מאפים למי שלא אוהב דגים או הנסיון שהצליח

המטבח של סימא

משתמש מקצוען
בחג חשוב מאוד שכולם יהנו, כל השנה זה מאוד קשה כי כל אחד אוהב ורגיל למשהו אחר אבל בחג משתדלים לגוון יותר מאשר כל שבת רגילה, למרות שכמעט כל מבוגר אוהב דגים ובתפריט יהיה בע"ה גם גפילטע מתקתק וגם דג מזרחי ברוטב טיפה חריף חשבתי להכין קצת מאפים במילוי ירקות, בטוח שיהיה סועד שיהנה מזה. את הבצק הקבלים קפוא בגליל ענק מהאספקה השבועית כך שאין לי מתכון מסודר, אבל כל בצק למאפים מלוחים מאה אחוז יתאים. מה שבתמונות זה רק ניסוי של 4 יחידות, כשזה עובר את הביקורת של "המומחים" נכין בערב החג כמה עשרות. איך מכינים? מטגנים הרבה בצל בהמשך מוסיפים כמה שיני שום, מגרדים ירקות מכל סןג שיש בבית באופן גס, ממליחים מעט ומניחים במסננת שהנוזלים יופרשו החוצה ככל הניתן, מוסיפים את הירקות למחבת ומקפיצים ביחד עם הבצל המטוגן, מערבבים טוב ומכסים במכסה. מבשלים עד שהירקות רכים אבל עדיין קצת מוצקים. תבלינים זה פלפל שחור, א. מרק עוף, מעט פפריקה ואפשר גם גריל עוף. משטחים בצק על משטח עבודה ומקפידים לרדד לצורת מלבן גדול אבל שלא יקרע! זה חשוב כי אחרת כל העסיסיות של הירקות גולשת החוצה. בעזרת כף מניחים טור של המילוי לכל אורך הבצק ומגלגלים לגליל ארוך, מסובבים את הגליל לצורת שבלול כמו בתמונה, חשוב להקפיד שהשבלול יהיה סגור טוב ללא פתחים. מורחים ביצה ושומשום ואופים 170/180 מעלות עד שהבצק מקבל צבע של מאפה מוכן.

מאפה ירקות (1).jpg


מאפה ירקות (2).jpeg
 

המטבח של סימא

משתמש מקצוען
אבל למה זה תחליף לדגים ?(למי שלא אוהב)
שאלה טובה! כל השנה בשבתות הכל מוגש בצורת באר וכל סועד לוקח לבד מה שהוא רוצה, בחג מתאמצים ומגישים (רק בסעודות הערב) לכל אדם עם מלצרים כמו בשמחות. מי שאומב גפילטע מקבל גפילטע, מי שאוהב דג חריף עם רוטב, מקבל. מי שמבקש גם וגם..מקבל גם וגם. מי ששואל "אין מה לאכול כאן חוץ מדגים?" מקבל מאפה ירקות, העיקר שיהיה מרוצה.
 

המטבח של סימא

משתמש מקצוען
וואו...
הגשה אישית ומפנקת.מאד מזמינה...
אפשר להקפיא את המאפה?
האם את מגישה עם רוטב?
להקפיא אין לי נסיון כאן לא מקפיאים אוכל בכלל. רוטב? לא צריך כי כפי שכתבתי שצריך לסגור יפה את הבצק ואז כל מיצי הירקות נשארים בתוך המאפיה, אם יהיה ביקוש תמיד יש רוטב זמין אבל בשרי .
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמו

א הַלְלוּיָהּ הַלְלִי נַפְשִׁי אֶת יְהוָה:ב אֲהַלְלָה יְהוָה בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:ג אַל תִּבְטְחוּ בִנְדִיבִים בְּבֶן אָדָם שֶׁאֵין לוֹ תְשׁוּעָה:ד תֵּצֵא רוּחוֹ יָשֻׁב לְאַדְמָתוֹ בַּיּוֹם הַהוּא אָבְדוּ עֶשְׁתֹּנֹתָיו:ה אַשְׁרֵי שֶׁאֵל יַעֲקֹב בְּעֶזְרוֹ שִׂבְרוֹ עַל יְהוָה אֱלֹהָיו:ו עֹשֶׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ אֶת הַיָּם וְאֶת כָּל אֲשֶׁר בָּם הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם:ז עֹשֶׂה מִשְׁפָּט לָעֲשׁוּקִים נֹתֵן לֶחֶם לָרְעֵבִים יְהוָה מַתִּיר אֲסוּרִים:ח יְהוָה פֹּקֵחַ עִוְרִים יְהוָה זֹקֵף כְּפוּפִים יְהוָה אֹהֵב צַדִּיקִים:ט יְהוָה שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:י יִמְלֹךְ יְהוָה לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּיָהּ:
נקרא  21  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה