שיתוף מה קורה לך כשאתה רואה תמרור עצור?

פנסאית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
שלום לכולם, סימתי עכשיו קורס קופרייטינג בפרוג, שיתפתי פה את פרויקט האמצע שלי https://www.prog.co.il/threads/שלום-התייעצתי-איתכם-לגבי-פרסומת.640157/

כשהגיעו הדרישות לפרויקט גמר בפרוג, נבהלתי.. זה היה קשה יותר מכל מה שיכולתי לדמיין.
ליצור מודעה- על_____
"אלימות במשפחה במגזר החרדי".
הזום השתתק, נהיה הלם, ואז כולן דיברו בבת אחת...
אני רק חיפשתי לברוח, איך אני יכולה? זה לא בשבילי, לא מתאים שאני אתעסק בזה...
ועוד ועוד תירוצים על זו הדרך.
כשנגמר שלב ההדחקה, הראש לא הפסיק להעלות את הנושא ומצאתי את עצמי חושבת על זה המון, ומתחילה לקרוא ולבלוע כל פיסת מידע שיש (לא שיש הרבה לציבור שלנו).

מתוך מחשבה על הציבור שלנו, עך החסמים שלו, הבנתי שכל מה שהופך את הקהילה החרדית לכזו מיוחדת ומשתמרת וחזקה בערכים שלה. הופך במקום הזה לחיסרון,למונע ולמעכב.
הערבות ההדדית, תחושת הערך העצמי הגבוה, הסגירות שלנו- שומרים עלינו חזקים- אבל כל פעם שיש משהו שמאיים על הערך העצמי שלנו, אנחנו מטאטאים, מתעלמים ובורחים מלהגיד שהתופעה הזו חלק מאיתנו, כל אחד יכול להיזכר בתופעות שונות בקהילה החרדית שבמקום להתמודד מולן, מצאנו את עצמנו מפטירים רחמונעס ומודים לה' שבקהילה שלנו הדבר לא קיים...


גם כאן, כל קהילה תאמר שהדבר לא קורה אצלה, יחד עם הנושא הרגיש היא תוסיף שלא מתאים וצנוע להתעסק עם זה והדבר יעלם שוב..

לעבודה הצטרפה אלי רבקי פרנקל המוכשרת שתרמה המון מנסיונה ומהידע שלה, יחד הבנו והגענו לשורת הבריף-
לאחר התייעצויות והתלבטויות וגיבוש האסטרטגיה. זה הזמן תודה ל@nimrod nir המורה, שנתן גב לרעיון.

אחרי זיקוק הדעה והבריף, הבנו שאנו רוצות לפנות למגזר החרדי שלא נמצא באינטרנט, לקהילות היותר סגורות ולהביא את השינוי ממוקדי כוח בקהילה, ולגברים בקהילה בכללותה.
ידעתי ששינוי והכרה אמיתית, עם התגייסות מצידם יהיה אפשר לשנות המון ביחס למציאות הזו.
גייסתי את הערבות הקהילתית, תחושת המושלמות בקהילה מול הקונפליקט הזה שרוצה לומר אין כמונו, בעיות לא אצלנו .

הגעתי לשורת בריף- מכוח היות הקהילה כל כך איכותית, מגוננת עם ערבות קהילתית היא חייבת להפסיק להתעלם מהתופעה ומאותן נשים כי בסוף אותה אישה אם נרצה או לא- היא חלק ממנו.

ואז עם המון מחשבה ויגיעה הבנו אני ורבקי שנכון להתפצל ויצרנו שני תוצרים סופיים, אציג פה את שלי.
מזמינה את רבקי להציג גם את שלה.

יצרתי סדרה, שמדברת למקום המזדהה של כולנו. כולנו נסכים כשנראה את המודעה כי הדבר יזיז לנו משהו, יגע בנו.. התגובות המעשיות אולי יהיו שונות. אך כשנראה, כשנדע, כשנשמע על כך- לא נוכל להתעלם.
מעניין אותי איזה דוגמאות נוספות הייתם מכניסים לסדרה.

בהזדמנות זו אומר תודה למקצים ולפרוג בכלל, הלימודים היו חוויה אחת גדולה והובילו לעולם מדהים..@פרוג

IMG-20210416-WA0009.jpg
IMG-20210416-WA0007.jpg
IMG-20210416-WA0008.jpg
 

רבקי פרנקל

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
מצטרפת כאן עכשיו, גאה לראות את כל מה שכתבת וזה באמת מרגש.במשך התקופה שניסינו לחקור ולעלות על קצה חוט שיוביל אותנו למטרה אחת והיא : חידוד הנושא במגזר החרדי והיכרות שאכן הוא קיים ועוד איך, וכל המטרה שלנו בקמפיין היה להגיע להעלת המודעות במגזר החרדי . עוד לפני העיצות והפתרונות או התירוצים שתמיד עולים.
ואכן אני מרגישה וגם מלכי הרגישה אחרי התקופה שהנושא היה כל כך קשה לפיצוח וברגע שהבנו שהוא יכול להגיע מכמה כיוונים החלטנו שעלינו לייצר 2 סוגי קמפיינים כי כל אחד נוגע בנקודות שאי אפשר להתעלם מהם.
בנוסף לשיח וחקירה עם מלכי הגעתי גם אצל אנשי מקצוע בעיירית אלעד וגם אצל כמה נשים שהתמודדו ומתמודדות במציאות הזו יום יום ומכאן הקמפיין הגיע לשלב הגמר בזכותו של המעצב הגרפי פינגווין ובזכות הדיוקים שעשינו יחד מלכי ואני. הגענו למילים חזקות שאשמח לתגובה מצדכם האם המסר הזיז בכם את ההכרה והביא אתכם לעשות פעולה קטנה אפילו לחשוב האם אני מכיר משהי כזו או משהו דומה לתחושה זו...
בהזדמנות זו אודה לכל המרצים שלימדו אותנו שפרסום וכתיבה זה הרבה מעבר למה שנקרא פרסום, יש לנו שליחות בעולם ועליה לא נוותר.
IMG-20210418-WA0011 (1).jpg
 

גוגלית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
@פנסאית 'אתה לא יהודי שמתעלם' - תובנה חזקה ומדוייקת!

האם המסר הזיז בכם את ההכרה והביא אתכם לעשות פעולה קטנה
עושה רושם שזה קמפיין שחותר נטו להעלות את הנושא למודעות, לא?
אין הנעה לפעולה או משהו.

ושאלה לשתיכן:
האם השימוש בויזואל מעולמות תוכן גבריים הוא מכוון?
(וכנ"ל לגבי הקופי בקמפיין הראשון)

המודעות חזקות ביותר!
הרבה הצלחות!
 

פנסאית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
'אתה לא יהודי שמתעלם' - תובנה חזקה ומדוייקת!
חזק לגמרי...
אהבתי!!
מסר חכם וגאוני!!
עלי והצליחי

כיוונים מעולים וביצוע מצוין. בהצלחה!
תודה לכולם!

האם השימוש בויזואל מעולמות תוכן גבריים הוא מכוון?

מכוון, באנו ממחשבה שמוקדי הכוח בקהילה בסוף הם גברים (וועדות צדקה, משבקים של האדמור/ ראש הישיבה/ קבלה למוסדות וכולי ) זה הם.
בחרנו לפנות אליהם ולהרוויח על הדרך יכולת להכניס את המודעה לכל מקום.

לדעתי זה גם משדר יותר עוצמה וחוזק בצורה הזו...
 

וייס1

משתמש מקצוען
רעיון יפה מאוד,
מפריעה לי מאוד הדמות במודעה השניה....
נראה כי אין הרבה קשר בינה לבין הקהילות ה"סגורות" אליהן רצית לפנות...
אני חושבת שאם הפניה הינה לקהל יעד מסוים - קהל היעד צריך להרגיש שהוא נמשך לפרסומת
ושהיא מדברת אליו, לא שהוא יראה את הפרסומת יבין שיש מציאות כזו והתת מודע שוב יכחיש שהנה,
אין פה שום סממן שאצלנו זה קיים...

שוב, זו עניות דעתי...
מעבר לזה שאפו על הרעיון ושאר הביצועים!
בהצלחה!
 

אורח חיים

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מה המטרה של הפרסום,
שלא יתעלמו ומה יעשו ?
איך השכנים אמורים לדעת מה קורה בתוך הבית ?
 

פנסאית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי

אמא ועוד..

משתמש מקצוען
לא. נציע לה תמיכה, אוזן קשבת,
לא להירתע גם אם היא מתרחקת (אולי מרחיקים אותה? אופייני מאד!!), ואם נהיה עדים לסיטואציות אלימות, נוכל לשאול בעדינות אם אפשר לעזור,
אולי נדאג שהיא תראה פלייר של אחד מארגוני העזרה בתחום, וכד'.

וודאי שאם היא מחליטה להיפרד, על העסקנים לעזור לה ולא לדרוש שלום בית....
לרחם על מי שבאמת צריך לרחם, ולא על מי שלא יצליח למצוא שידוך נוסף.... :rolleyes: :confused: (אמיתי... לצערי...)

והפרסומות מעולות ומעבירות את המסר.
הרבה הצלחה!!
 

אורח חיים

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
המטרה היא שכשישמעו על המושג/ על המקרה לא יאמרו "פע זה לא אצלנו, היא משוגעת וכולי
ולכן לחשוף אנשים למציאות כזאת ?!
דבר שגורם להרבות מקרים נוספים כאלה.
הפרסום קריאיטיבי.

אבל הנושא והמסר, הם בעיתיים ביותר.
 

אורח חיים

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
המטרה היא שכשישמעו על המושג/ על המקרה לא יאמרו "פע זה לא אצלנו, היא משוגעת וכולי
אפשר לבנות פרסום על מסר,
לכבד אותה, גם כשהסיפור נשמע לך מופרך לגמרי.
 

וייס1

משתמש מקצוען
ולכן לחשוף אנשים למציאות כזאת ?!
דבר שגורם להרבות מקרים נוספים כאלה.
הפרסום קריאיטיבי.

אבל הנושא והמסר, הם בעיתיים ביותר.
למה?
המציאות של ההדחקה היא הבעייתית...
אנשים מרשים לעצמם דווקא בגלל השתיקה שאנחנו אוחזים בה
והיו מקרים מעולם...
 

פנסאית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
[QUOTE="הקופירייטר מפופולר,
אבל הנושא והמסר, הם בעיתיים ביותר.
[/QUOTE]
האמת שמתלבטת אם להגיב, מעלה בי המון מחשבות ותשובות ודרכי תגובה, אבל אני אנונימית ויחידה ואולי לא מרבה להתייעץ וללמוד.
מעדיפה לתייג פה אנשים משכילים ממני שהובילו את הפריוקט.
לעומתם מה שאומר יחוויר.

אבל הבשורה שלי בפרויקט פונה בדיוק למקום הזה שמעדיף לברוח לטענות שווא להתמודד עם המציאות..

@נמרוד ניר
@ prog
@prog office
 

נמרוד ניר

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
היי לכולם.ן,
קודם כל חייב לציין לטובה את העבודה המקיפה, החכמה והרגישה שעשיתן והפתרון שהבאתן. מדבר בעד עצמו ומישבתי לכן בפירוט בפרטי, אז אתייחס כאן לדברים שלא אמרתי קודם ולסוג של אסימון שירד לי בשרשור הזה.
דבר ראשון, אני מציע להעלות גם את הבריף והדרך - כי בלי שאנשים מבינים את הנתונים והשכל מאחורי הפתרון, הוא יכול להיראות תלוש.
דבר שני, אני שם לב שהרבה כאן מדברים על כך שבסדרת מודעות המסרים עקיפים ולא ברור מה ההנעה לפעולה.
זה נעשה במכוון, מתוך הבנה שקמפיין ראשון בנושא כה רגיש צריך להות מטופל בכפפות משי ובעדינות ותבונה אחרת עלול לגרום לאפקט בומרנג.
אבל פתאום חשבתי שאולי למעשה - שני הפתרונות שהבאתן, יכולות לעבוד כשני שלבים של אותו מהלך!
שלב ראשון: סדרת המודעות שמייצרת סוג של טיזר, מנכיחה את הבעיה, נוגעת בלב היהודי בצורה לא מאיימת אבל מדויקת.
שלב שני: קמפיין הלא מטייחים, שיש להוסיף לו למטה הנעה לפעולה: לוגו וטלפון של עמותת בת מלך עם איזה משפט שאומר שיש למי לפנות אם נתקלים במקרים כאלה.
בכל מקרה, עבודה יפה, חכמה ורגישה - שבנויה על ניתוח מקיף.
ישכוייח,
נמרוד
 

בתיה רחל

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
ולכן לחשוף אנשים למציאות כזאת ?!
דבר שגורם להרבות מקרים נוספים כאלה.
הפרסום קריאיטיבי.

אבל הנושא והמסר, הם בעיתיים ביותר.
ב''ה

לא כל בעיה פותרים בפרסומת.
ליתר דיוק, בעיה לא פותרים בפרסומת, ולפעמים היא עלולה אפילו להזיק.
מובילי דעת קהל לא משתכנעים מפרסומות, וסתם דישה ציבורית במקומות כואבים - לא הוכחה כיעילה.
מי שבאמת אכפתי לבעיה צריך לעשות עבודת שטח, החל מהסמינרים, ממדריכות הכלות ומדריכי החתנים,
עסקני ציבור, רבני קהילות וכד'.
להעביר את המסר בפורומים שהם נוכחים בהם, בצורה מכובדת שתדבר אליהם. אני מניחה שרב קהילה שמכבד את עצמו לא נעמד לדקות ארוכות ליד לוח מודעות...
 

עט קולע

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
הפרסומת יפה ומדויקת!
אני גם מצטרפת לכך שאין שום עם לדוש בנושא הזה
בקהילות השמורות שציינת פה,
זה במילא לא יעזור,
וזה גם לא ערוץ התקשורת שהם מכירים.
אם באמת רוצים לעזור- צריך להעלות את המודעות לעניין
בצורה נסתרת יותר, לדבר עם הרבנים, אנשי חינוך וכו'.
אבל זה כבר באמת לא קשור אלייך @פנסאית, אלא למורים שלך.
בכל אופן, הביצוע שלך יפה מאוד!
 

פנסאית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אולי טעיתי כשלא כתבתי את זה במודעה, הרעיון המקורי היה לשלב את המודעות בעבודה משותפת יחד עם הגורם המפרסם. כלומר המודעה תהיה עבודה משותפת עם העיתון, העיתון יכתוב כתבות ויקח גב לנושא והעבודה תהיה משותפת.
הכל פה הוא ברמת התיאוריה. מחר בבוקר לא יצא קמפיין כזה.. לכן קשה לצפות איך הוא יעבוד בשטח והעבודה איתו תדרוש המון אומץ והמון עבודה מסביב.
בנושא רגיש שכזה- כמובן שאי אפשר לשנות דעת קהל ממודעה אחת בעיתון...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יי כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יי כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הסוואה • אתגר 21 • אתגר נושא פרסים 🎁

לוח מודעות

למעלה