אני שונאת לבזבז זמן בכיתה, אם לא לומדים משהו פורמלי לפחות שתלמדנה דברים מעניינים שלא נמצאים בשום תוכנית לימודים.
כיתות גבוהות (ותיכון, תלוי ברמת הכיתה וסגנון הבנות):
* מהלך גרמי השמיים והשפעתם על לוח השנה היהודי, בעיקר נוגעות בנושא של ר"ח וקביעת המולד, אנחנו יוצרות יחד לוח שנה על פי הכללים. הרוב המוחלט של הבנות נהנות ומתעניינות בתחום
* פרסום. כן, כל מה שאנחנו למדנו בשנתיים ארוכות מתקצר ל3/4 שעה שהבנות לא מוותרות שנמשיך בהזדמנות אחרת. אם יש זמן אני נותנת להן משימה ליצור בעצמן מודעות על פי מה שלמדנו.
* שאלות ידע, יש לי מאגר ענק של שאלות ידע בכל התחומים. אני מנסה לאתגר מהקל לכבד, בד"כ נוצר מצב שנתפסים לנושא מסויים אחד, וממנו מתפתחת שיחה.
* יש לי כל מיני סיפורים מיוחדים ומקוריים שאני מספרת או מקריאה, תלוי.
כיתות נמוכות יותר:
* שאלות ידע קלות, פתרון של בעיות בעזרת חשיבה מחוץ לקופסא. אני משתמשת המון בקלפים של ירין קימור
* מתחילה שיחה קצרצרה על היחודיות שיש לכל אחת ואין 2 אנשים זהים וכו'. מחלקת דף צביעה של ציור כל שהוא, ואני נותנת הוראות לצבוע אותו ע"פ קריטריונים. יש כמה אפשרויות כל אחת לפי מה שמתאים לה. לדו' הבית על פי המקום שלך במשפחה: בכורה - אדום, מוז'יניקית - צהוב, אי שם באמצע - כתום. לאט לאט הקריטריונים הופכים להיות אישיים ויותר תלויי אופי. כמה שהציור מורכב יותר יש יותר שאלות. בסופו של שיעור הבנות נהנות לחפש ולראות שאין ל-2 בנות אותו דבר כי כל אחת יחודית.
זה הסגנון, יש צורך בעוד רעיונות, נשלוף כי יש מלא במאגר.