למה קוברים את הקופירייטרים ליד הרופאים מנתחים?!

itzuvim

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שופט/ת באתגר דריבל
למה קוברים את הקופירייטרים ליד הרופאים מנתחים?! / פסיכולוגיה בפרסום

זעקת כאב מצמררת הפרה באחת את הדממה המתוחה ששררה במסדרון בית החולים. הקולות הגיעו מכיון חדרי הניתוח. זעקה שאי אפשר להתעלם ממנה, זעקה של אדם מתייסר על שלחן הניתוחים. מה קרה שם? הכל בסדר?
לא, לא בסדר. בעצם הניתוח כן בסדר. ולא מדובר בניתוח מסוכן ומורכב מידי. אלא מה? פשוט מאוד, שכחו, שכחו להרדים את המטופל לפני תחילת הטיפול...
אם קורה חלילה דבר כזה ששוכחים להרדים את המטופל, זה יכאב לו נורא. ובנוסף הרופא לא יוכל לבצע את הטיפול הנדרש, כי המטופל יתנגד ואפילו ישתולל.
כשפגשתי רופא מימי הביניים הוא באמת היה נבוך להודות שאין לו פיתרון איך לבצע טיפול מקצועי ללא התנגדות המטופל... אבל כהיום אין רופא שבחדרו חסרים חומרים להרדמה ואיחלוש. ולפני שהוא מתחיל את הטיפול הוא חייב "להרדים" את המטופל. אחרת זה יכאב, הוא יתנגד, ואז הוא לא יוכל לטפל בו כראוי. וכשהוא מורדם, הרופא יוכל לבצע את הטיפול הנדרש ברוגע וללא התנגדות.
אז הבנתי כלל אחד, שאין מצב לבצע טיפול לפני ש"מרדימים" את המטופל!
* * *
יש פציינטים בודדים, ויש פציינטים המוניים. לפעמים צריך "לטפל" בקהל גדול בבת אחת. ולהכניס להם מסרים לראש שהם לא היו רוצים לקבל אותם.
לא כל אחד מוכן לקבל כל מסר. ולמען האמת כל אחד לא מוכן לקבל שום מסר... יש לנו דחיה אוטומטית למסרים פרסומיים. דחיה שעלולה לגרום לכישלון במסע הפרסום כשהקהל יעד יתנגד למסרים שאנחנו מנסים להחדיר להם, והקמפיין ירד לטימיון.
רוב ההתנגדויות של בני אדם הם לא רציונליים, הם רפלקס טבעי של כל אחד מאיתנו שלא לקבל תכתיבים ממישהו אחר (אף אחד לא יגיד לי מה לעשות. מישהו...). ולעיתים מדובר בהתנגדות קשה יותר של העברת מסרים רגישים שהקהל יעד ישלול אותם באופן אוטומטי אפילו מבלי לחונן מבט. פשוט "לא". אז מה עושים?
כדי לעקוף את ההתנגדויות אנחנו חייבים "להרדים" את הפציינטים שלנו לפני שאנחנו מעבירים אליהם את המסר, ולמנוע התנגדויות וקונפליקטים במסרים שאנו מעוניינים להחדיר לקהל יעד שלנו.
הכלים הפסיכולוגיים שאיתם אנחנו פשוט "עוקפים" את ההתנגדויות והמחסומים ומזרימים אותם ישירות לתת מודע, ואופן שאין להם את הכלים להתנגד למסרים שאנחנו מחדירים להם. ולעיתים גם מחדירים מסרים חבויים מבלי שהקהל בכלל שם לב שהחדרנו להם אותם מתחת לאף...
* * *
אז אם תעברו פעם בבית קברות ותמצאו אבן דוממת שעליה חקוק "קופירייטיר מנתח" רק אז תדעו שלא סתם שיקרתי לכם...

http://www.t-omec.com/מאמרים.html#pcich_mamrim
 

אסטרטגיה כובשת

משתמש רשום
בהעברת מסרים פרסומיים, בהחלט יש חשיבה איך להעביר את המסר בצורה שהכי תדבר לצרכן.
אך הטענה הכללית שהפרסום משקר - איננה נכונה, להיפך מי שיעביר מסרים מוגזמים ומנופחים לא עובד נכון ולא יודע אסטרטגיה מהי.
באופן כללי ברור שכל העולם כיום מצוי בסוג של תרדמת, וזה מהמודרניזציה, מעודף המדיה והתקשורת. לא בזכות הקופרייטר (או דוקא האסטרטג)
אבל דוקא צר לי לאכזב, אנחנו פתוחים מאד לקבל מסרים שיווקיים,
רק מה? כשהמתחרים מרווים את השוק, כל אחד מנפנף יותר חזק בדגל שלו, וזה בסדר.
 

itzuvim

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שופט/ת באתגר דריבל
נכתב ע"י אסטרטגיה כובשת;1896835:
הטענה הכללית שהפרסום משקר - איננה נכונה, להיפך מי שיעביר מסרים מוגזמים ומנופחים לא עובד נכון ולא יודע אסטרטגיה מהי.

אבל דוקא צר לי לאכזב, אנחנו פתוחים מאד לקבל מסרים שיווקיים,

שקר בפרסום, חס וחלילה! מותר להגזים עד גבול מסויים, שהקהל יבין שזה רק הגזמה. אבל ברור שאסור לשקר.

ועוד משו,
ההתנגדות האוטומטית לפרסום, הוא טבע מולד. אולי אתם הצלחתם לעקור אותו מהשורש, לא אני...
ואני יסביר, אנשים כמהים למישהו שידריך אותם ויאיר להם את הדרך מה לעשות ואיך להתנהג. אבל שאף אחד לא יכתיב לי מה לעשות! :rolleyes:
ולכן, אחרת מהדרכים היא, להעביר את מסר באופן שלא אני אמרתי לו מה לעשות. רק אמרתי לו שיגיד את זה לעצמו...
 

אסטרטגיה כובשת

משתמש רשום
אף אחד לא רואה פרסומת ואומר לעצמו: אוקי, קיבלתי, נכון, הבא בתור...
המסרים עוברים בתת מודע בהחלט.
אבל להגדיר את זה כהרדמה - זו לא ההגדרה המתאימה ולא הנכונה.
להעביר מסר בצורה ישירה מידי - פעמים רבות זה זלזול באינטלגנציה של הלקוח.
ויש פעמים שזה מתאים ויעבוד.
השאלה שהאסטרטג שואל את עצמו: מה נכון לעשות כאן.
זה הכל
 

Esti dv

משתמש רשום
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
דוקא הרבה פעמים פרסום מסוים עושה רע לאנשים(כמובן אנשים מסוימים) והם לא יסכימו להשתכנע דרך הפרסום הזה, אין מה לומר שבאיזה שלב הפרסום פחות יציק להם עד שבאיזה שלב הם כבר ישכחו שזה הציק להם, אבל דרך שקר בחיים זה לא ילך......
מה שכן ליפני כל פרסום חייבים לדעת לאיזה קהל יעד פונים ולפי זה להגזים... ואז ממילא זה ידבר הרבה יותר....
 

itzuvim

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שופט/ת באתגר דריבל
נכתב ע"י אסטרטגיה כובשת;1896998:
אף אחד לא רואה פרסומת ואומר לעצמו: אוקי, קיבלתי, נכון, הבא בתור...
המסרים עוברים בתת מודע בהחלט.
אבל להגדיר את זה כהרדמה - זו לא ההגדרה המתאימה ולא הנכונה.
להעביר מסר בצורה ישירה מידי - פעמים רבות זה זלזול באינטלגנציה של הלקוח.
ויש פעמים שזה מתאים ויעבוד.
השאלה שהאסטרטג שואל את עצמו: מה נכון לעשות כאן.
זה הכל

אין "כלל אצבע" ואין "חוק בלי טעם".
כמובן שכל נושא טעון שיקול דעת לגופו של עניין.
הנושא של "השחלת" מסר לתת מודע - נחשב בעיני "כהרדמה" של "המודע" כדי שהקהל לא יתנגד.
 

inspiration

משתמש צעיר
נכתב ע"י itzuvim;1897085:
אין "כלל אצבע" ואין "חוק בלי טעם".
כמובן שכל נושא טעון שיקול דעת לגופו של עניין.
הנושא של "השחלת" מסר לתת מודע - נחשב בעיני "כהרדמה" של "המודע" כדי שהקהל לא יתנגד.

קראתי מאמר בנושא שמגדיר את הענין בצורה קצת שונה אבל לגמרי קולעת: "נוירו-שיווק ושתילת מחשבות"
 

itzuvim

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שופט/ת באתגר דריבל
נכתב ע"י inspiration;1897093:
קראתי מאמר בנושא שמגדיר את הענין בצורה קצת שונה אבל לגמרי קולעת: "נוירו-שיווק ושתילת מחשבות"

אני יודע שלא כל כך מקובל להשתמש בטכניקות של NLP בפרסום. אבל מי יודע איך לעשות את זה, יוכל "לשלוט" על המחשבות של הקהל, "ולהרדים" אותם.
 

אביב סתיו

משתמש רשום
אבל למה החלטתם לקבור אותם בעודם באיבם? זו נראית בדיוק תקופת הפריחה שלהם :)
[סליחה, קופירייטרים רגישים לניסוחים]
 

בטטה 1

משתמש רשום
הכל טוב ויפה הבעיה מתחילה כשמרדימים את המטופלים בשביל להחדיר להם את המחשבה החשובה מאד מאד של - תקנו עוד היום את ה... כי הטישו של חברת איקס הוא הכי הכי רך ונעים לאף... נו, זה לא שקר, אבל טישו שהוא צריך הוא היה קונה גם בלי הפרסום המרדים הזה. מספיק סתם להודיע שהטישו קיים... וטישו שהוא לא ממש צריך... ולמה שיבחר דווקא בחברה הזאת? טוב, מהר הרדמה כללית!
בהרדמה יש סיכונים לא ידעתם?
צחוק בצד, אבל בינינו, העבודה האמיתית של הפרסומאי בסופו של דבר היא להוציא מהלקוחות יותר כסף, כלומר כסף שהם לא תכננו להוציא אותו... אם הם לא מעלים את מאזן ההכנסות בשביל מה מעסיקים אותם? ואיך מעלים את מאזן ההכנסות? צריך לרוקן את הארנקים של האנשים. נקודה.
 

itzuvim

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שופט/ת באתגר דריבל
נכתב ע"י bdtbdt;1897197:
הכל טוב ויפה הבעיה מתחילה כשמרדימים את המטופלים בשביל להחדיר להם את המחשבה החשובה מאד מאד של - תקנו עוד היום את ה... כי הטישו של חברת איקס הוא הכי הכי רך ונעים לאף... נו, זה לא שקר, אבל טישו שהוא צריך הוא היה קונה גם בלי הפרסום המרדים הזה. מספיק סתם להודיע שהטישו קיים... וטישו שהוא לא ממש צריך... ולמה שיבחר דווקא בחברה הזאת? טוב, מהר הרדמה כללית!
בהרדמה יש סיכונים לא ידעתם?
צחוק בצד, אבל בינינו, העבודה האמיתית של הפרסומאי בסופו של דבר היא להוציא מהלקוחות יותר כסף, כלומר כסף שהם לא תכננו להוציא אותו... אם הם לא מעלים את מאזן ההכנסות בשביל מה מעסיקים אותם? ואיך מעלים את מאזן ההכנסות? צריך לרוקן את הארנקים של האנשים. נקודה.

היי! כולם לבוא לקנות, ומהר!!!
יש לי סחורה הכי טובה!!
[אבל למה אף אחד לא מגיע?...]

גם בניתוח דחוף, מרדימים. אבל מהר! ;)
 

park

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
המטרה אינה להרדים את הלקוח ולדחוף לו מוצרים שאינו מעונין בהם!!
המטרה הינה לגרום לו לרצות את המוצר שלי, ולכך לא צריך להרדים, צריך לשכנע!
 

itzuvim

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
שופט/ת באתגר דריבל
נכתב ע"י park;1901823:
המטרה אינה להרדים את הלקוח ולדחוף לו מוצרים שאינו מעונין בהם!!
המטרה הינה לגרום לו לרצות את המוצר שלי, ולכך לא צריך להרדים, צריך לשכנע!

יש הבדל בין "שיכנוע" ל"השפעה"
פרסום זה לא שיכנוע, כי אז נכנסים לקונפליקט, פרסום זה השפעה על התת מודע. כי מי מוכן להכינס לקונפליקט ולצאת עם זנב בין הרגליים?...
ולפעמים, לפעמים... גם להשפיע עליו לרצות לקנות מוצרים שהוא לא רצה לקנות מלכתחילה, כן.

ואם כבר דיברתי, אז אפשר לקשר את הנקודה הזאת לתבונה נוספת.
מסר אסטרטגי, הוא הטיעון "המשכנע"
מסר קריאייטיבי, הוא הטיעון "המשפיע", להשפיע על התת מודע ולגרום לו לרצות בעצמו.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה