לפרד (Leopard)למשתמשי מק

יוסעלע

משתמש רשום
השבוע עדכנתי, מחשבי, עם מערכת הפעלה החדש מבית היוצא "אפל" לפרד, ולא באתי לדבר כאן בשבח המערכת, אבל רציתי לשתף משתמשי מק, שרק כדי להשתמש עם חוכמת "קובר פלוי" (Cover Flow) למצוא תמונות, מסמכים פדיאפים, בשניות ממש, מדהים ממש, ורק לזה כדאי לעדכן למערכת הפעלה החדש.
 

פונטגרפר

משתמש צעיר
כבר זמן שאני עוקב אחר ההתפחות של אפל, אין מה לדבר, הם יודעים בדיוק מה שחסר בשוק, בכל פעם הם מפתיעים מחדש. אין כמותם!

הלפרד החדש כנראה יהיה המכה בפטיש שיעביר אותי למק אחת ולתמיד.

לראות קליפ ההשקה
http://www.apple.com/macosx/guidedtour/

לעבור עכשיו למק, וללפרד!

צפה בקובץ המצורף 1335
 

קבצים מצורפים

  • main-image.jpg
    KB 106.8 · צפיות: 17

מ_הלוי

משתמש צעיר
תסביר, מה זה שונה מגוגל דסקטופ?
שגם היא עונה בזעיר של שני'...
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
מ_הלוי, אני לא מכיר את לאופרד,
אבל מה שבטוח שאם הם יצאו "אחרי" גוגל דסקטופ,
זה בטוח יותר טוב וודאי יותר יפה מהנ"ל.
 

מ_הלוי

משתמש צעיר
הפעם אתה צודק, אינו דומה שמיעה לראיה, ראיתי הקליפ, וזה מהמם! גוגל דסקטופ [כרגע] לא משוכלל כמו קובר פלאו...
 

יוסעלע

משתמש רשום
גם אפשר לראות קבצי אילוסטרייטור פוטושופ, מבלי לפתוח אילוסטרייטור או פוטושופ, גם אפשר לראות קבצי פידיאף, ולראות כל דף מבלי לפתוח אדובי רידר או אקרובט, וכן קבצי מידי'.
 

מ_הלוי

משתמש צעיר
תמשיך... אפשר לדףדף קובץ שלם ע"י לחיצץ החץ התחתית, קליפים וכו' וכו'.
 

יוסעלע

משתמש רשום
גוגל דסקטופ זו שיכפול של "ספוטלייט" של מערכת הפעלה הקודמת "טייגר"! קובר פלאו, "מראה" לך הקבצים מה "שספוטלייט" מוצא, או כל תיקייה אחרת!
 

פונטגרפר

משתמש צעיר
יוסעלע, בבקשה הפרט יותר אודות קובצי אדובי.

אפשר לראות אילוסטרייטור ו-eps גם ללא ברידז? רק בקובר פלוי?
 

פונטגרפר

משתמש צעיר
:( מזה פחדתי, עכשיו יבוא חיים ויגיד שבפיסי עם טוטל קומנדר אפשר לראות הכל...

על בריג' של אדובי אני פשוט לא רוצה להסתכל, התוכנה הזה פשוט בושה להם!
 

יוסעלע

משתמש רשום
חוץ מקובר פלאו יש גם את "קוויק לוק" (QuickLook) המנוע מתחת פתיחת הקבצים, שפותח הקבצים ומראה את תוכנם, בגדול נורמלי (קובר פלאו הוא קצת קטן תלוי באיזה גודל מסמנים אותו) וגם בפול סקרין - מסך מלא, לדוגמא, אפשר לפתוח קובץ פידיאף, ולהראות כל דף במסך מלא. והכל "אינסטנט" לא מחכים הכל בשניות..
 

Sagi

משתמש רשום
האם, הייתם ממליצים למשתמש פשוט, רגיל, שלא מתעסק כלל עם גרפיקה. לעבוד עם מערכת זו? במקום מערכת ההפעלה של מיקרוסופט?

כי בעיקרון ישנם כאלו שעובדים עם ניידים שלהם..
 

יוסעלע

משתמש רשום
בהחלט, מערכת יותר קל ופשוט, תוכניות שמגיעם עם חבילת המק, עולם פי כמה מווינדוס (אייפוטו, איימאווי, אייקל ועוד ועוד)...
 

פונטגרפר

משתמש צעיר
הצצה על לאופרד

10.5
מאת: יעקב שמש
כנס המפתחים של אפל (שאנוכי נמנה עליהם) התקיים זה לא מכבר בארצות הברית. בכנס זה חשף סטיב ג'ובס, נשיא אפל, ביחד עם צוות הפיתוח את מערכת ההפעלה הבאה של אפל גירסה 10.5.
למערכת ההפעלה ניתן הכינוי 'לאופרד' (נמר) והיא מצטרפת לנמרים הקודמים פומה, צ'יטה, יגואר, פנתר וטייגר. החשיפה הייתה ראשונית אבל בהחלט עשירה בשיפורים אם כי ג'ובס הבטיח כי יש הפתעות נוספות שיחשפו בהמשך.
לטובת אנשי הגרפיקה, משתמשי המקינטוש למיניהם, צלמים ומשתמשים ביתיים, אנו מביאים סקירה על המערכת החדשה שאולי תעזור לכם להחליט האם לעבור, מתי, כמה ולמה. את הסקירה נחלק ל-2: תכונות חדשות ותוספות לתוכנות קיימות.
תכונות חדשות
Time Machine: מכונת הזמן - מערכת גיבוי אוטומטית
החלטתי לפתוח דווקא בתוספת זו משום שלדעתי זהו הכלי המשמעותי ביותר שיתווסף למערכת, כלי שכל משתמש צריך, בין אם הוא גרפיקאי, צלם, עורך וידאו או משתמש פרטי בבית.
הסרבול שבגיבוי מחד גיסא והעצלנות מאידך גיסא בצד השאננות של רוב משתמשי המחשב שבטוחים ש- "לי זה לא יקרה" מצאה רבים מלקוחותי (ולמען האמת גם אותי) לא פעם מול מציאות מרה של חומרים שאבדו אם בשל מחיקת חומרים בטעות, אם בשל קריסת דיסק קשיח (ר"ל) ואם בשל גניבה או אובדן.
070120071354389.jpg
מערכת לאופרד מציעה מערכת גיבוי מובנית שדואגת לגבות כל מה שתרצו החל מתיק מסויים וכלה בכל הדיסק הקשיח לדיסק קשיח אחר בתדירות שאתם בוחרים. 'נסיעה' במכונת הזמן תאפשר לכם לדלות חומרים מן העבר בגרסאותיהם השונות מתקופות שונות והכל בממשק גרפי פשוט ואינטואטיבי.
רק בשל תכונה זו שווה לשדרג את המערכת ברגע שתצא למדפים.
64 ביט מלא ומערכת אוניברסלית
לאופרד הופכת את מערכת 10 למערכת אוניברסלית: בשפת המקינטוש תוכנה אוניברסלית היא תוכנה שיכולה לרוץ גם על מחשבים מבוססי מעבד PowerPC וגם על מחשבים מבוססי מעבדים של אינטל. כמו התוכנות כך גם מערכת ההפעלה: לא חשוב על איזה מחשב היא הותקנה, היא תרוץ בכל הדגמים (כמובן ממינימום מסויים - כל מחשב הכולל FireWire מובנה). תכונה זאת יודעים להעריך בעיקר משתמשי מערכת ההפעלה Windows, הם יודעים שזה משהו בלתי אפשרי על המערכות שלהם...
שערו בנפשכם: אתם מגיעם למשרדכם בבוקר ומגלים, שומו שמיים, המחשב שלכם נניח PowerPC G4 הישן והטוב (בשביל ההקצנה) נגנב (טפו, טפו, חמסה, חמסה), בנקודת זמן זו איפה הייתם רוצים להיות?
א. מערכת הפעלה 9 בלי גיבוי (שאננות כבר אמרנו?) עם תשובה מספק המחשבים שמצטערים אבל מחשב חדש זה רק אינטל ואין להשיג כרגע משומש מתאים ואתם ניצבים למעשה בפני פרק חדש עם דף לבן...
או
ב. מערכת הפעלה לאופרד על דיסק קשיח חיצוני שלקחתם אתכם הביתה יום קודם מגובה ע"יTime Machine, מחשב אינטל חדש שיהיה אצלכם עוד שעה ומערכת שחזרה לעבוד תוך שעה נוספת ואבן שירדה מהלב...
משתמשי Windows רק יכולים לקנא...
תמיכת 64 ביט מסמלת יותר עוצמה ויכולת להריץ תוכנות 64 ביט בצד תוכנות ישנות 32 ביט.
Spaces - עכשיו יש מקום לכל
כמה פעמים מצאתם את עצמכם עם 15-20 תוכנות פתוחות ואיזה 10 אולי 20 אולי 30 חלונות פתוחים בלי להרגיש? אנו יודעים שמערכת 10 עושה את זה בלי למצמץ במיוחד אם 'פיצצתם' את המחשב בזכרונות. אבל... עדיין יש לכם מסך 17 או 19 אינץ' ואתם מחפשים חלון מסויים.
תקפצו ותגידו Expo?e, מה על F9 לא שמעת? אבל Expo?e עם כל הכבוד מקטין את החלונות ועם כמות חלונות במסך קטן זה לא אפקטיבי תמיד. לשם כך המציאו את Spaces. Spaces מאפשרת לארגן את התוכנות בסביבות עבודה שונות ולעבור בלחיצת כפתור מסביבת עבודה אחת לאחרת.
Core Animation - תנועה ואנימציה
אנימציה היא חלק מובנה במערכת ההפעלה, מה שמקל על כותבי התוכנה ליצור סביבת עבודה יותר דינמית ונעימה לעבודה. טכנולוגיה זו נתמכת ע"י מחשבים חדישים בלבד.
תוכנות משופרות
Mail - לשלוח מייל מעוצב בלי להיות גרפיקאי ומתכנת
Mail היא התוכנה לטיפול בדואר אלקטרוני המובנית במערכת 10.
משתמשי המק כבר מכירים את זה מתוכנות ה-iMovie, ה-iDVD ה-iWeb וה-Keynote: ה-Themes, אותן תבניות מעוצבות מוכנות לשימוש נכנסות גם למייל והמיילים שאתם שולחים יהיו יותר נעימים לעין.
תוספת נוספת ומשמעותית למייל היא האופציה להפוך מיילים או חלקים מהם לרשימת To Do ולעקוב אחרי משימות, כמו גם האופציה להפוך מיילים או חלקים מתוכם לרשימות פנקס.
iCal - עכשיו עם תמיכה קבוצתית
iCal היא תוכנת יומן הפגישות והמשימות המובנית במערכת 10.
אם עד כה iCal - יומן הפגישות של מערכת 10 היה אישי, בלאופרד ניתן להפוך אותו לקבוצתי. לדוגמה, בקבוצת חברים יכול כל אחד לפרסם את היומן שלו ולראות את יומניהם של חבריו וע"י כך למצוא מועד נוח לפגישה. iCal יוכל גם להציע מועד כזה באופן אוטומטי. השיתוף נעשה באמצעות טכנולוגיית Cal-DAV.
iCal גם מקושר ל- To Do שהזכרנו קודם בתוכנת Mail.
iChat - שיפור בעיקר בתחום הוידאו
iChat הינה תוכנת המסרים האישיים המובנית במערכת 10. בדומה ל-MSN Messanger ו-Yahoo Messanger.
אהבתם את האפקטים של Photo Booth (תוכנה לתמיכה במצלמת האינטרנט המובנית בכל סדרות המחשבים האחרונות) ? אז עכשיו הם גם בתוך ה-iChat. אפשר לשוחח עם חברים או משפחה ולהשתובב קצת ולרצינים שביניכם, אפשר לחלוק מסך עם הצד השני (למשל לצורכי הדרכה) או לחילופין להריץ מצגת בלי להגיע לפגישה של פנים מול פנים.
Spotlight - חיפוש מורחב
Spotlight היא תוכנת חיפוש הקבצים של מערכת 10. היא מאפשרת חיפוש קבצים לא רק לפי שמם אלא גם בעזרת חיפוש בתוכן הקובץ או לפי פרמטרים אחרים כגון תאריך יצירה או עדכון, סוג הקובץ וכד'.
אם Spotlight הייתה מהפיכה במערכת טייגר והביאה בהחלט סטנדרטים חדשים בנושא חיפוש חמרים במחשב, הרי שבמערכת לאופרד הרחיבו את האפשרויות: ראשית, ניתן לחפש גם קבצים במחשבי רשת ולא רק במחשב המקומי (כיום, מוגבל האפשרות במחשבי רשת רק לשמות הקבצים ולא לתוכנם). שנית, ניתן לבקש צפייה מהירה בקובץ (במידה שפורמט הקובץ נתמך ע"י המערכת) ולצפות בו בלי לבזבז זמן בלפתוח תוכנה ייעודית.
Dashboard - צור לך Widget משלך
Dashboard הינו מנגנון שהוסף למערכת טייגר המאפשר לטעון תוכנות שרות קטנות שנקראות Widget ברקע, לגשת אליהם בלחיצת כפתור, להציץ בתוכנם ולחזור לסביבת העבודה בלחיצת כפתור נוספת.
אהבתם את מגוון ה-Widgets ש-Dashboard הביאה עימה במערכת טייגר. כולם מצאו לזה שימוש - מי אם כדי לשפר את איכות עבודתו כמו שימוש במחשבונים, סרגלי מדידה ועוד כלים ומי אם לקבלת מידע זמין כמו מזג האויר ושעוני העולם ומי אם רק לצורך הכיף במשחקים, מתכוני בישול ושאר ירקות. יותר מאלפיים Widgets יצאו עד כה ומספר זה יהפוך לבדיחה עם יציאת לאופרד משום שלאופרד כוללת אפשרות ליצירת widget עצמי גם ללא ידע בתכנות.
רק מבקשים מספארי Open in Dashboard ומסמנים את הקטע הרצוי מהדף ויש לכם את האתר ב-Dashboard. זהירות, ממכר!
Accessibility - שיפור למוגבלי היכולת
Universal Access הינו רכיב ב-System Preferences להגדרת העדפות משתמש למוגבלי יכולת.
מערכת 10 היא מערכת שמשקיעה המון בעזרה לבעלי מוגבלויות שונות החל מהיכולת להקריא בקול את הטקסטים, תיבות השיחה והודעות האזהרה, ובמערכת לאופרד השיפור הוא מתחיל באיכות הקול ויותר אפשרויות קוליות, ממשיך בתרגום לכתב ברייל לעיוורים על גבי צגים תומכים ובאפקטים קוליים העוזרים להתמצא במיקומם של האובייקטים על פני המסך וכלה באפקטים קטנים שמתאימים לכל אחד כמו הגדלה רגעית של תצוגת המסך, קביעת גודל אחר לעכבר וכו'.
אלו הם עיקרי הדברים וכאמור יהיו הפתעות נוספות ואני יכול לגלות לכם שישנם עוד כמה שיפורים שבהחלט אפשר להגדיר אותם כאיכות חיים בתוכנת Preview, בתוכנת Automator ועוד.
בנושא העברית, אגב, עדיין אין לי בשורות על שינויים אבל בדרך כלל שינויי השפה מתבצעים לקראת הסוף אז נמתין בסבלנות לאביב הקרוב.



http://www.index.co.il/dfus/article_page.asp?info_id=280913
 

יוסעלע

משתמש רשום
התפעלתי היום כאשר ראיתי שגם קבצי גופנים, מוריאם בקובר-פלוי!!!
הנה תצוגה:
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  11  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה