מה הפורמט הכי טוב לסרטונים ברשת

java

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
הנדסת תוכנה
זה ממש מסובך... זה היה יותר בקטע של מה עושים כולם...
למען האמת, לא יצא לי לעשות זאת,
אבל אוכל לבדוק במוצ"ש/ראשון מה עשו בחברות שעבדתי איתן.
 

5127109

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
יש הבדל אפילו אם זה אותה סיומת? כלומר זה שאני ממיר לMP4 זה לא מספיק? האם אני צריך להגדיר אפשהוא את ה264..
 

devMode

משתמש פעיל
יש הבדל באיכות פר משקל, אם האיכות חשובה לך תשקיע קצת בלימוד של פורמטים וקידוד, לא בטוח שזה יחזיר לך את ההשקעה, בסוף הכל עובד והכל נראה בסדר לעין לא מקצועית, בפרט אם אתה מדבר על מדריכים תיאורטיים שתפקיד הויזואל נחות יותר.
 

devMode

משתמש פעיל
תעשה גודל FHD (1920*180) ופורמט MP4 או AVI
1. הפורמט AVI כבר אבד עליו הקלח, הוא מייצר קבצים במימדי ענק בלי שום הצדקה.
2. כדי לייעץ לייצא ל FHD צריך לדעת באיזה קידוד מקור הצילום, ומה המטרה הסופית של המשתמש, אינו דומה עורך סרט לקולנוע לעורך מדריך שעיקרו טקסט, זאת ועוד, שידור של FHD בלייב צורך משאבים, גם ללקוח וגם לשרת, אפילו יוטיוב היום לא משדרים FHD
 

5127109

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אני רואה IDM שמציע כמה סוגי קבצים להורדה מיוטיב. זה קשור למה שההוא העלה את זה או שהכל אוטמטי? כלומר, אם אני מעלה קובץ דפוק, הם עושים לזה אופטמציה כדי שהוא יהיה טוב ולכן יש כמה סוגים של הורדה או שמשהו העלה כמה וכמה סוגים בשביל שיהיה אפשר להוריד בשביל כל מיני מכשירים?
2020-04-20_174233.jpg
 

גזעי

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
ממה שיצא לי לראות לאחרונה - ישנם שני פורמטים שתופסים מעט נפח שהפכו להיות "סטנדרט" ברשת - MKV ו-WEBM
כאשר שניהם הם פשוט שם כללי לאוסף מוגבל של קודקים עבור וידאו ואודיו, וWEBM הוא סט עוד יותר מצומצם של MKV, הסיבה לכך היא כדי ליצור גם בתוך הפורמטים סוג של סטנדרט.

כל "קודק" יש לו שיטת דחיסה שלו, כאשר היא יכולה להיות lossy או loseless, ישנם קודקים שתומכים בשני שיטות הדחיסה הללו ויש כאלו שתומכים רק באחד

כל קודק נתמך בכמה פורמטים, כמו שצוין כאן גם MP4 שהוא גם מעטפת לפורמט של וידאו עם פורמט של אודיו (בד"כ mp3 + mpeg-4 visual).

H.264 הוא בעצם שיטת דחיסה של MPEG4, דהיינו קודק, והוא קיים גם בMKV, אבל לא ב-WEBM

לרשימת הקודקים עם ההצפנות שלהם ובאילו פורמטים את נתמכים אפשר להסתכל פה https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_video_container_formats

כל הפורמטים האלה (flv,avi,mp4,mkv,webm וכו'...) הם נקראים "מעטפת" מכיון שאפשר לשלב איתם את כל הקודקים בהם הם תומכים, ואין חובה להשתמש דוקא בקודק מסוים.
לכן נוצר מצב שפורמטים כמו MP4\MKV יכולים להכיל תוכן לא קריא לנגנים בגלל שמישהו שיחק עם הקודקים.

בכל מקרה אחרי כל החיפוש הארוך שלי אחרי פורמט שימושי באינטרנט, בחרתי ב-WEBM, אם כי נראה שהפורמט MKV יותר בשימוש, אבל שוב.. WEBM זה תת-סט של MKV שנועד למנוע משחקים מיותרים על הקודקים.
 

תקליט-אור

משתמשת מקצוענית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
למה לא לקודד ב H265?
הוא הרי נותן יחס דחיסה-איכות הרבה יותר טוב מ H264 (הוא נולד כשדרוג ל H264 כשהתחילו להכנס קבצים ענקיים של 4K ו HDR) ומוציא MP4 סטנדרטי.
החסרון היחיד שלו הוא זמן הקידוד הראשוני שדורש יותר כח עיבוד.
אני מניחה שפספסתי משהו, והייתי שמחה להבין מהו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  30  פעמים

לוח מודעות

למעלה