למלא את המקום..

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
מה אתן מלמדות בשיעור מילוי מקום?
כזה שהמורה רק בקשה למלא את הזמן, לא ללמד משהו.

היו לי 2 רעיונות שהלכו יפה.
1. עדים זוממים- 2 בנות מתכננות סיפור, והשלישית צריכה לחקור אותן ולאמת נתונים.
2. זיכרון- רושמים 20 פריטים על הלוח, לאחר 5 דק' מוחקים, ואז הבנות צריכות לרשום את כל הפריטים מהזיכרון.

יש לכן משחק נוסף ברעיון הזה?
 

שיר770

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
רעיון שקיבלתי כאן מהניק לאה*. (זה היה ממש הצלה בזמנו...) לחלק תשחצים. אפשר לשדרג ע"י שמחלקים את הכיתה לכמה קבוצות ומארגנים 4-5 תשחצים תשבצים ותפזורות לכל קבוצה. כל קבוצה מסיימת אחד ובאה לבקש את הבא. למנוע בלאגן אפשר למנות ראש קבוצה, וכמובן הקבוצה המנצחת היא הקבוצה שגמרה ראשונה.
רעיון נוסף- ללמד על נושא שאת מבינה בו. לדוגמא מערכת השמש, חיידקים, בריאות...
עוד רעיון- לקחת לחדר מחשבים וללמד לבנות תפזורת. ללמד לצייר בפאוור פונט ועוד רעיונות לפי רמת הכיתה.
שיעור יצירה- ליצור כרטיס ברכה וכו'. עכשיו מתאים ליצור כרטיס לחורף- מקפלים נייר אקורדיון. מקפלים לשניים ומדביקים באמצע דף מקופל ל2. כך שנוצרת מטריה. מציירים ילדה מתחת... טיפות מים... (יש לי תמונה של זה איפשהו. כנראה שזה לא ברור למי שלא מכיר, אני אנסה לחפש את התמונה)
 

שולה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אני שונאת לבזבז זמן בכיתה, אם לא לומדים משהו פורמלי לפחות שתלמדנה דברים מעניינים שלא נמצאים בשום תוכנית לימודים.
כיתות גבוהות (ותיכון, תלוי ברמת הכיתה וסגנון הבנות):
* מהלך גרמי השמיים והשפעתם על לוח השנה היהודי, בעיקר נוגעות בנושא של ר"ח וקביעת המולד, אנחנו יוצרות יחד לוח שנה על פי הכללים. הרוב המוחלט של הבנות נהנות ומתעניינות בתחום
* פרסום. כן, כל מה שאנחנו למדנו בשנתיים ארוכות מתקצר ל3/4 שעה שהבנות לא מוותרות שנמשיך בהזדמנות אחרת. אם יש זמן אני נותנת להן משימה ליצור בעצמן מודעות על פי מה שלמדנו.
* שאלות ידע, יש לי מאגר ענק של שאלות ידע בכל התחומים. אני מנסה לאתגר מהקל לכבד, בד"כ נוצר מצב שנתפסים לנושא מסויים אחד, וממנו מתפתחת שיחה.
* יש לי כל מיני סיפורים מיוחדים ומקוריים שאני מספרת או מקריאה, תלוי.

כיתות נמוכות יותר:
* שאלות ידע קלות, פתרון של בעיות בעזרת חשיבה מחוץ לקופסא. אני משתמשת המון בקלפים של ירין קימור
* מתחילה שיחה קצרצרה על היחודיות שיש לכל אחת ואין 2 אנשים זהים וכו'. מחלקת דף צביעה של ציור כל שהוא, ואני נותנת הוראות לצבוע אותו ע"פ קריטריונים. יש כמה אפשרויות כל אחת לפי מה שמתאים לה. לדו' הבית על פי המקום שלך במשפחה: בכורה - אדום, מוז'יניקית - צהוב, אי שם באמצע - כתום. לאט לאט הקריטריונים הופכים להיות אישיים ויותר תלויי אופי. כמה שהציור מורכב יותר יש יותר שאלות. בסופו של שיעור הבנות נהנות לחפש ולראות שאין ל-2 בנות אותו דבר כי כל אחת יחודית.

זה הסגנון, יש צורך בעוד רעיונות, נשלוף כי יש מלא במאגר.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
"תירס חם" - מכירה את המשחק? הולך מצוין. בטווח גילים גדול.
לגדולות יותר - "טאבו"
משחק העקרונות
הרוח נושבת.

באתר שלי יש כמה פוסטים של שיעורי חברה. יש שם הרבה רעיונות נחמדים.
את יכולה לראות כאן

בהצלחה
חני
 

מריומה~

מהמשתמשים המובילים!
מזמינים בת ללוח להתחיל לצייר משהו עד שהמורה עוצרת אותה. מזמינים אחרת שתמשיך בעצימת עינים וכך הלאה.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שולה;2285234:
* שאלות ידע, יש לי מאגר ענק של שאלות ידע בכל התחומים. אני מנסה לאתגר מהקל לכבד, בד"כ נוצר מצב שנתפסים לנושא מסויים אחד, וממנו מתפתחת שיחה.
* יש לי כל מיני סיפורים מיוחדים ומקוריים שאני מספרת או מקריאה, תלוי.

כיתות נמוכות יותר:
* שאלות ידע קלות, פתרון של בעיות בעזרת חשיבה מחוץ לקופסא. אני משתמשת המון בקלפים של ירין קימור
* מתחילה שיחה קצרצרה על היחודיות שיש לכל אחת ואין 2 אנשים זהים וכו'. מחלקת דף צביעה של ציור כל שהוא, ואני נותנת הוראות לצבוע אותו ע"פ קריטריונים. יש כמה אפשרויות כל אחת לפי מה שמתאים לה. לדו' הבית על פי המקום שלך במשפחה: בכורה - אדום, מוז'יניקית - צהוב, אי שם באמצע - כתום. לאט לאט הקריטריונים הופכים להיות אישיים ויותר תלויי אופי. כמה שהציור מורכב יותר יש יותר שאלות. בסופו של שיעור הבנות נהנות לחפש ולראות שאין ל-2 בנות אותו דבר כי כל אחת יחודית.

זה הסגנון, יש צורך בעוד רעיונות, נשלוף כי יש מלא במאגר.
שאלות ידע- יש לך רשימה? או שאת לוקחת סתם ממה שנשלף לך? לא מכירה את הקלפים.

הרעיון השני- מעולה. נאמץ אותו.

ואני צריכה סגנון שיעורים כמו שיעורי חברה.
לא ידע כללי על גורמי השמים, כי יש מספיק בשיעורים אחרים.
(וחוץ מזה, שאני ממש שנאתי שיעורים כאלו:(, אבל זה בקטנה..).

והבהרה: לא מדובר בי. אלא שביקשו ממני והבטחתי לברר בפרוג.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;2285242:
"תירס חם" - מכירה את המשחק? הולך מצוין. בטווח גילים גדול.
לגדולות יותר - "טאבו"
משחק העקרונות
הרוח נושבת.

באתר שלי יש כמה פוסטים של שיעורי חברה. יש שם הרבה רעיונות נחמדים.
את יכולה לראות כאן

בהצלחה
חני

אתר מעולה!
אני הולכת לחרוש שם.
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
נכתב ע"י מלפפון;2285251:
אתר מעולה!
אני הולכת לחרוש שם.

חרישה נעימה.
את מוזמנת להוסיף חומר.
לטובת כולנו.

חני
 

שמואל גרינשטיין

יותר מעצב מגרפיקאי
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
צילום מקצועי
D I G I T A L
עוד משהו חמוד שעשתה המורה של הבת שלי:
כל בת קבלה דף עם כותרת יומן פגישות.
תחת הכותרת היה מעין דף יומי של יומן, מחולק לשעות.
8:00 ____________
9:00 ____________
וכן הלאה.

כל בת עברה בכיתה בין הבנות וקבעה "פגישות" עם החברות.
היה צורך, כמובן, לתאם, שלא לקבוע עם שתי בנות באותה שעה.

ואז הכריזה המורה: השעה 8:00, הנושא - "פדיחה" שהיתה לך. כל אחת הולכת אל הבת שאיתה קבעה בשמונה ומשוחחת איתה על הנושא הנ"ל.
אחרי חמש דקות, הוכרז שוב - השעה 9:00, הנושא - ספור השגחה שקרה במשפחתי. כל אחת ניגשת לבת שאיתה קבעה לשעה 9 ומשוחחת איתה על הנושא הנ"ל.
וכך הלאה.
הן לא הספיקו הרבה כך שאין לי עוד דוגמאות לנושאים, אבל תוסיפו מעצמכן...

מקווה שהובנתי.
בהצלחה
חני
 

שולה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י מלפפון;2285249:
שאלות ידע- יש לך רשימה? או שאת לוקחת סתם ממה שנשלף לך?

יש לי רשימה של מאות שאלות שאספתי לאט לאט. רובן מעיתון קטיפה מהמדור 'בוחן פתע'

נכתב ע"י מלפפון;2285249:
לא ידע כללי על גורמי השמים, כי יש מספיק בשיעורים אחרים.

לא מדובר בידע כללי, כי זה באמת לא מעניין. הרעיון הוא ליצור יחד לוח שנה, ללמוד איך מחשבים מתי יצא ר"ח וממילא החגים. את זה הן מאד אוהבות בד"כ.
 

ראד

משתמש רשום
אפשר לקבל אולי את הרשימה של השאלות או לפחות חלק ממנה?
 

בתיה G

איור פרסומי . איורים לילדים . קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י שולה;2285234:
* שאלות ידע, יש לי מאגר ענק של שאלות ידע בכל התחומים. אני מנסה לאתגר מהקל לכבד, בד"כ נוצר מצב שנתפסים לנושא מסויים אחד, וממנו מתפתחת שיחה.
* יש לי כל מיני סיפורים מיוחדים ומקוריים שאני מספרת או מקריאה, תלוי.
הרעיונות שלך מקסימים!!
אם יש לך אפשרות ומוכנות אשמח שתשלחי לי שאלות וסיפורים למייל שבחתימה.
תודה רבה והצלחה מרובה! :)
 

במת ההפקות

משתמש מקצוען
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
תוכנית מהממת וכיפית גם למורה וגם לתלמידות...
עומדים כולם במעגל, אחת מתחילה לעשות תנועה ולהשמיע קוול, והיא מעבירה לבת שלידה את התנועה+הקול, הבת שליד צריכה להגדיל את התנועה+ הקול ולהעביר הלאה....
וכן הלאה מגדילים את התנועה+הקול, וכן להיפך אפשר להקטין את הקול+התנועה,,,,,
חויתי ברמות!!!!
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
סליחה על ההקפצה.
הבטחתי לעזור לערוך שיעור מבחן.
אני צריכה:
א. רעיון למסירת נושא חוויתי. אולי על סוד הזיכרון? או נושא אחר מעניין.
ב. איך נראה מערך שיעור?
פתיח
נושא השיעור- ודרך הלמידה תוך כדי שאלות ושיתוף.
מראה לוח (מילים קשות או סיכום שיעור)
ושעורי בית
אני צודקת או שיש שלב שדילגתי עליו?

תודה.
 

Ushaya

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אוטומציה עסקית
נכתב ע"י מלפפון;2343638:
סליחה על ההקפצה.
הבטחתי לעזור לערוך שיעור מבחן.
אני צריכה:
א. רעיון למסירת נושא חוויתי. אולי על סוד הזיכרון? או נושא אחר מעניין.
ב. איך נראה מערך שיעור?
פתיח
נושא השיעור- ודרך הלמידה תוך כדי שאלות ושיתוף.
מראה לוח (מילים קשות או סיכום שיעור)
ושעורי בית
אני צודקת או שיש שלב שדילגתי עליו?

תודה.

שכחת מטרות, שיקול דעת דידקטי (שד"ד) לפני הפתיח, ובסוף ביבליוגרפיה.
בנושא השיעור את אמורה לפרט את השיעור מילה במילה, כולל שאלות ותשובות אפשריות.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

השתקפות מרהיבה • אתגר 137

לוח מודעות

למעלה