אני מתאר לעצמי שאת השאלה הזאת כבר שאלו את עצמם הרבה מוזיקאים חובבים ושאינם:
האם כדאי ומומלץ ללמוד על עוד כלי נגינה / עוד סגנון מוזיקלי, תוך כדי התמקצעות בכלי הראשון שהתחלנו בו.
האם כדאי לשבת שעות ולהתאמן רק בנגינה על הפסנתר, או שמא כדי מן הצד גם לשפר את הנגינה המלודית בקלרינט או חליל. האם פיתוח שמיעת ההרמוניה בגיטרה תעכב את פיתוח חוש המלודיה בנגינת סולו.
בקיצור: סינגל פלייר [נגן יחיד...] או מולטי פלייר [כנ"ל אבל בלשון רבים...].
עכשיו אני בא ושואל את אותה שאלה, לכם, המוזיקאים החובבים והמקצועניים, אמני המיתר ופורטי הקלידים, ווירטואוזי הקול ומלחיני התוים. כשאתם מביטים לאחור על המסע המוזיקלי שלכם, האם אתם ממליצים על מולטיפליינג, או שמא להתמקד אך ורק במשהו אחד, (ולא משנה כרגע מהו), ולהתמקצע רק בו, ולהשתפר רק בכל הקשור אליו.
חוו דעה, הבו עצה, ויהיה זה לתועלת אלו שנמצאים בתחילת הדרך.
האם כדאי ומומלץ ללמוד על עוד כלי נגינה / עוד סגנון מוזיקלי, תוך כדי התמקצעות בכלי הראשון שהתחלנו בו.
האם כדאי לשבת שעות ולהתאמן רק בנגינה על הפסנתר, או שמא כדי מן הצד גם לשפר את הנגינה המלודית בקלרינט או חליל. האם פיתוח שמיעת ההרמוניה בגיטרה תעכב את פיתוח חוש המלודיה בנגינת סולו.
בקיצור: סינגל פלייר [נגן יחיד...] או מולטי פלייר [כנ"ל אבל בלשון רבים...].
עכשיו אני בא ושואל את אותה שאלה, לכם, המוזיקאים החובבים והמקצועניים, אמני המיתר ופורטי הקלידים, ווירטואוזי הקול ומלחיני התוים. כשאתם מביטים לאחור על המסע המוזיקלי שלכם, האם אתם ממליצים על מולטיפליינג, או שמא להתמקד אך ורק במשהו אחד, (ולא משנה כרגע מהו), ולהתמקצע רק בו, ולהשתפר רק בכל הקשור אליו.
חוו דעה, הבו עצה, ויהיה זה לתועלת אלו שנמצאים בתחילת הדרך.