סתם שאלה בשביל הספורט,
לפני כמה זמן שניכם למדתם?
לפני כמה זמן שניכם למדתם?
אני סיימתי לפני כ4 שניםסתם שאלה בשביל הספורט,
לפני כמה זמן שניכם למדתם?
חזק ,קראנו לו המורה לווארטיםהיו אמורים ללמד איך מלמדים חומש ונביא, והם לא לימדו רק אמרו וורטים באמת יפים
נהניתי!ואני פגשתי מרצים שחוץ מלהגיד רעיונות יפים בתורה ובנביא לא לימדו כלום באמת לעתיד
חזק ,קראנו לו המורה לווארטים
ובלי קשר רוב הזמן זה פשוט בזבוז זמן
וללכת לחינוך העצמאי אני לא ילך מכמה סיבות:
א) אני מלמד בחינוך פרטי בהדגשה על מלמד כי בחינוך העצמאי איפה שמסרתי מערכים בירושלים חוץ מלריב עם הילדים המורים שם לא עשו כלום כי הדרך ארץ שם הוא... ומי שיודע יודע (שוב מנוכחות שם בעצמי ולא משמועות ) וללמד 2 ילדים המצוינים בכיתה אצלי לא נחשב ללמד
ב) נניח שאני מחליט ששווה לי להרוויח יותר וללמד בחינוך העצמאי
יש לי חבר טוב שעשה את זה ולימד שנה באיזה חיידר של החינוך העצמאי, כמה שהוא התגאה שהנה החיים שלו הולכים להשתנות ולהשתדרג ולמעשה הוא קיבל כיתה קשה ביותר השקיע את הנשמה שלו
ואז פיטרו אותו כי למנהל היה חבר שהוא רצה להכניס אבל העדיף לחכות ולהביא מישהו שיאכל את הכיתה הזאת ורק אז להכניס את הפרוטקציונר
וכמובן מפטרים לפני שיעבור 3 שנות וותק שאז א"א לפטר
ואגב משמעת ודרך נכונה להתנהל בכיתה לא היה על זה אף פעם שיעור במכונים וזה הדבר שהכי חשוב ואת זה קיבלתי בחדר מלמדים ממלמדים בלי שום תואר אבל עם ניסיון וחכמת חיים מרוב המורים במכון למורים...
דבר נוסף מעניין: במכון אחיה אין בכלל מה שנקרא "עבודה מעשית - פרקטיקום" שזהו החלק החשוב והקריטי ביותר בתהליך ההכשרה של מורה, לעומתם במכון למורים הנושא מפותח ומקצועי מאד!מבירור יסודי מעמיק שעשיתי
עולה שהמכון למורים הינו כמה רמות מעל אחיה בכמות, באיכות ובמקצועיות, ומעל הכל, הם מתרחקים ונזהרים מהאקדמיה ומאקדמאים כמו מאש (ככל הניתן)
"עבודה מעשית - פרקטיקום" אין לי מושג מה זהדבר נוסף מעניין: במכון אחיה אין בכלל מה שנקרא "עבודה מעשית - פרקטיקום" שזהו החלק החשוב והקריטי ביותר בתהליך ההכשרה של מורה, לעומתם במכון למורים הנושא מפותח ומקצועי מאד!
לפני כ-20 שנה רוב המורים נהיו רבע'ס אחרי שהחליטו לעזוב את הכוילל, וחיפשו פרנסה אז הלכו להיות רב'ה בלי ללמוד כלום ו...התוצאות היום בהתאם....הייתה כאן שאלה מה עדיף מכון למורים או חינוך עצמאי?
בשביל לענות על זה צריך לבדוק כמה דברים מבחינת מיקום וכו"
זה נגרר לאקדמיה ש2 המקומות לא אקדמאים
נשאר האם יש הבדל מבחינת רצינות וכל אחד כתב מה הוא מרגיש והתפתח דיון חדש על עצם הלימוד הוראה
אז כמו שנהג חייב רישיון ולאט לאט צובר ניסיון ופרקטיקה כך גם מורה
במגזר הכללי ואצל הבנות לומדים הוראה ואחר כך סטאז' ואחר ליווי מורה חונך
אצלנו זה קצת הליך שונה ומהיר ולא ניכנס לזה כרגע
ברור שמכל מרצה אפשר לקבל מי יותר ומי פחות הלימודים והניסיון זה חלק מתהליך שמורה עובר עד שהוא מצליח בכיתתו (וכך גם רופא וטכנאי וכל תפקיד) וכמובן שיש כאלה שיותר מהר ויש כאלה שלוקח להם זמן.
(והמשך זה כבר להתנהלות מנהלים שאני מאמין ומקווה שזה לא בכל המוסדות ואי אפשר לתת דוגמא מהפרט אל הכלל)
סליחה כבוגר מכון למוריםלפני כ-20 שנה רוב המורים נהיו רבע'ס אחרי שהחליטו לעזוב את הכוילל, וחיפשו פרנסה אז הלכו להיות רב'ה בלי ללמוד כלום ו...התוצאות היום בהתאם....
אבל היום המודעות ללימוד מקצועי נכנס חזק בתחום,
שלא לדבר על הרשתות כמו חינוך העצמאי ובני יוסף ששם חייבים תעודה, אני מדבר על מגמה שגם במוסדות פטור וכדו' שלא חייבים תעודה, המנהלים מקבלים עדיפות, וחלק גדול מהם גם מחייבים את המורים שלהם ללכת ללמוד לתעודה.
אני מסכים איתך שיש היום מחסור אדיר במלמדים, אבל זה עדיין לא סותר את מה שאמרתי שיש הרבה מאוד מנהלים שמשלמים ודוחפים את המלמדים שלהם ללכת ללמוד.סליחה כבוגר מכון למורים
אין לי מושג מה זה אומר עבודה מעשית אפשר תרגום חופשי לעברית?
וקצת בלי קשר לנושא הנ"ל
שנית שלמה ויסברג אתה כותב שמחייבים במוסדות הפטור לימודים
קודם כול (בתור אחד שמלמד בכמה מקומות ומכיר חיידרים אחרים במקביל)
המחסור הוא כבר לא במלמדים איכותיים אלא במלמדים בכלל ברמה קריטית, מקבלים אברכים ישר מהכולל
איך אמר מלמד וותיק למנהל שלנו ,מלמדים שלא הסכמת לקבל אותם למילוי מקום... היום אתה חוטף אותם למשרה קבועה
מי מדבר על לחייב מלמדים ללמוד משהו ,תחייב אותם הם יברחו אלא אם תעלה במשכורת(הלוואי הלוואי...)
איך אמר המלמד החכם הרעבתם את הסוס וחשבתם לחסוך בסוף הוא מת .
אבל היום המודעות ללימוד מקצועי נכנס חזק בתחום,
שלא לדבר על הרשתות כמו חינוך העצמאי ובני יוסף ששם חייבים תעודה, אני מדבר על מגמה שגם במוסדות פטור וכדו' שלא חייבים תעודה, המנהלים מקבלים עדיפות, וחלק גדול מהם גם מחייבים את המורים שלהם ללכת ללמוד לתעודה.
הדברים קשורים אחד לשני, בגלל המחסור הגדול במלמדים [מורים], מחפשים כל אחד שרק יסכים. בעקבות כך נוצר מצב שיש כאלו שלא היית מוכן בחיים שילמדו כחברי כיתה עם הבן שלך, והיום הם נהיו המלמדים.שנית @שלמה ויסברג אתה כותב שמחייבים במוסדות הפטור לימודים
קודם כול (בתור אחד שמלמד בכמה מקומות ומכיר חיידרים אחרים במקביל)
המחסור הוא כבר לא במלמדים איכותיים אלא במלמדים בכלל ברמה קריטית, מקבלים אברכים ישר מהכולל
איך אמר מלמד וותיק למנהל שלנו ,מלמדים שלא הסכמת לקבל אותם למילוי מקום... היום אתה חוטף אותם למשרה קבועה
מי מדבר על לחייב מלמדים ללמוד משהו ,תחייב אותם הם יברחו אלא אם תעלה במשכורת(הלוואי הלוואי...)
האם למדת בבני ברק או בירושלים ?אני מסכים איתך שיש היום מחסור אדיר במלמדים, אבל זה עדיין לא סותר את מה שאמרתי שיש הרבה מאוד מנהלים שמשלמים ודוחפים את המלמדים שלהם ללכת ללמוד.
ואגב, לגבי עבודה מעשית, אם אתה בוגר מכון למורים אז כנראה שלמדת לפני הרבה מאוד שנים אחורה,
בכמה שנים האחרונות משקיעים שם חלק מאוד מכובד ורציני בעניין של העבודה מעשית.
המשמעות של עבודה מעשית, זה שיש מד"פ (מדריך פדגוגי) שצמוד לכל קבוצה של תלמידים, ומדריך אותם איך לתכנן נכון את מערך השיעורים, ומה בפועל צריך לעשות בשביל להתכונן כראוי לשיעור, פעם המלמדים היו יודעים שהם נכנסים לכיתה ומתחילים ללמד & ללמוד את הגמרא ביחד עם הילדים, והיום המאזן כבר השתנה, הרבה מאוד מלמדים מתכוננים מראש כמו שצריך לשיעור, וזה הכי לדעתי הכי חשוב בלמידה שהמכון למורים נותן, בשנים האחרונות הם משקיעים בזה הרבה מאוד מאמץ וזמן מהלמידה של התלמידים.
יש מחסור מטורף במלמדיםאני מסכים איתך שיש היום מחסור אדיר במלמדים, אבל זה עדיין לא סותר את מה שאמרתי שיש הרבה מאוד מנהלים שמשלמים ודוחפים את המלמדים שלהם ללכת ללמוד.
אני סיימתי לפני 5 שנים ולא מכיר כזו השקעה רצינית בעבודה המעשיתואגב, לגבי עבודה מעשית, אם אתה בוגר מכון למורים אז כנראה שלמדת לפני הרבה מאוד שנים אחורה,
בכמה שנים האחרונות משקיעים שם חלק מאוד מכובד ורציני בעניין של העבודה מעשית.
המשמעות של עבודה מעשית, זה שיש מד"פ (מדריך פדגוגי) שצמוד לכל קבוצה של תלמידים, ומדריך אותם איך לתכנן נכון את מערך השיעורים, ומה בפועל צריך לעשות בשביל להתכונן כראוי לשיעור, פעם המלמדים היו יודעים שהם נכנסים לכיתה ומתחילים ללמד & ללמוד את הגמרא ביחד עם הילדים, והיום המאזן כבר השתנה, הרבה מאוד מלמדים מתכוננים מראש כמו שצריך לשיעור, וזה הכי לדעתי הכי חשוב בלמידה שהמכון למורים נותן, בשנים האחרונות הם משקיעים בזה הרבה מאוד מאמץ וזמן מהלמידה של התלמידים.
מידיעה אישית זה נכון גם ללפני כמה ימיםהאם למדת בבני ברק או בירושלים ?
עלתה פה טענה שהסניף בירושלים יותר משקיעים ובבני ברק זה פחות רציני
מישהו יכול להפריך מידיעה אישית?
מה הביקורת שלך על מכון אחיה ?הביקורת שלי על אחיה היא לא משמועות אלא מכלי ראשון יתכן ואני מקווה שהליקויים תוקנו.
בתור אחד שרואה את המורים החדשים שמגיעים ללמד(בלי הכללה כמובן)הדברים קשורים אחד לשני, בגלל המחסור הגדול במלמדים [מורים], מחפשים כל אחד שרק יסכים. בעקבות כך נוצר מצב שיש כאלו שלא היית מוכן בחיים שילמדו כחברי כיתה עם הבן שלך, והיום הם נהיו המלמדים.
על כן התגברה החשיבות והביקוש ללימודים מקצועיים, כדי שרמת הלימוד וניהול הכיתה יהיה במצב טוב וסביר.
אבל למען האמת מי שיש לו את זה לא כ"כ מוסיף לו התעודה, ואולי לכן מדבר נגד איפה שלמד. ומי שהולך להוראה בלי שזה מתאים לו, אולי והלוואי שהלימודים עוזרים.
לגבי השאלה מה עדיף נראה לי שמכון למורים יותר בסגנון חסידי מאחיה, ולכן האוירה נראית יותר שמרנית.
יש גם את מכון רותמישהו יודע כמה הם גובים בחודש ?
והאם אין אפשרויות נוספות לקבל תעודה ?
תודה לכל העונים
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: