אלי-אקספרס מה קורה עם המשלוחים של אלי אקספרס?

וויינער יואל

משתמש מקצוען
משהו יודע איך עוקבים אחרי משלוח שמספר המעקב שלו מתחיל בLP ואח"כ 14 ספרות?
לא מזוהה בשום חברה שאני מכירה וכתוב שכבר הגיע...
בדרך כלל זה משתנה אח"כ למס' מעקב אחר, ואפשר לראות את זה בדף המעקב של אליאקספרס בתיבה בצד ימין.
אני משתמש גם באתר הזה וגם שם מצוין לי בצד שיש מס' נוסף, וזאת למרות שהם לא מצליחים לעקוב במספר הזה, במקרים שהיו לי זה עבר לחברת ציטה ודרך המעקב של ציטה כן היה נתונים

 

למה מה קרה?

משתמש פעיל

אני זה אני!

משתמש פעיל
בדרך כלל זה משתנה אח"כ למס' מעקב אחר, ואפשר לראות את זה בדף המעקב של אליאקספרס בתיבה בצד ימין.
אני משתמש גם באתר הזה וגם שם מצוין לי בצד שיש מס' נוסף, וזאת למרות שהם לא מצליחים לעקוב במספר הזה, במקרים שהיו לי זה עבר לחברת ציטה ודרך המעקב של ציטה כן היה נתונים

וואו תודהה,
באלי לא כתוב לי המספר השני אבל במעקב הזה כן,
עזר לי ממש!
 

lotr

משתמש מקצוען
אין לי כח לקרוא הכל
מה המצב למעשה ? האם בגלל המלחמה או התקפות החות’ים אין משלוחים?
 

meir2

משתמש חדש
שמחה לומר לשקיבלתי החזר על החבילה!! :)
טוב, זה לא היה פשוט בכלל כמו שזה נשמע,
הם דחו את הערעור שהוגש פעמיים, וכתבו שזה הסתיים,
אבל בגלל שמדובר במוצר שעלה כמעט 100$, לא ממש הסכמתי להתייאש,
ניסיתי להתכתב בצ'אט עם נציגה, והיא אמרה שהיא צריכה מסמך מחברת המשלוחים שהחבילה לא הגיע אליהם(היא התעקשה על דואר ישראל למרות שהסברתי לה שוב ושוב שמדובר בחברת בלדרות אחרת ולא בדאר ישראל, וארך לה כמעט 10 דקות רק להין את זה ;) ),
אבלל, הבעיה הגדולה היתה שהחברה לא הסכימה לתת לי כזה מסמך,כתבו לי שאין להם כזה מסמך ושהם מצטערים :(,
אז התכתבתי שוב עם נציג מאלי אקספרס,
אבל כאן מגיע הקאצ',
הבנתי שאין סיכוי שאני מקבלת את הכסף, אז חשבתי לפחות להוציא עליהם את העצבים,
כתבתי לנציג את כללל הסיפור ושאלתי מה ניתן לעשות אבל הוא פשוט לא ענה, עברתי לנציג שני וכתבתי שוב הכל,
הוא העביר פתאום את הצ'אט לנציג נוסף,
וזה היה שלב שכבר ממש התעצבנתי,
כשהנציג כתב לי שאין מידע על החבילה, כי זה הסתיים,
אז החלטתי לנסות לעשות עליהם משחק קטן, וכתבתי כזה דבר :

"אני מבינה שאני מפסידה את המוצר, המוצר הוא מוצר יקר,
אני מבינה שבחרתם בדרך הקשה, אז בחרתי להשתמש בתפקידי,
כאשת תקשורת, בשלב ראשון פרסמתי את העניין בכמה מקומות ברשתות החברתיות השונות, וכבר התגבשה לי קבוצה לא קטנה של אנשים עם אותה בעיה בדיוק,
והעניין הולך ותופס תאוצה ופרסום,
שולחת לכם קישור לחלק קטן מהדברים שתראו בעצמכם :

https://www.prog.co.il/threads/מה-קורה-עם-המשלוחים-של-אלי-אקספרס.923489/

בטיפול אמיתי והוגן מצידכם, הדבר ניתן לתיקון, הדבר בידיים שלכם,
חבל שבחרתם בדרך הזו לבנתיים"


כשהקישור הוא כמובן לאשכול הזה ;), לעשות עליהם רושם שזה לא שטויות...
והוא ניסה לרכך אותי הנציג ורשם מליון פעם שהוא מתנצל אבל...
אז כתבתי לו בצורה הכי ישרה שיש, שלא עוזרות לי ההתנצלויות אני צריכה שבפועל יקרו דברים,
והוספתי שכמובן כל עניין הפרסום ניתן לשינוי אם הם יחליטו להתנהל בצורה הוגנת במקרה הזה...
וגם שזה לא רק בארץ, יש גם אנשים מחו"ל עם אותו עניין מולם,
ורק בזמן הזה שאני מתכתבת איתם אז פנו אלי עוד כמה וכמה אנשים..........
והוספתי עוד ועוד דברים כיד הדמיון הטובה עלי :ROFLMAO:,
וגם כל ההתנהלות שלי מולו היתה מאותו הרגע בצורה כזו, הייתי תקיפה, וכן גם תקפתי אותו קצת על ההתנהלות שלהם וכו', והיה שלב שהוא הפסיק לענות אז אמרתי שגם העניין הזה מתווסף לזה, ושזה לא הולך להגמר טוב עבורם, ועוד כל מיני משפטים בסגנון הזה,
עד שהוא ניתק לי בפנים, ואז עברתי לנציג נוסף שהיה אדיב ממש, וכבר במשפט השני כתב לי שאני מקבלת החזר על המוצר, וקיבלתי מייל מההנהלה של האתר עם התנצלות על המקרה וכו'
זה היה במוצאי שבת,
והיום, כבר ראיתי אצלי את הכסף :D,

יואוו יצאה לי הודעה ממש ארוכההה (וזה עוד עם דילוג על הרבה מהדברים), אבל היה חשוב לי לכתוב את זה כדי שמי שנתקל באותו מקרה, זו הדרך שעובדת, מנסיון :p,
זה לוקח זמן (התכתבתי איתם במוצאי שבת איזה שעה או שעה וחצי), והרבה עצבים,
אבל עובדה, זה עובד!!!!
(הם כנראה באמת פחדו שאני כ"אשת תקשורת" אפרסם את זה וזה יתפוצץ בגדול כפי שאמרתי...:ROFLMAO::LOL:)
אני שולח לכם התכתבות שלי עם איש תקשורת שמחובר להרבה קבוצות קניה ומכירה ברשת.



הסיפור שלי עם אליאקספרס:

ב21/8/23 קניתי חבילת מצלמות אבטחה של המוכר Techage Official Store בסך 198 דולר.

החבילה התעכבה מלהגיע.

פניתי למוכר שיבדוק, ופתחתי סכסוך, הוא ענה לי שאחכה עוד קצת אם אני מסכים, עניתי לו שאני מסכים.

כעבור כמה ימים פתחתי לראות איפה החבילה, ואז אני מגלה שהסכסוך נסגר.

כאמור לא קיבלתי את החבילה והמוכר סגר את הסכסוך בלי הסכמתי ובלי החזר כספי.

מאז פניתי עשרות פעמים לנציגי צ'אט של אליקספרס, כולם הבטיחו לעזור ושיחזרו אלי, ולא חזרו.

באיזה שלב התעקשו שאני צריך להגיש מסמך רשמי מדואר ישראל שלא קיבלתי את החבילה.

שלחתי בקשה לדואר ישראל.

הם ענו שהקוד של החבילה לא קשור אליהם, יתכן שנשלח דרך חברת שליחויות אחרת.

בקיצור, בסטטוס החבילה כתוב שהחבילה לא התקבלה, לי אין דרך לדעת דרך מי שלחו לי את החבילה, ודאי לא שלחו לי בדואר ישראל, והם לא מבררים אצל המוכר, אלא דוחים את בקשת ההחזר.

זה נקרא אבסורד מושלם!

לא מוכנים להבין לקוח שאיבד 200 דולר והרבה עצבים!

מצרף להם כעת לינק להתכתבות זאת.
 

קבצים מצורפים

  • החזר אלי1.png
    החזר אלי1.png
    KB 39.4 · צפיות: 36
  • החזר חתוך.jpg
    החזר חתוך.jpg
    KB 82.9 · צפיות: 35

א1122

משתמש מקצוען
אני שולח לכם התכתבות שלי עם איש תקשורת שמחובר להרבה קבוצות קניה ומכירה ברשת.



הסיפור שלי עם אליאקספרס:

ב21/8/23 קניתי חבילת מצלמות אבטחה של המוכר Techage Official Store בסך 198 דולר.

החבילה התעכבה מלהגיע.

פניתי למוכר שיבדוק, ופתחתי סכסוך, הוא ענה לי שאחכה עוד קצת אם אני מסכים, עניתי לו שאני מסכים.

כעבור כמה ימים פתחתי לראות איפה החבילה, ואז אני מגלה שהסכסוך נסגר.

כאמור לא קיבלתי את החבילה והמוכר סגר את הסכסוך בלי הסכמתי ובלי החזר כספי.

מאז פניתי עשרות פעמים לנציגי צ'אט של אליקספרס, כולם הבטיחו לעזור ושיחזרו אלי, ולא חזרו.

באיזה שלב התעקשו שאני צריך להגיש מסמך רשמי מדואר ישראל שלא קיבלתי את החבילה.

שלחתי בקשה לדואר ישראל.

הם ענו שהקוד של החבילה לא קשור אליהם, יתכן שנשלח דרך חברת שליחויות אחרת.

בקיצור, בסטטוס החבילה כתוב שהחבילה לא התקבלה, לי אין דרך לדעת דרך מי שלחו לי את החבילה, ודאי לא שלחו לי בדואר ישראל, והם לא מבררים אצל המוכר, אלא דוחים את בקשת ההחזר.

זה נקרא אבסורד מושלם!

לא מוכנים להבין לקוח שאיבד 200 דולר והרבה עצבים!

מצרף להם כעת לינק להתכתבות זאת.
למה לא לפנות לחברת אשראי שתבטל את החיוב?
 

יצחק בכניק

משתמש פעיל
הם ענו שהקוד של החבילה לא קשור אליהם, יתכן שנשלח דרך חברת שליחויות אחרת.
תבדוק באתר הזה https://parcelsapp.com/en/
אם איזו חברה היה אמור להגיע
סיפור מעט מוזר.
מצד אחד מוכר מ2010 וזה הרבה זמן
רוב המוצרים עם 4.5 כוכבים ומעלה עם חוו"ד טובות
אך מצד שני אין משוב על הבנאדם וישנם חוו"ד של אנשים אחרים שלא קיבלו את המוצר
אולי בקיצור 'סיני קלאסי'..
 
נערך לאחרונה ב:

אבורם

משתמש פעיל
בשתי הזמנות שעשיתי אני לא רואה, שההזמנה זזה ב1' כתוב שזה אמור להגיע עד 29 בפבואר וה2' זה בכלל לא מראה כלום, וניסיתי ליצור קשר עם המוכרים, אבל זה פותח לי דף מסוים באנגלית וזה לא מתרגם לעברית, כתוב עליהם חנות דיגיטלית, אשמח לדעת איך ניתן ליצור קשר עם המוכר.
תודה רבה!
 

ח אפל

משתמש רשום
אני שולח לכם התכתבות שלי עם איש תקשורת שמחובר להרבה קבוצות קניה ומכירה ברשת.



הסיפור שלי עם אליאקספרס:

ב21/8/23 קניתי חבילת מצלמות אבטחה של המוכר Techage Official Store בסך 198 דולר.

החבילה התעכבה מלהגיע.

פניתי למוכר שיבדוק, ופתחתי סכסוך, הוא ענה לי שאחכה עוד קצת אם אני מסכים, עניתי לו שאני מסכים.

כעבור כמה ימים פתחתי לראות איפה החבילה, ואז אני מגלה שהסכסוך נסגר.

