הי
@רר
באמת שנים
דבר ראשון, אני תמיד מחפשת אנשי מקצוע טובים
וכותבות תותחיות בטח!! (תחום קשהההה בפרסום בכלל, על אחת כמה וכמה בכתיבה לארגונים. ולא משנה כמה כותבו מסתובבות בשוק).
דבר שני, מחר ההגרלה.
היום האחרון למילוי הסקר הוא היום!
דבר שלישי, רואה שהענין הזה לא ברור.
למי מיועד הסקר?
הסקר הזה מיועד לכל מעצבת שיש לה מימשקים עם תחום גיוס תרומות:
ארגונים, קהילות, חסידויות, מכונים טיפוליים שמגייסים משאבים, מוסדות חינוך, כוללים, ישיבות
לכל אחת שעובדת עם לקוחות מהסוג הזה באופן ישיר, או שעובדת עם/מתחת אנשי מקצוע שעובדים עם לקוחות כאלה.
ברור שמי שיש לה נסיון בעצמה – תוכל לכתוב תשובות חדות ומפורטות יותר.
אבל גם אלה שעבדו עד היום מעט מאוד עם ארגונים ועמותות והיו רוצות לעבוד איתם יותר, אבלללל מעוניינות ללמוד יותר ולהרחיב ידיעות, כדי להיות מסוגלות לקבל לקוחות עם רמת ידע מספיקה, או לפחות כדי להמנע מטעויות קריטיות - אז כן, יש להן מה למלא את הסקר הזה.
את כותבת קבוע ניוזלטר לעמותה? ודאי זה חלק מפעילות לצורך גיוס תרומות.
(סקרנת איזו עמותה, בואי לאישי).
חשוב להבין, עבודה עם ארגונים, גופים, מוסדות, קהילות שמגייסים תרומות היא הרבה מעבר לבניית חומרים שמבקשים כסף (עלוני התרמה, דוכנים, קופות צדקה).
היא כוללת גם הרבה מאוד חומרים '
תומכי התרמה', לדוגמה:
*
זהות של ארגון שם ארגון, סלוגן ומיתוג - שאמורים להעביר ב'וויש' אחד את החיוניות של הארגון, והסיבה שחייבים לתרום לו.
*
זה יכול להיות גם חומרי מיתוג וזהות של פרוייקטי גיוס ספציפיים - צ'רידי'ס בפורמטים שונים (מקבלת המון שאלות באישי על הצ'רידי, שבמילא הולך להעלם מעולמנו בקרוב. אז לא, ממש לא!! לפחות ב3-5 שנים הקרובות הוא לא הולך להעלם. הקונספט שלו יתעצב קצת לימין ולשמאל, ילמדו לדייק אותו עוד יותר - בפרט אלה שעשו בו את המליונים. יש לזה הסבר מפורט, שבנוי גם על הטבע האנושי שלנו, ומגובה בהסטוריית הצ'רידי במגזר החרדי ב2-5 שנים האחרונות), ולא רק צ'רידיס: גם מגביות ספצפיות, השקות.
*
פרוספקטים ופולדרים תדמיתיים, ודפי אודות - כלומר: תעודות הזהות של הארגון (שואלים אותי הרבה מי קורא אותן, מצד שני ארגונים מגיעים כל פעם נואשים לבנות אותן - כי תורמים אמרו שרוצים לראות 'משו כתוב על הארגון'.
*
חומרי שיווק קבועים – כמו הניוזלטר שלך
שברורררררר שחייבים לדעת עקרונות של גיוס משאבים לפני שמתכננים אותו מא' עד ת', וגם כשכותבים אותו באופן שוטף, אחרת חבל פשוט על ההשקעה. ובנוסף כמובן, מכתבים, מיילים לשימור תורמים, בקשות חוזרות.
*
יח"צ גלוי ונסתר - שכולל את כל כתבות התשקיף למיניהן (באופן אישי שונאת אותן, כי הן לא באמת מרחיבות את המודעות לארגון, אנשים מדפדפים עליהן. סוג של מודעה), ובעיקר: יח"צ אמיתי, חכם של אייטמים וכתבות שמציפות את הנושא והצורך, ומגישות את הארגון כפתרון.
*
דיגיטל – (שהיום אגב הכסף הגדול במימון המונים מגיע ממנו ובזכותו) וכולל ניהול פעילות שוטפת באתר, ברשימות או בתחליפים ה'כשרים' שלהן, וכשצריך גם בדף הפייסבוק של הארגון ו/או פרוייקט, הרכש והקידום, האוטומציות של המסרים, הצביעה של הקהלים והמרדף אחריהם שדורש המון ידע אסטרגי מעבר לטכני, וגם המון יצירתיות (דוגמה: איך משלבים קמפיין פייסבוק בתוך ארוע התרמה שנערך בעולם האמיתי, איך מטרגטים ומפלחים את הקהל, ואיך מכניסים אותו למשפך שלנו לפני בקשת התרומות, כי היום אנשים בפייסבוק כבר מוצפים ומתעלמים מכל השטיקים הרגילים של יינות הישועה וכד').
*
וכמובן טלמרקטינג – תפעול שוטף של המוקד, שיחות מכירה, (אגב, אחד המקצועות השווים, שאני הכי מחפשת בהם עובדות אלופות!!).
*
סרטי תדמית - כלליים או ספציפיים לפרוייקט מסוים, זה בכלל עולם שלם שמתמשק עם הדיגיטל ועם הפקות.
*
הפקות מכל הסוגים – לדינרים מכל הסוגים (מענקיים של אלפי בוגרים או מעגלי שגרירים בכמה דורות, ועד אקסלוסיביים שנערכים בחו"ל ו/או במיקומים משוגעים), אירועי תה קטנים וחמימים של 'חבר מביא חבר', להפרשות חלה עממיות, ניהול חסויות מחברות (שזה תחום שכולם בטוחים שיקצרו דרכו מליונים, והוא אחד הקשים לגיוס) וכו וכו' וכו'
ובקיצור גם מי שלא בנתה עלון התרמה פרופר מימיה (כזה אדום-צהוב-שחור של קופת העיר....), אבל עובדת עם ארגון או עמותה
מתאימה לסקר הזה כמו 'כפפה' ליד
(והנה רמז למתנה החמודה שמחכה למי שתמלא את הסקר, חוץ מההגרלה).