רק אוסיף שהסדר שנותנים היום חשיבות עליונה לדרך הנעימה בה עלינו לתת את החינוך היהודי, אינו בא מהשפעות זרות.מה שיצא לי מזה, שכשמחפשים מוסד לימוד או מלמד, דבר ראשון נתמקד בחינוך מדוייק, בלימוד מדוייק, ביראת שמים טהורה וזכה.
ולאחר מכן גם נבדוק את הנעימות, את מענה הסביבתי...
סדר שלפעמים נשכח ומתבלבל בהשפעות זרות.
הוא בא לצערנו מהצריבות העמוקות שנצרבו בבשרנו אנו...
באחוזי הנשירה הגדולים בציבור.
בתענוגות שמזמנים כל ענייני העולם הזה באופן נגיש שלא היה כמותו באף דור לפנינו.
בחשבון נפש שלנו עם עצמנו, בבדיקה מחדש בדרך שבה אנו מביאים את חווית התורה והמצוות אצלנו בבית, כך שהילד ירצה להישאר בבית, ולאחר מכן ירצה גם הוא לבנות בית כזה.