דרוש מידע לקוחות סלקום(לשעבר) 60 ש"ח באתר דינימקה כנסו לבדוק האם אתם זכאים.

rabin

מנהל קהילת אוטומציה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
אוטומציה עסקית
בחודש אוקטובר 2016 הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד סלקום בטענה שסלקום מחייבת את לקוחותיה להצטרף למסלול חו"ל (המקנה ביצוע שיחות בחו"ל בתעריפים מוזלים) מבלי לעדכן אותם שמסלול זה כרוך בתשלום בסך 19.9 ש"ח (ת"צ 36499-10-16 אליצור לוגסי ואח' נ' סלקום ישראל בע"מ).

סלקום טענה שאם וככל שמדובר בטעויות נקודתיות של נציגים כאלה ואחרים שלא הסבירו את העלות ללקוחות, הרי שעדיין אין מדובר ב"תופעה" המצדיקה ניהול תביעה ייצוגית נגד סלקום.

הגדרת הקבוצה שנפגעה מסלקום הוגדרה בבקשת האישור כך:

"כל לקוחותיה של סלקום בשבע השנים שקדמו ליום הגשת בקשת האישור ועד למועד אישורה, אשר חויבו על ידי סלקום עבור "הסדר סלקום בחו"ל" על גרסאותיו השונות ו/או בגין כל שירות נוסף שצורף על ידי סלקום להסכם ההתקשרות, עם הצטרפותם כלקוחות סלקום ו/או עם החלפת תוכנית קיימת, למעט הלקוחות שזכו לפיצוי במסגרת ת"צ 39883-02-14 כהן נ' סלקום" " (להלן: "הקבוצה").
לאחר הליך גישור בפני שופט בדימוס הצדדים הגיעו להסדר פשרה.

פרטי הסדר הפשרה במסגרת תביעה ייצוגית נגד סלקום​

על מנת שבית המשפט לא יאשר תביעה ייצוגית מול סלקום, החברה הסכימה לפצות את לקוחות העבר (לקוחות שכיום כבר אינם בחברה) בסך 8.5 מיליון שקלים, אשר ינתנו לחברי הקבוצה באמצעות שוברים בסך 60 ש"ח לאדם לרכישה ברשת דינמיקה סלולר.

ללקוחות הקיימים סלקום מציעה את מסלול חו"ל ללא תשלום (ללקוחות פרטיים). הטבה זו תנתן למשך שנה וחצי.

הסכם פשרה עדיף על ניהול תביעה ייצוגית נגד סלקום​

בית המשפט נעתר לבקשה לאשר את הסדר הפשרה וקבע כי יש לו יתרונות על פני ניהול תביעה ייצוגית נגד סלקום. בין היתר נקבע על ידי בית המשפט כך:

לאחר שבחנתי את הסדר הפשרה על יסוד הוראות אלה כמפורט לעיל ולהלן, מצאתי כי הסדר הפשרה משקף איזונים ראויים בנסיבות העניין. המוצע בהסדר הפשרה הוא סביר וראוי, ויש בו כדי לפצות את חברי הקבוצה בגין הנזקים שנגרמו להם. ההסדר יחסוך התדיינות שעשויה להתמשך זמן רב, יאפשר לשפר בהקדם את מצבם של חברי הקבוצה ויש בו כדי להשיג את יעדי בקשת האישור והתובענה לטובת כלל חברי הקבוצה ראו: ברמ 2744/19 עיריית עכו נ' בריל תעשיות נעליים בע"מ, פסקה 17 (10.3.2021); רע"א 2298/19 פיצ'בסקי נ' הנסיך מפעל לייצור טחינה בע"מ, פסקה 26 (4.8.2021). להלן נימוקי:

ההסדר הושג בשלב מוקדם יחסית של המחלוקת, בטרם הוכרעה בקשת האישור, אשר לאור טענות סלקום וראשית הראיה שהציגה ובכלל זה מסמכי ההתקשרות עם הלקוחות בהם פורטו תנאי מסלול חו"ל בתשלום שלטענתה מודגשים באופן בולט וברור הן בהסכם התכנית, הן במסמך עיקרי התכנית והן בנספח ספציפי נפרד, וטענותיה הנוספות, לא נתן לקבוע כי סיכויי הצלחת חברי הקבוצה לו מוצה הדיון בתובענה הם וודאיים.

זאת ועוד, על חברי הקבוצה נמנים כמיליון ומאתיים אלף איש, חלקם המשמעותי הם לקוחות עבר של סלקום. חלופת פיצוי בעין בסכום התשלום בגין מסלול חו"ל שנגבה, ואין כל בטחון בכך שנגבה ללא ידיעה ובהיעדר הסכמה, של כלל חברי הקבוצה או איזה חלק מהם, הוא 19.90 ₪, בלבד לכל חבר, בנסיבות העניין נמצאה כבלתי מעשית, ואם תבוצע עלויותיה יכרסמו בפיצוי ועד דק והם עלולים לפגוע במטרת ההליך הייצוגי ולהגחיכו בעיני הציבור.

מימוש סכום הפיצוי באמצעות שוברים בסך 60 ש"ח כל אחד, אמנם שייך לזן פיצויי השוברים. עם זאת סכום השובר, פי שלושה מסכום הפיצוי, נועד לייצר אטרקטיביות ולהגדיל את ההתכנות למימוש משמעותי מצד חברי הקבוצה, שכידוע אינה רבה, כעולה מהפרקטיקה של הפיצוי בתובענות ייצוגיות.

לחצו כאן ובדקו האם אתם זכאים

 

יעלי1

משתמש מקצוען
הכנסתי 3 מספרי טלפון שבוודאות היו פעילים בשנים האמורות
ולפי מה שאני זוכרת היה משהו בנושא חיובי חו"ל
זכור לי שהתנגדנו לזה ובשלב מסוים לא שילמנו
איך ניתן לבדוק?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קלז

א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה