יסקלו.ואולי אולי, אם יורשה לי ואם לא יסקלוני באבנים, רק אציע את העניין למחקר:
האם נשים יותר מתחברות לסגנון השירים כדוגמא הנ"ל לעומת גברים?
ואולי אולי, אם יורשה לי ואם לא יסקלוני באבנים, רק אציע את העניין למחקר:
האם נשים יותר מתחברות לסגנון השירים כדוגמא הנ"ל לעומת גברים?
לא באתי חלילה לזלזל בציבור הנשים, במיוחד שאני שייכת לשם גם,תסקולנה
עוד יום של אור
אי אפשר לבחור
איך יודעות הפסיעות
הרחק הלא הולכות
איך אדע
איך אבין
האם אוכל
"איננו אוכל"
אבל בסוף פייטנו למעלה
על כינור בהרים
מנגינתו סלולה אל הלאה
מכוון, מקשט, אדים תמירים
עולים ומבקשים: אולי.
הרגע שהוא רואה תופעה, או איזה פרה קדושה, ואז אומר בלבבו, אהה! זה נושא שכולם יתחברו איתו, רק אז מתיישב הוא לכתוב, עד שנעצר באמצע הפרק הראשון, ואז הוא פונה לרעיון אחר שנפל עליו, וככה עוד מאה התחלות לא מרשימות, עד שבאה הפריצה.מה לדעתכם גורם לסופר לכתוב שיר או פיוט (לא סיפור וכדו')? ומדוע!
שמחה
עצבות
בדידות
מצוקה
שעמום
אחר..
כיתבו ככל העולה על רוחכם..
ברוך בואך נחמן, אוהבים אותך!אך ראשית חוכמה, צריך להגדיר מהי שירה. הדוגמאות בדיון הזה משובבות לב.
יורשה לי להשתמש בסלנג ספק רחובי, ספק ילדותי?
אתם מקשקשים בשכל! מבלבלים את המוח.
פשוט אין קשר בין הרמה הזאת של כתיבת שיר (כמו בדוגמאות המביכות דלעיל) לבין כתיבה אמיתית של שיר, כזה שזוכרים אחר כך שנים.
אף אחד לא כותב שיר בגלל עצלות.
יש מלא סיבות לכתוב שירים, ומגוון רמות של כתיבה.
נכון שיש כאלה שכותבים שירים, גם אם רמת הכתיבה שלהם נמוכה מאוד, מלאה קלישאות, דביקה ולחה כמו מרמלדה שנשכחה בגשם.
יש כאלה שכותבים ברמה כל כך גבוהה, עד שרק שני ממושקפים מהאקדמיה יוכלו להבין את טמירות שירתם הנשגבת.
אבל יש כאלה שפשוט יודעים לכתוב שיר, כזה שמצמרר את הכתפים.
ואלה לא קשורים לעצלות, או לשום דבר אחר שכתבתם כאן באשכול. הם פשוט משוררים, זה מה שהם עושים, ובזה הם הכי טובים.
כמו שלא תבקש ממלצר להיות זמר,
כך לא תבקש מהמשורר להיות סופר.
התיאור הנ"ל אינו מתאר שיר.שום כלום, ההשקעה הנדרשת בכתיבת שיר היא אפס לעומת כתיבה נורמלית.
רק לדוגמא, כותב סטנדרטי נדרש להיצמד למהלך מסודר של עלילה ו/או רעיון.
הוא צריך לקשר בין חלקי התוצרת הכתובה שלו ובנוסף גם להשתדל להבהיר את עמדתו.
לעומת זאת כותב שיר יכול לבוז לכל זה:
לדלג בקלילות מעניין לעניין שלא באותו עניין ולהותיר את הצופה=קורא התורן פעור פה.
להחליף מסרים ועמדות תוך כדי תנועה כאילו היו מכוניות ממתינות ברמזור.
לסיים את הקטע בעודו באיבו בלי להיות חייב אחרי זה התנצלות לאיש/ה.
להותיר בטקסט משפטים שבעצמו לא הבין ולהרגיש עם זה טוב ואמנותי. כולל שגיאות דקדוקיות מהמעלה הראשונה,, שהם כמובן חלק בלתי נפרש מהיצירה. (אין צ"ל נפרד וד"ל ללומדי תלמוד)
כל האופציות פתוחות,
מלאכים יכולים בקלות לשייט במרפסת החשוכה ודגים מסוגלים להידבר עם השכנים מהקומה למעלה.
אין מסגרות, כללים או תקנות.
האופציות כולן מונחות על שולחן הכתיבה, וביד כותב השיר הרשות גם לא לעשות שימוש באף אחת מהן. ישאיר את הגליון ריק - יאמרו הכל: "אין זה כי אם ביטוי הולם לזעקה/תחינה אילמת/כאב מצמרר".
אומנות, לא?
(@מאיר14 אם לא באת על סיפוקך, אוכל לפרט יותר)
משכך אני חולקת על הודעה זו.כנראה לא הובנתי כראוי..
סתם סיפור - איכותי ושלא איכותי, לא בהכרח נוצר מחמת משהו פנימי עמוק, לפעמים צורך הפרנסה הוא הגורם לכך. אבל לא חלילה שיש לי איזה זלזול במחברי סיפורים.
אבל שיר או פיוט - בדרך כלל זה נובע ממשהו פנימי עמוק אצל הבן-אדם, אבל כמובן בשיר או פיוט איכותי [לא איזה סלנג רחובי ומודרני], לכן התמקדתי יותר בענין הזה מאשר בענין כתיבת סיפור וכדו'.
הובנתי כעת..
משכך אני חולקת על הודעה זו.
כל סיפור וכל שיר יכולים לנבוע מכל דבר. גם סיפור עלול להכיל בתוכו מטען עוצמתי ועומק ללא קץ,
וגם שיר עשוי להיות ריקן.
על הקושי הגדול להגדיר 'שירה', כפי שגם עולה מהערך בויקי ובעצם בכל האנציקלופדיות, היה ניתוח מתמשך וסבוך של מיכאל אברהם.קודם כל ל'שיר' קוראים שירה.
אלא אם כן שלחתם אותו להלחנה והקלטה באולפן על ידי גדול הזמר ה...
דבר שני, אין כללים מדוייקים המגדירים אותה.
מבינה שעומדת לנגד עיניכם תבנית מסוימת של שירה, ברמה גבוהה מאוד, אך גם שירה ברמה פחותה מכך איכשהו יכולה להיכנס למטריה הזו..
בכל אופן, קראו קצת בויקיפדיה
https://he.m.wikipedia.org/wiki/שירה
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: