפך, משפחות שלא הרימו קול כמעט, לא היכו חלילה וחס... ועדיין ילדים ל"ע עזבו, כי לא השכילו לחנך בצורה הנכונה.
 

הנף מקלדת

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
בבדיקה מעמיקה שביצעתי פעם, לא מצאת הקשר בין חינוך קשוח לחינוך רך, בתוצאות הילדים ובנשירה ל"ע.
מצאתי הבדל בין חינוך עם סבלנות לחינוך ללא, בין חינוך עם אהבה לחינוך בכעס, בין חינוך עם דוגמא אישית לחינוך בלי.
מכיר משפחות של הורים עם דרישות אין ספור מהילדים, כולל 'מקל' בשעת הצורך, והילדים גדלו בצורה מפוארת ונכונה, וכולם הולכים בדרך ה'. כי הילד הרגיש שהכל נעשה מתוך אהבה ושאיפה לטוב, ולא מתוך עצבים וחוסר אונים.
וכן להיפך, משפחות שלא הרימו קול כמעט, לא היכו חלילה וחס... ועדיין ילדים ל"ע עזבו, כי לא השכילו לחנך בצורה הנכונה.

המסקנא שלי, שאי אפשר להליט על דרך בחינוך, מאשכול בפרוג.
זו לא מכונת כביסה מומלצת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה