עירנו הינה מוקד לעלייה לרגל.
כן, יש שנהגו אף לכתוב פעיה"ק ב"ב.
בני ברק היא עיר הקודש החמישית, אחרי ירושלים, חברון, צפת וטבריה, באה גם בני ברק.
כל ההקדמה הזאת לא באה אלא כדי להזכיר שאומרים- עליה לרגל, ולא עלייה לרכב.
ולהלן מספר עניינים הנגזרים ממטבע לשון זאת.
*ראשית- אם חפצים אתם לצאת מהרחוב אליו נכנסתם- את הרכב תשאירו בחוץ. אחרת תתקעו שם לעולמי עולמים מבלי יכולת לצאת ימינה/ שמאלה/ אחורה/ קדימה.
*אם חשבתם שלשם כך העמיד משרד התחבורה קווי אוטובוס עירוניים המיועדים לנשיאת אנשים ממקום למקום- הרי טעות בידכם.
שכן לשם כך לא העמיד המשרד אוטובוסים, כי אם "עגלות צב" מימי התנ"ך, בשילוב של קופסאות סרדינים מהסופר הקרוב, אבל גדולות יותר.
*מכיוון שהמדרכה מיועדת לעומדים- שכן בכל עיר אחרת, הרוצה לעמוד- עומד בה- והכביש מיועד להולכים בדרך זאת או אחרת- מנהג המקום הוא שרכבים עומדים ואנשים הולכים. אי לכך ובהתאם לזאת, הכביש לאנשים, והמדרכות לרכבים, וכל הבאים בתלונות על עמידת הרכבים ועל ירידת האנשים מגיל 5 לכביש- עדיין לא הגיע לקצה קציה של הבנת מהלכי העיר.
*עוד נגזר מכך שמכיוון שבנוהג שבעולם דרך רכבים שלא להתרגש מכל בור קטן בדרכם, וכן אינם פוחדים ממיני חולדות ובני דודיהם והמסתעף- הללו מוצאים את מקומות הטבעי והמיועד להם מששת ימי בראשית על המדרכות בעירנו הקדושה.
*ולאחר כל זאת- העיר שלנו היא, מקומינו היא, ולעולם לא נחליף באחרת.
כן, יש שנהגו אף לכתוב פעיה"ק ב"ב.
בני ברק היא עיר הקודש החמישית, אחרי ירושלים, חברון, צפת וטבריה, באה גם בני ברק.
כל ההקדמה הזאת לא באה אלא כדי להזכיר שאומרים- עליה לרגל, ולא עלייה לרכב.
ולהלן מספר עניינים הנגזרים ממטבע לשון זאת.
*ראשית- אם חפצים אתם לצאת מהרחוב אליו נכנסתם- את הרכב תשאירו בחוץ. אחרת תתקעו שם לעולמי עולמים מבלי יכולת לצאת ימינה/ שמאלה/ אחורה/ קדימה.
*אם חשבתם שלשם כך העמיד משרד התחבורה קווי אוטובוס עירוניים המיועדים לנשיאת אנשים ממקום למקום- הרי טעות בידכם.
שכן לשם כך לא העמיד המשרד אוטובוסים, כי אם "עגלות צב" מימי התנ"ך, בשילוב של קופסאות סרדינים מהסופר הקרוב, אבל גדולות יותר.
*מכיוון שהמדרכה מיועדת לעומדים- שכן בכל עיר אחרת, הרוצה לעמוד- עומד בה- והכביש מיועד להולכים בדרך זאת או אחרת- מנהג המקום הוא שרכבים עומדים ואנשים הולכים. אי לכך ובהתאם לזאת, הכביש לאנשים, והמדרכות לרכבים, וכל הבאים בתלונות על עמידת הרכבים ועל ירידת האנשים מגיל 5 לכביש- עדיין לא הגיע לקצה קציה של הבנת מהלכי העיר.
*עוד נגזר מכך שמכיוון שבנוהג שבעולם דרך רכבים שלא להתרגש מכל בור קטן בדרכם, וכן אינם פוחדים ממיני חולדות ובני דודיהם והמסתעף- הללו מוצאים את מקומות הטבעי והמיועד להם מששת ימי בראשית על המדרכות בעירנו הקדושה.
*ולאחר כל זאת- העיר שלנו היא, מקומינו היא, ולעולם לא נחליף באחרת.
נערך לאחרונה ב: