מה אני עושה בציטוט שיש אחריו סימן קריאה

  • פותח הנושא vrah
  • פורסם בתאריך

vrah

משתמש צעיר
הדמיות בתלת מימד
אם אני מצטט (והסימון של הציטוט הוא כזה ' איפה אני שם את האחרון לפני הסימן קראיה או אחריו?
 

אושר

משתמש מקצוען
אם סימן הקריאה שייך לציטוט עצמו הוא צריך להופיע לפני המרכא (') או המרכאות הכפולות ("), אבל אם סימן הקריאה הוא הבעת דעה של המצטט, הוא צריך להופיע אחרי המרכא או המרכאות הכפולות.
 

ys

משתמש חדש
מסתבר שישנן שתי שיטות אפשריות ביחס לסימני פיסוק בציטוט, להלן קטע מתוך כללי הפיסוק באתר האקדמיה ללשון העברית. הקטע כולל הרחבה בנושא, מעבר לשאלתך.


מתוך אתר האקדמיה ללשון העברית
פיסוק של דיבור ישיר (סעיף 28)
בהבאת דיבור ישיר בין מירכאות מצטרפות שתי מערכות פיסוק: הפיסוק של הטקסט המצוטט והפיסוק של הכותב. ראוי למנוע גיבוב של סימני רצופים, ועל כן יש לוותר על סימן פיסוק השייך לאחת המערכות. הנה שתי שיטות הנוהגות בעניין זה:
שיטה א
סימן הפיסוק יבוא לפני המירכאות. למשל:
(1) והוא אמר: "אין דבר. זה בסדר."
(2) הוא פרש זרועותיו וקרא: "ריבונו של עולם!"
(3) "האם יכול אלוהים," שאל, "לברוא סלע שיהיה כבד כל כך עד שלא
יוכל להרים אותו?"
(4) "מצוין," אמר, "אם כך אין מה לדאוג."
(5) "אני מסכימה," אמרה. "מתי ניסע?"
[הנקודה מציינת שהציטוט מורכב משני
משפטים נפרדים].

(6) "פרנסה טובה?"
"מכובדת."

אבל אם ראוי לבוא סימן שאלה, סימן קריאה או שלוש נקודות בסוף משפט ראשי, יבוא סימן הפיסוק המתאים מחוץ למירכאות. למשל:
(7) איפה נאמר "אבן מקיר תזעק"?

שיטה ב
כשהציטוט מובא בסוף משפט תבוא הנקודה אחרי המירכאות. למשל:
(8) והוא אמר: "אין דבר, זה בסדר".

אבל אם ראוי לבוא סימן שאלה, סימן קריאה או שלוש נקודות בסוף הציטוט, יבוא סימן הפיסוק המתאים בתוך המירכאות, ולא תבוא נקודה אחרי המירכאות. למשל:
(9) והוא פרש את זרועותיו וקרא: "ריבונו של עולם!"
(10) אני שואלת את השומר: "לאן אני צריכה ללכת?"

כך גם בהבאת ציטוטים בלא משפט ראשי:
(11) "פרנסה טובה?"
"מכובדת".

כשהציטוט מובא בראש משפט יבוא פסיק אחרי המירכאות. למשל:
(12) "מסכן אבא", אמרה לי בצאתנו משער החצר.

אבל אם ראוי לבוא סימן שאלה, סימן קריאה או שלוש נקודות בסוף הציטוט, יבוא סימן הפיסוק המתאים בתוך המירכאות ולא יבוא פסיק אחרי המירכאות. למשל:
(13) "למה אפשר לצפות?" נד בראשו.

כשהציטוט מפוצל, עשוי הפסיק לתרום לגיוון ההנגנה או לגיוון המשמעות, ועל כן הכותב חופשי לסדר את סימני הפיסוק על פי הגיונו. למשל:
(14) "בסדר", אמר, "עלה. כל העולם כבר ער".
[הפסיק מציין הפסק בין הציטוט
למשפט הראשי.]
(15) "בסדר," אמר," עלה. כל העולם כבר ער". [הפסיק מציין הפסקה ברצף
הדיבור בתוך הציטוט.]
 

שייך

משתמש פעיל
עימוד ספרים
מעניין מאד האקדמיה הזו... עוד שאלה קטנה...

אשמח בהזדמנות זו, אם יוכל מישהו להחכים אותי, מתי עושים 2 "מרכאות", ומתי 'מרכאה אחת'...??
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
ys

יש שם משפט שיש לצנזר,
אנשי כפירה אוהבים לתקוע אותו בהזדמנויות שונות.
 

אושר

משתמש מקצוען
בציטוט רגיל יש מרכאות כפולות. בציטוט (או כל טקסט הדורש מרכאות, כמו שם ספר וכד') בתוך ציטוט - מרכאות בודדות. לדוגמא:
"אמא," אמרה הילדה, "קראתי כבר את הספר 'רבי עקיבא'; אני מבקשת ספר חדש."
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י mig;433401:
ys

יש שם משפט שיש לצנזר,
אנשי כפירה אוהבים לתקוע אותו בהזדמנויות שונות.

המשפט הזה ממש מגוחך, כי בעצם הוא אומר שהחיסרון של הקב"ה הוא שאין לו חיסרון.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י חיטובים;433434:
המשפט הזה ממש מגוחך, כי בעצם הוא אומר שהחיסרון של הקב"ה הוא שאין לו חיסרון.


אבל כלפי מי שאינו מאמין זו שאלה בעלת תשובה אחת שמה שלא תענה חלילה יהיה לא נכון.
ולכן תמיד היא מכניסה לתשובות עמוקות יותר.

תלוי מי השואל.
 

א.ר.ז.

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
מומלץ לקרוא את מאמרו של יוחנן דוד סלומון - "בעין יהודית" (קשה לי להזכר באיזה חלק. בכולופן, מדפדוף בספריו לא תפסידו...) בדיוק על המשפט הנזכר.
 

mig

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
צילום מקצועי
נכתב ע"י א.ר.ז.;433441:
מומלץ לקרוא את מאמרו של יוחנן דוד סלומון - "בעין יהודית" (קשה לי להזכר באיזה חלק. בכולופן, מדפדוף בספריו לא תפסידו...) בדיוק על המשפט הנזכר.


קראתי,

זה שיש לה תשובות ראויות,
לא הופך אותה לשאלה ראויה.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה