בטחוני מבצע עלות השחר ברצועת עזה

מצב
הנושא נעול.

יצחק ק

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
דיווח ערבי על תנאי הגא"פ לקיום הפסקת אש הלילה ב23:30:
1- העברת האסיר שובת הרעב לבית החולים .
2- המצרים יבטיחו את שחרורו של בסאם אל-סעדי בתוך שבועיים .
3- צמצום המצור.
4- אספקת דלק.
 

הנורמלית האחרונה

משתמש מקצוען
דובר מד"א, זכי הלר מעדכן: מתחילת מבצע "עלות השחר" ועד ליום א' (בשעה 22:15) כוחות מד"א שנמצאים בכוננות גבוהה העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 47 בני אדם, בהם: 3 פצועים מרסיסים, 31 פצועים קל שנחבלו במהלך ריצה למרחב המוגן ו- 13 שלקו בהתקף חרדה בהם אישה בת 74 שפונתה מורדמת ומונשמת לאסותא באשדוד.

בנוסף צוותי מד"א טיפלו בעוד נפגעים קל שנחבלו בדרך למרחב המוגן ולא נזקקו לפינוי לבית חולים ובמספר נפגעי חרדה שטופלו במקום.

דובר החמאס, פאוזי ברהום, הגיב הערב להפסקת האש ואמר: "זה עוד סבב בסבבי הלחימה ועוד תחנה מתחנות המאבק המתמשך והחריף מול הכיבוש". הוא הוסיף שמאבק זה "לא יסתיים עד להסרת הכיבוש מכל שטח פלסטין" ואף טען כי "סבב זה קיבע את הנוסחה שאין תוקפנות ואין כיבוש שלא יגבה מחיר מישראל"
 

גינדי

משתמש מקצוען

הצדדים סיכמו על הפסקת אש ב-23:30 | גנץ הנחה: להיערך להמשך הלחימה​

האם מבצע 'עלות השחר' לקראת סיום? כלי תקשורת ערביים דיווחו כי ישראל והג'יהאד האסלאמי הגיעו להסכם על הפסקת אש - שצפויה להיכנס בשעה 23:30 | הירי לדרום נמשך, לפיד יקיים הערכת מצב ביטחונית | גנץ הנחה את מערכת הביטחון: להיערך להמשך הלחימה בעזה​

אבי גדלוביץ' | בטחוני7.8.2022 | 21:39

a6d673e634841aa044c9.jpg
תקיפה בעזה/שיגור רקטות | צילום: Atia Mohammed/Abed Rahim Khatib,Flash90
ישראל והג'יהאד האסלאמי הגיעו להסכם על הפסקת אש - שלושה ימים לאחר שהחל מבצע 'עלות השחר'. כך דווח בערוץ אל מיאדין הלבנוני המקורב לארגון חמאס. גורמים בג'יהאד האסלאמי אמרו כי ההסכם ייכנס לתוקפו בשעה 23:30. מוחמד אל-הינדי, בכיר הג'יהאד האסלאמי ברצועה, אמר הערב כי ארגונו הגיע לטיוטת הסכם, במסגרתו מצרים מתחייבת לפעול לשחרר את האסירים אותם דרש, ביניהם ראש הארגון ביהודה ושומרון, בסאם א-סעדי.
עדכונים שוטפים:
21:40
> על רקע הודעת הג'יהאד להפסקת אש: אזעקות נשמעות בנירים ובעין השלושה.
במקביל לדיווחים, הירי לעבר עוטף עזה נמשך כל העת. כתוצאה מפגיעת רקטה במפעל באשקלון, נפצע עובד פלסטיני בשנות ה-30 לחייו באורח קל עד בינוני. חנן קדוש, חובש איחוד הצלה שהעניק לו סיוע ראשוני מסר: "לדברי העובדים במקום הוא נפצע כתוצאה מפגיעה ישירה של רקטה במפעל. בעקבות הנפילה אף התפוצצו החלונות במבנה ורסיסים מהרקטה פגעו בפועל בבטנו ובגפיו".
5a303f9a81cd5223cd16.jpg
חצר בית שנפגע בעוטף עזה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.
בתוך כך, ראש הממשלה יאיר לפיד יכנס ב-21:45 הערכת מצב מצומצמת, בקריה בתל-אביב. בדיון ישתתפו שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי של רה"מ וגורמים נוספים. לפיד אמר לראשי הרשויות בעוטף עזה: "המטרות הושגו - אין תועלת בהמשך המבצע". שר הביטחון בני גנץ קיים גם הוא הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון, בסיומה הנחה להיערך להמשך הלחימה. מוקדם יותר סייר ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, באוגדת עזה וביקר את לוחמי חטיבה 7, אשר לקחו חלק בתקיפת עמדות משמעותיות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי בימים האחרונים. במהלך הסיור הרמטכ"ל שוחח עם הלוחמים על פעילותם בגזרה והביע את הערכתו על פועלם במבצע.
בד בבד, ארגון הג'יהאד האסלאמי הגביר הערב את קצב הירי לעבר ישראל. אזעקות נשמעו בתל אביב, לוד, ראשון לציון וערים נוספות במרכז הארץ ובשפלה. מערכת כיפת ברזל הצליחה ליירט 3 רקטות שנורו מעזה. אזעקות נשמעו כל העת גם בעוטף עזה וערי הדרום.
5d3563790b5b3cdcc703.jpg
בנין שהותקף בעזה. צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90.

לפי צה"ל, מאז שהל מבצע 'עלות השחר' שוגרו 935 רקטות שוגרו לישראל, ו-165 מטרות של הג'יאהד האסלאמי הותקפו. מערכת כיפת ברזל עדיין שומרת על אחוזים גבוהים של הצלחה. משרד הבריאות בעזה עדכן כי מספר ההרוגים ברצועה עלה ל-36. 311 נפצעו.
 

gitsh

משתמש מקצוען
D I G I T A L
הודעת ראש מערך ההסברה הלאומי - כניסת הפסקת אש לתוקף ב-23:30
ראש מערך ההסברה הלאומי מאשר כי הפסקת אש תיכנס לתוקף הלילה ב-23:30.

מדינת ישראל מודה למצרים על מאמציה.

במידה והפסקת האש תופר, מדינת ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב בעוצמה. לא נאפשר לאף גורם להפר את שגרת חייהם של תושבי מדינת ישראל.(רוטר)
 

פנינה ריימונד

הום סטיילינג מאליאקספרס.
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
הפקות ואירועים
עיצוב ואדריכלות פנים
הודעת ראש מערך ההסברה הלאומי - כניסת הפסקת אש לתוקף ב-23:30
ראש מערך ההסברה הלאומי מאשר כי הפסקת אש תיכנס לתוקף הלילה ב-23:30.

מדינת ישראל מודה למצרים על מאמציה.

במידה והפסקת האש תופר, מדינת ישראל שומרת לעצמה את הזכות להגיב בעוצמה. לא נאפשר לאף גורם להפר את שגרת חייהם של תושבי מדינת ישראל.(רוטר)
ובינתיים עד שהיא תיכנס לתוקף הם מפציצים אותנו בלי הפסקה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  9  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה