דרוש מידע למי הייתם פונים לטיפול? והאם התמודדתם עם בעיה דומה?

עמ"י חי וקיים!

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בלת"ק,
לי זה נשמע קשב וריכוז מובהק. כדאי לפנות לנוירולוג.
יכול להיות גם קושי במוטוריקה עדינה וגסה, וריפוי בעיסוק יכול לעזור מאד.
 

מעצבת אלבומים

משתמש מקצוען
בבושקלה יקרה מאוד מזדהה עם מה שכתבת יש לי ילדה כזאת בת 9 מזדהה איתך גם שאני אומרת גלידה אם היא מרוכזת מאוד היא לא שומעת ניסיתי
מצד שני היא יכולה בלילה לשמוע מה אני מדברת היא יעכנא גדולה
גם חכמה מאוד 100 בלימודים אך חברתית קשה לה היא מאבדת סבלנות מהר לא מסוגלת לחכות יכולה להתנהג שלא בהתאם לגיל אוהבת להצמד לילדים אנשים נוגעת בכל דבר אך מצד שני מפריע לה כל דבר שנוגע בה מגעיל אותה דברים ומאכלים מצד אחד תינוקית ומצד שני אחראית יש לה התנהגויות סותרות
אשמח לשמוע אם יש מישהי שנתקלה בהתנהגות כזאת אם זה נורמלי? לא נורמלי? ועד כמה?
 
D

Deleted 66182

אורח
קראת לי, אז באתי. לא נמצאת באיש את רעהו בדר"כ.

@בבושקלה ,
לא פירטת איזה טיפול טופל בקופה שלא ראיתם לו תוצאות.

במבט שטחי מה שאת מתארת מזכיר הפרעה בתפקודים ניהוליים (המשפחה של הפרעת קשב וריכוז המוכרת יותר)
הרחפנות, הקושי בעיכוב תגובה (אמרו לי לא אבל קשה לי לעצור את מה שתכננתי לעשות, מעין קושי 'להתאפק'), קושי בתכנון תנועה או בתכנון בכלל וכו'.
כל אלו לא סותרים כישורים מזהירים, יכולת שימת לב לפרטים והתפתחות מהירה.
את מתארת שהוא זריז, האם הוא גם מאבד ענין במהירות?
האם הוא מאחר או מפשל בביצוע משימות בגלל תכנון לקוי?
נוטה לאבד חפצים? מפוזר?

בתור המלצה ראשונית הייתי מציעה לך לפנות לבירור הפרעת קשב אצל נוירולוג או פסיכיאטר שרואים מעבר למרשם.
לא ממליצה לפנות לרופאי קופה שמורשים באבחון קש"ר, הם עשויים להיות מנפיקי מרשמים.

המטרה הראשונית היא להבין את פרטי הקושי (לעיתים קרובות אנחנו לא מקשרים בין התנהגויות מגוונות למקור זהה),
בשלב הבא יש לשקול פתרון מתאים. תרופה היא לא הפתרון היחיד!
יתכן מאד שילד נבון כשלך יעזר נפלא באימון מותאם להפרעות קשב וריכוז.
אולי דווקא אתם ההורים תקבלו הדרכה מתאימה כך שגם הקושי שלכם יופחת וגם תוכלו לעזור לו להתמודד עם הקשיים שלו.

השלב הראשון הוא הכרת הבעיה ולאחריה בעז"ה- תחילת הדרך לפתרון.

בנוסף, אפשר לפנות לפסיכולוג חינוכי לצורך ייעוץ ראשוני.
פסיכולוגים אינם מאבחנים הפרעות קשב וריכוז, רק עוזרים במיקוד החשד ומפנים הלאה.
יתכן שבשיחה, הפסיכולוג יראה שזה איננו הכיוון הנכון ויעזור לכם להבין טוב יותר את ילדיכם ואת קשייו.
יתכן שימליץ על הדרכה או אבחון.
לקבלת ייעוץ או הדרכה מפסיכולוג חינוכי יש לפנות לשפ"ח בעירך , השירות חינם לילדים שהמסגרת שלהם מקבלת שירות.
(שפ"ח= שירות פסיכולוגי חינוכי)

גילוי נאות,
הכותבת היא פסיכולוגית חינוכית.

בהצלחה ובנחת רבה!
חודש טוב
כל מילה. קושי קשבי זה לא חוסר יכולת להתרכז דוקא אלא יכול להיות קושי בויסות הקשב-בחלק מהדברים קשב עמוק בשאר בכלל לא...
אם זה פוגע בתפקוד חברתי/ערכי/תקשורת /סביבה שווה לבדוק מה יכול לשפר לא כדי לשנות אותו יש לו הרבה דברים מקסימים אלא כדי לעזור לו להתמודד עם חברה /ישיבה/זוגיות שלא תמיד סלחנים לד ברים כאלה כמוכם...המון הצלחה וישר כח על ההכלה של תופעות כאלה זה לא מובן מאליו!
 
D

Deleted 66182

אורח
ריפוי בעיסוק לא עזר בתכנון תנועה?
תלוי אם המקור הוא מוטורי או נוירולוגי. אם זה קשור לקשב התוצאות מגיעות בד"כ טיפין טיפין אם בכלל
כך ששוללים את התחום הזה ומבינים במקור במקום אחר
 

ביזנס מן

משתמש מקצוען
אין לי מה לומר אלא בהצלחה
ואני חושב שגם לא צריך להפוך ילד כ"כ מוכשר וטוב
לילד חולה אני מאמין בו שיצליח
קצת שנוזל לא נורא
כדאי אולי לסייע לו אבל לא להחליא אותו ולהתחיל טיפולים קשים
בכל אופן בהצלחה והרבה נחת
 
D

Deleted 66182

אורח
להחליא אותו ולהתחיל טיפולים קשים
חבל על ההכללה. זו מחלה קשה בהרבה!
אבחון וטיפול תרופתי/מוטורי /אפילו חלילה חלילה רח"ל ח"ו ושמא נוירולוגי אינו "להחליא" ואין אלו "טיפולים קשים".
אלא הענקת מענה הולם למי שזקוק
חבל לעשות עסק
ולרפות ידיים
ולהדביק סטיגמה עוד יותר חזק
למי שמתייעץ ואולי זקוק להכוונה/סיוע.
לא כל התייעצות כאן זה אבחון יתר.ייתכן והאבחון ישלול את כל הנ"ל. למה להפחיד??
 

ביזנס מן

משתמש מקצוען
חבל על ההכללה. זו מחלה קשה בהרבה!
אבחון וטיפול תרופתי/מוטורי /אפילו חלילה חלילה רח"ל ח"ו ושמא נוירולוגי אינו "להחליא" ואין אלו "טיפולים קשים".
אלא הענקת מענה הולם למי שזקוק
חבל לעשות עסק
ולרפות ידיים
ולהדביק סטיגמה עוד יותר חזק
למי שמתייעץ ואולי זקוק להכוונה/סיוע.
לא כל התייעצות כאן זה אבחון יתר.ייתכן והאבחון ישלול את כל הנ"ל. למה להפחיד??
כל מילה בסלע רק צריך להאמין בזה וגם שהילד יאמין בזה
 

קריאת כיוון

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
בבושקלה יקרה מאוד מזדהה עם מה שכתבת יש לי ילדה כזאת בת 9 מזדהה איתך גם שאני אומרת גלידה 1. אם היא מרוכזת מאוד היא לא שומעת ניסיתי
מצד שני היא יכולה בלילה לשמוע מה אני מדברת היא יעכנא גדולה
גם חכמה מאוד 100 בלימודים אך 2. חברתית קשה לה היא מאבדת סבלנות מהר לא מסוגלת לחכות יכולה להתנהג שלא בהתאם לגיל 3. אוהבת להצמד לילדים אנשים נוגעת בכל דבר אך מצד שני מפריע לה כל דבר שנוגע בה מגעיל אותה דברים ומאכלים
מצד אחד תינוקית ומצד שני אחראית יש לה התנהגויות סותרות
אשמח לשמוע אם יש מישהי שנתקלה בהתנהגות כזאת אם זה נורמלי? לא נורמלי? ועד כמה?

את מתארת פה מאפיינים של:
1. היפר-פוקוס (מוח שנכנס לעודף ריכוז)
2. אימפולסיביות
3. קושי בוויסות חושי.

שלושה דברים שיכולים להתאים להפרעת קשב וריכוז.
 

אקורד

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
את מתארת פה מאפיינים של:
1. היפר-פוקוס (מוח שנכנס לעודף ריכוז)
2. אימפולסיביות
3. קושי בוויסות חושי.

שלושה דברים שיכולים להתאים להפרעת קשב וריכוז.


לאבחן זה קל, ואפילו בעין לא מקצועית אפשר לזהות,

השאלה שלי,
מה בתכלס,
איך אפשר לעזור כילד סובל והמשפחה סובלת,
ריטלין בכזה מצב הוא לא הפתרון כי הבעיה היא לא לימודית ומתמשכת לאורך כל היום,
אז מה כן?
ריפוי בעיסוק?
אימון?
קוגפאן?
משהו אחר?
מה עושים?
 

רבקי רוזנטלר

משתמש צעיר
עיצוב ואדריכלות פנים
אני חושבת שמילים טובות ועידוד בצורה עקבית יכולות לתרום הרבה
מחמאות על ההצלחות שלו, והתעלמות מןחלטת מכישלונות
יכול להיות שהילד במתח , וזה מתבטא בכאלה דברים...
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
לאבחן זה קל, ואפילו בעין לא מקצועית אפשר לזהות,

השאלה שלי,
מה בתכלס,
איך אפשר לעזור כילד סובל והמשפחה סובלת,
ריטלין בכזה מצב הוא לא הפתרון כי הבעיה היא לא לימודית ומתמשכת לאורך כל היום,
אז מה כן?
ריפוי בעיסוק?
אימון?
קוגפאן?
משהו אחר?
מה עושים?

לויסות חושי לא עוזר ריטלין, אלא ריפוי בעיסוק שמותאם לסוג הקושי של הילד, ו/או עבודה עם דיאטה סנסורית ואביזרי תחושה.

ונותנים ריטלין לא רק בגלל בעיות לימודיות. ריטלין נותנים כשמאפייני הפרעת הקשב משבשים את החיים התקינים. גם מחוץ לביה"ס.
במקביל לריטלין צריך וכדאי לשלב גם אימון התנהגותי בהדרכת אנשי מקצוע. ואם המצב לא כ"כ חמור, יכול להיות שהאימון לבד יספיק.
 

יהלומים

פתרונות תעסוקה יצירתיים
מנוי פרימיום
איפה יש מכון דילוגי באיזו עיר ומי זכאי?
בסבסוד קופת חולים
כמו טיפולים רגשיים
מכון דילוגים - בבית שמש וירושלים
מאמינה שיש בכל מקום
אולי אפשר לבדוק מול קופות החולים?
 

איקס-עיגול

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
צילום מקצועי
במקביל לריטלין צריך וכדאי לשלב גם אימון התנהגותי בהדרכת אנשי מקצוע. ואם המצב לא כ"כ חמור, יכול להיות שהאימון לבד יספיק.
אשמח לשמוע היכן רוכשים אימון התנהגותי והאם ניתן ללמד ילד בעל הפרעות קש"ר (כרגע לא ברמה המצריכה ריטלין) לעמוד בזמנים, המצב עכשיו שהילד נכנס לאמבטיה לשעתיים ובטוח שזה לקח לו 10 דקות
ניסיתי לשים שעון מעורר, עזר קצת אבל אני מחפשת האם ואיך ניתן ללמד יותר בלי עזרים חיצוניים.
מדובר בילד חכם מאד, אבל הבעיה הזו מטרידה ממש
הוא קם ב-7, מורח את הזמן עד 8 בלי להתלבש ולהתארגן ובכל פעם הוא נדהם כשמתברר שהשעון התקדם...

תודה רבה מראש
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כה

א לְדָוִד אֵלֶיךָ יְהוָה נַפְשִׁי אֶשָּׂא:ב אֱלֹהַי בְּךָ בָטַחְתִּי אַל אֵבוֹשָׁה אַל יַעַלְצוּ אֹיְבַי לִי:ג גַּם כָּל קוֶֹיךָ לֹא יֵבֹשׁוּ יֵבֹשׁוּ הַבּוֹגְדִים רֵיקָם:ד דְּרָכֶיךָ יְהוָה הוֹדִיעֵנִי אֹרְחוֹתֶיךָ לַמְּדֵנִי:ה הַדְרִיכֵנִי בַאֲמִתֶּךָ וְלַמְּדֵנִי כִּי אַתָּה אֱלֹהֵי יִשְׁעִי אוֹתְךָ קִוִּיתִי כָּל הַיּוֹם:ו זְכֹר רַחֲמֶיךָ יְהוָה וַחֲסָדֶיךָ כִּי מֵעוֹלָם הֵמָּה:ז חַטֹּאות נְעוּרַי וּפְשָׁעַי אַל תִּזְכֹּר כְּחַסְדְּךָ זְכָר לִי אַתָּה לְמַעַן טוּבְךָ יְהוָה:ח טוֹב וְיָשָׁר יְהוָה עַל כֵּן יוֹרֶה חַטָּאִים בַּדָּרֶךְ:ט יַדְרֵךְ עֲנָוִים בַּמִּשְׁפָּט וִילַמֵּד עֲנָוִים דַּרְכּוֹ:י כָּל אָרְחוֹת יְהוָה חֶסֶד וֶאֱמֶת לְנֹצְרֵי בְרִיתוֹ וְעֵדֹתָיו:יא לְמַעַן שִׁמְךָ יְהוָה וְסָלַחְתָּ לַעֲוֹנִי כִּי רַב הוּא:יב מִי זֶה הָאִישׁ יְרֵא יְהוָה יוֹרֶנּוּ בְּדֶרֶךְ יִבְחָר:יג נַפְשׁוֹ בְּטוֹב תָּלִין וְזַרְעוֹ יִירַשׁ אָרֶץ:יד סוֹד יְהוָה לִירֵאָיו וּבְרִיתוֹ לְהוֹדִיעָם:טו עֵינַי תָּמִיד אֶל יְהוָה כִּי הוּא יוֹצִיא מֵרֶשֶׁת רַגְלָי:טז פְּנֵה אֵלַי וְחָנֵּנִי כִּי יָחִיד וְעָנִי אָנִי:יז צָרוֹת לְבָבִי הִרְחִיבוּ מִמְּצוּקוֹתַי הוֹצִיאֵנִי:יח רְאֵה עָנְיִי וַעֲמָלִי וְשָׂא לְכָל חַטֹּאותָי:יט רְאֵה אוֹיְבַי כִּי רָבּוּ וְשִׂנְאַת חָמָס שְׂנֵאוּנִי:כ שָׁמְרָה נַפְשִׁי וְהַצִּילֵנִי אַל אֵבוֹשׁ כִּי חָסִיתִי בָךְ:כא תֹּם וָיֹשֶׁר יִצְּרוּנִי כִּי קִוִּיתִיךָ:כב פְּדֵה אֱלֹהִים אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל צָרוֹתָיו:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

פלינדרום • אתגר 52

לוח מודעות

למעלה