כאמור לא קיבלתי את החבילה והמוכר סגר את הסכסוך בלי הסכמתי ובלי החזר כספי.

מאז פניתי עשרות פעמים לנציגי צ'אט של אליקספרס, כולם הבטיחו לעזור ושיחזרו אלי, ולא חזרו.

באיזה שלב התעקשו שאני צריך להגיש מסמך רשמי מדואר ישראל שלא קיבלתי את החבילה.

שלחתי בקשה לדואר ישראל.

הם ענו שהקוד של החבילה לא קשור אליהם, יתכן שנשלח דרך חברת שליחויות אחרת.

בקיצור, בסטטוס החבילה כתוב שהחבילה לא התקבלה, לי אין דרך לדעת דרך מי שלחו לי את החבילה, ודאי לא שלחו לי בדואר ישראל, והם לא מבררים אצל המוכר, אלא דוחים את בקשת ההחזר.

זה נקרא אבסורד מושלם!

לא מוכנים להבין לקוח שאיבד 200 דולר והרבה עצבים!

מצרף להם כעת לינק להתכתבות זאת.
אני היה לי סיפור דומה שציטה לא שלחו לי לאן זה הגיע ופניתי אליהם למייל ולא ענו
ואלי אקספרס דחו לי את הסכסוך
ופניתי לפייפל עם תיעוד של כל המיילים ששלחתי לציטה והמיילים של אלי שדחו לי את הסכסוך והם עשו לי מיד החזר בלי לשאול שאלות
 

א גוטא מנט'ש

משתמש פעיל
שמחה לומר לשקיבלתי החזר על החבילה!! :)
טוב, זה לא היה פשוט בכלל כמו שזה נשמע,
הם דחו את הערעור שהוגש פעמיים, וכתבו שזה הסתיים,
אבל בגלל שמדובר במוצר שעלה כמעט 100$, לא ממש הסכמתי להתייאש,
ניסיתי להתכתב בצ'אט עם נציגה, והיא אמרה שהיא צריכה מסמך מחברת המשלוחים שהחבילה לא הגיע אליהם(היא התעקשה על דואר ישראל למרות שהסברתי לה שוב ושוב שמדובר בחברת בלדרות אחרת ולא בדאר ישראל, וארך לה כמעט 10 דקות רק להין את זה ;) ),
אבלל, הבעיה הגדולה היתה שהחברה לא הסכימה לתת לי כזה מסמך,כתבו לי שאין להם כזה מסמך ושהם מצטערים :(,
אז התכתבתי שוב עם נציג מאלי אקספרס,
אבל כאן מגיע הקאצ',
הבנתי שאין סיכוי שאני מקבלת את הכסף, אז חשבתי לפחות להוציא עליהם את העצבים,
כתבתי לנציג את כללל הסיפור ושאלתי מה ניתן לעשות אבל הוא פשוט לא ענה, עברתי לנציג שני וכתבתי שוב הכל,
הוא העביר פתאום את הצ'אט לנציג נוסף,
וזה היה שלב שכבר ממש התעצבנתי,
כשהנציג כתב לי שאין מידע על החבילה, כי זה הסתיים,
אז החלטתי לנסות לעשות עליהם משחק קטן, וכתבתי כזה דבר :

"אני מבינה שאני מפסידה את המוצר, המוצר הוא מוצר יקר,
אני מבינה שבחרתם בדרך הקשה, אז בחרתי להשתמש בתפקידי,
כאשת תקשורת, בשלב ראשון פרסמתי את העניין בכמה מקומות ברשתות החברתיות השונות, וכבר התגבשה לי קבוצה לא קטנה של אנשים עם אותה בעיה בדיוק,
והעניין הולך ותופס תאוצה ופרסום,
שולחת לכם קישור לחלק קטן מהדברים שתראו בעצמכם :

https://www.prog.co.il/threads/מה-קורה-עם-המשלוחים-של-אלי-אקספרס.923489/

בטיפול אמיתי והוגן מצידכם, הדבר ניתן לתיקון, הדבר בידיים שלכם,
חבל שבחרתם בדרך הזו לבנתיים"


כשהקישור הוא כמובן לאשכול הזה ;), לעשות עליהם רושם שזה לא שטויות...
והוא ניסה לרכך אותי הנציג ורשם מליון פעם שהוא מתנצל אבל...
אז כתבתי לו בצורה הכי ישרה שיש, שלא עוזרות לי ההתנצלויות אני צריכה שבפועל יקרו דברים,
והוספתי שכמובן כל עניין הפרסום ניתן לשינוי אם הם יחליטו להתנהל בצורה הוגנת במקרה הזה...
וגם שזה לא רק בארץ, יש גם אנשים מחו"ל עם אותו עניין מולם,
ורק בזמן הזה שאני מתכתבת איתם אז פנו אלי עוד כמה וכמה אנשים..........
והוספתי עוד ועוד דברים כיד הדמיון הטובה עלי :ROFLMAO:,
וגם כל ההתנהלות שלי מולו היתה מאותו הרגע בצורה כזו, הייתי תקיפה, וכן גם תקפתי אותו קצת על ההתנהלות שלהם וכו', והיה שלב שהוא הפסיק לענות אז אמרתי שגם העניין הזה מתווסף לזה, ושזה לא הולך להגמר טוב עבורם, ועוד כל מיני משפטים בסגנון הזה,
עד שהוא ניתק לי בפנים, ואז עברתי לנציג נוסף שהיה אדיב ממש, וכבר במשפט השני כתב לי שאני מקבלת החזר על המוצר, וקיבלתי מייל מההנהלה של האתר עם התנצלות על המקרה וכו'
זה היה במוצאי שבת,
והיום, כבר ראיתי אצלי את הכסף :D,

יואוו יצאה לי הודעה ממש ארוכההה (וזה עוד עם דילוג על הרבה מהדברים), אבל היה חשוב לי לכתוב את זה כדי שמי שנתקל באותו מקרה, זו הדרך שעובדת, מנסיון :p,
זה לוקח זמן (התכתבתי איתם במוצאי שבת איזה שעה או שעה וחצי), והרבה עצבים,
אבל עובדה, זה עובד!!!!
(הם כנראה באמת פחדו שאני כ"אשת תקשורת" אפרסם את זה וזה יתפוצץ בגדול כפי שאמרתי...:ROFLMAO::LOL:)
אשמח לדעת איך מתכתבים עם נציג אנושי?
תוכלי להדריך אותי?
תודה רבה
 

דה בסט

משתמש חדש
מצאתי באיזה מקום פוסט עם מידע רב על פשר הקודים של מספר המעקב. פוסט ישן מעט, אבל רלוונטי.
ראיתי שעולות שאלות בנוגע למשלוחים, אז נראה לי שיש צורך להעלות את הדיון הזה שוב עם מידע עדכני על מנת שאנשים ייחשפו למידע.

הזמנה עם משלוח של AliExpress Standard Shipping, לא מבטיחה משלוח מהיר יחסית לארץ.
עלי אקספרס מחביאים את העובדה שתחת האפשרות הזו קיימות 4 דרכי משלוח. ניתן לזהות אותן לפי המספר מעקב שמקבלים:

1) RSXXXXXXXY - שיטת משלוח מהירה יחסית מסין לארץ, בנוסף, דואר ישראל מתעדף את החבילות האלה ולכן אנשים מקבלים אותן בערך כשבועיים לאחר ההזמנה. בחלק מההזמנות מקבלים הודעת SMS/מייל ואפשר לבחור לקחת מנקודת איסוף.

2) LBXXXXXXSG - שיטת משלוח איטית ללא שום תיעדוף מטעם דואר ישראל. נשלח לסינגפור ומשם כנראה נשלח באוניה לישראל. זמן הגעה, לפחות 40 יום. כמו כן, חבילות שקיבלתי בשיטת משלוח זו עברו התעללות, האריזות פגועות וגם מוצרים הגיעו שבורים.

3) LX00000000TW - נשלח דרך טאיוואן במטוס. מגיע רגיל כמו חבילות אחרות שלא נשלחות דרך עלי אקספרס, תוך חודש-חודשיים.

4) RUXXXXXXXNL - נשלח דרך הולנד במטוס. מגיע רגיל כמו חבילות אחרות שלא נשלחות דרך עלי אקספרס, תוך חודש-חודשיים.

שיטות משלוח חדשות שנוספו (נערך ע"י Wolf)
עדכון מתאריך 18.11.21 -

5) MBXXXXXXX6Y - שיטת שילוח אווירית נוספת של AliExpress , קצת איטי יותר מ RSXXXXXXX6Y , אספקה ממוצעת 3 שבועות .


6) AEXXXXXXXXIL עליאקספרס והגוף שהאחראי על המשלוחים שלהם Caniao התחילו שיתוף פעולה עם צ'יטה משלוחים במסגרת יום הרווקים הסיני, החבילה מגיעה לארץ ומסופקת ע"י צ'יטה לנקודת שירות קרובה. (עדיין אין ביקורות על אופי השירות). כרגע הפעילות נמשכת מול צ'יטה ונכון ל18.11.21 גם אחרי יום הרווקים הסינים, חבילות רבות עדיין נשלחות בשיטה זו.


בנוסף לאלו, יש את שיטת המשלוח הזולה/חינמית של עלי אקספרס בשם Cianiao וגם בה יש מספר אפשרויות. נתקלתי עד היום ב-2 סוגים שזיהיתי:

1) UZ00000000Y - נשלח דרך סין כמו חבילה רגילה. יש מעקב של החבילה עד הגעתה לארץ כולל עדכון סטטוס שכתוב שהחבילה הגיעה לארץ. אין מעקב בתוך ישראל ואם דואר ישראל לא ישאיר לכם את החבילה בתיבת הדואר, תקבלו הודעה לאסוף חבילה עם מספר מעקב YY0000000IL, מספר סימלי בלבד שלא מאפשר לדואר ישראל לעקוב אחר החבילה במקרה של בעיה.

2) UC0000000TW - כנראה נשלח דרך טאיוואן. רק שלשום קיבלתי לראשונה מספר מעקב כזה, אז אין לי עוד מידע על הסוג הזה כרגע.


מהתנסות אישית שלי ומהתגובות:
1) המוכר יודע באיזו דרך החבילה תישלח. כששואלים אותו לפני רכישה, אם זה עם RS, הוא כנראה יענה ויגיד לכם שזה עם RS, אם זה עם LB, הוא לא יענה או יגיב בלי באמת לענות. בדקתי את זה מספר פעמים וזה עבד ככה תמיד. למשל, Anker שולחים את האוזניות קשת דרך LB. לא יודע לגביי מוצרים אחרים שלהם.

2) לא ניתן לשנות סוג משלוח לאחר ביצוע הזמנה. לא יעזור לפנות למוכר או לשירות לקוחות, אף אחד לא יכול לשנות את שיטת המשלוח לאחר שנבחרה.

3) לאחר קבלת מספר מעקב ראשוני, המספר המעקב יכול להשתנות למספר אחר ואפילו להשתנות פעמיים. לפעמים השינוי לטובה, לפעמים לרעה. זה יכול להיות מסיבות טכניות ויכול להיות בגלל איחוד חבילות. איחוד חבילות יכול להתבצע למספרי מעקב שנשלחים עם חברת Cainiao כמו אלה: RS, S000, UZ, UC וזה גם מתעדכן בעמוד ההזמנה בעלי אקספרס. לא תמיד מבצעים איחוד חבילות גם אם מזמינים כמה מוצרים באותה הזמנה.
 
אני הזמנתי הזמנה מאליקספרס
ופשוט שחכתי להביא את ההזמנה אחרי שבוע
הם שלחו לי מייל שההזמנה הוחזרה לחו"ל אני יכולה לקבל את הכסף חזרה?
 

yoyo mor

משתמש פעיל
יש אפשרות ליצור קשר טלפוני עם EPOST? יש לי מס' חבילה, אבל אין לי מספר לקבלת SMR - יש דרך לקבל את החבילה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה