אשמח לראות את המקור לטענות שמהלכים שיווקיים לא יכולים לגרום לשינוי חברתי, לא משפיעים כל מובילי דעה וגורמים יותר נזק מלועלת; כי יש לי אינסוף נתונים שסותרים לחלוטין את הטענות הללו. לפעמים זה לא מספיק לעשות ״עבודת שטח״. לפעמים כל הבעיה היא בתפיסה שקשורה לנורמות ודעת הקהל וכשמדברים על נושא מסוים בפומבי זו ההתחלה של הריםוי כי אור השמש הוא המחטא הטוב ביותר. מאידך, כשמשתיקים דברים מסוימים - בסוף הם תמיד מתפוצצים בקול גדול שמייצר פגיעה (ולעיתים גם חילול השם) גדולה יותר ממה שהיה לו היה מוציאים החוצה. כמי שעושה דוקטורט על שימוש בפרסום כדי לחולל שינויים חברתיים, יש לי אלפי דוגמאות למהלכים כאלה. אגב, אם מספיקה רק עבודת שטח וכו׳ אז למה יש כל כך הרבה קמפיינים שקוראים לתרום לנזקקים? להאכיל יתומים? לדאוג למשפחות בשבת? למה הם לא יכולים פשוט לעשות עבודת שטח וחריש וצריכים לדוש בבעיה ציבורית? ולא - פרסום ממש לא מתמצה במודעות..ב''ה
לא כל בעיה פותרים בפרסומת.
ליתר דיוק, בעיה לא פותרים בפרסומת, ולפעמים היא עלולה אפילו להזיק.
מובילי דעת קהל לא משתכנעים מפרסומות, וסתם דישה ציבורית במקומות כואבים - לא הוכחה כיעילה.
מי שבאמת אכפתי לבעיה צריך לעשות עבודת שטח, החל מהסמינרים, ממדריכות הכלות ומדריכי החתנים,
עסקני ציבור, רבני קהילות וכד'.
להעביר את המסר בפורומים שהם נוכחים בהם, בצורה מכובדת שתדבר אליהם. אני מניחה שרב קהילה שמכבד את עצמו לא נעמד לדקות ארוכות ליד לוח מודעות...
לסיכום, אני חושב שמהלכים שיווקיים ופרסומיים רלבנטים לכל מטרה של שינוי חברתי ולכל אוכלוסייה - כמובן שעםהשינויים וההתאמות המתחייבות.