דרוש מידע למה מי שיש לו ראש פחות טוב מקבל פחות עזרה כספית בלימודים?

ר. המוסד

משתמש מקצוען
מישהו מצליח להבין את הגיון בזה?
למה מי שכישוריו לא מספיקים בכדי לעבוד בהייטק
והוא רוצה להתפרנס בכבוד יותר משכר מינימום
במקצוע כלשהו
למה הוא צריך מקבל פחות עזרה מהמדינה קמ"ח ומכל הארגונים השונים???
בגלל שיש לו ראש פחות טוב אז הוא לא צריך ללמוד משהו?
זה או הכל או כלום?
 

bracha5

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
אוטומציה עסקית
בעקרון המדינה רוצה למנוע ממי שמוכשר בהייטק לעבוד במקצוע אחר...
 

תותית י.

משתמש מקצוען
מישהו מצליח להבין את הגיון בזה?
למה מי שכישוריו לא מספיקים בכדי לעבוד בהייטק
והוא רוצה להתפרנס בכבוד יותר משכר מינימום
במקצוע כלשהו
למה הוא צריך מקבל פחות עזרה מהמדינה קמ"ח ומכל הארגונים השונים???
בגלל שיש לו ראש פחות טוב אז הוא לא צריך ללמוד משהו?
זה או הכל או כלום?
בעיקרון מי שיש לו ראש פחות טוב יש מצב שיש לו בלימודים(חוק חינוך) יותר זכויות, מורות משלבות וכיתה קטנה אולי..
אבל בחיים האזרחיים ככה זה, זה החיים...
 

ר. המוסד

משתמש מקצוען
, מורות משלבות וכיתה קטנה אולי..
אבל בחיים האזרחיים ככה זה, זה החיים...
זה דוגמא קיצונית לצד השני....
כל מי שלא היה לו מורות שילוב מתאים להייטק שצריך ראש טוב?
אני מדבר על אלו עם כישרונות סטנדרטיים...

וזה גם אמור להיות אינטרס הראשון של המדינה להשיג לאזרחים השכלה ואפשריות תעסוקה...
 

דיני

משתמש מקצוען
כל אחד צריך להשקיע במה שהוא טוב.
רוב האנשים טובים ומוכשרים.
קרנות פרטיות (לא ידוע לי שהמדינה) מחליטות להשקיע בתלמידים שיש להם פוטנציאל להצליח בתואר הנלמד, אבל הכסף מונע מהם לממש את זה. אין לה עניין להשקיע בתלמיד שיהיה אחכ עובד בינוני.
מי שפחות טוב בלוגיקה אבל יש לו חוש טכני טוב - ילמד רתכות / הנדסה / בניה /מנופאות/ הפעלת מכשירים כבדים ועוד מגון מקצועות שדווקא אפשר להרוויח בהם טוב מאד.

פעם שמעתי תוכנית ברדיו שבעל מפעל בכה על כך שיש היום מחסור גדול במקצועות טכנים, הוא לא מצליח להשיג עובדים מקצועיים גם בשכר גבוה מאד (לא יודעת אם זה נכון גם להיום כדאי לבדוק)
ודיברו שם שפעם היה מגמות מקצועיות בבתי הספר, וביטלו את זה כי זה היה 'מעליב', 'גזעני' וכו'
עם כל היפות נפש הזו התלמידים המסכנים צריכים לחוות כישלון כל שנות בית הספר ורק אחכ לנסות לשקם את הדימוי העצמי הירוד.
החלום שלי שיהיה גם אצלינו תיכונים בתי ספר עם מגמות קונדיטוריה/אמנות/מוזיקה וכדו' ברמה מקצועית וחלקית על חשבון מתמתיקה והסטוריה כך שגם מי שאין לה ראש ריאלי תוכל לקבל תעודה 9-10
 

תותית י.

משתמש מקצוען
זה דוגמא קיצונית לצד השני....
כל מי שלא היה לו מורות שילוב מתאים להייטק שצריך ראש טוב?
אני מדבר על אלו עם כישרונות סטנדרטיים...
דווקא במגזר הכללי הרבה ילדים לוקחים מורות פרטיות במסגרת ביה"ס, כל מי שיכול..
גם כאלה שילכו אח"כ להייטק
(ממה שהבנתי ממורה אחת)
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
זה דוגמא קיצונית לצד השני....
כל מי שלא היה לו מורות שילוב מתאים להייטק שצריך ראש טוב?
אני מדבר על אלו עם כישרונות סטנדרטיים...

וזה גם אמור להיות אינטרס הראשון של המדינה להשיג לאזרחים השכלה ואפשריות תעסוקה...
התשובה היא שכמות המוכשרים היא קטנה ושווה להשקיע בה
וכמות הבינוניים היא גדולה ופחות שווה להשקיע בה

ואם ישקיעו בכל הבינונייים אז כבר לא ישאר כסף
משא"כ במוכשרים
 

שרי :)

משתמש פעיל
מישהו מצליח להבין את הגיון בזה?
למה מי שכישוריו לא מספיקים בכדי לעבוד בהייטק
והוא רוצה להתפרנס בכבוד יותר משכר מינימום
במקצוע כלשהו
למה הוא צריך מקבל פחות עזרה מהמדינה קמ"ח ומכל הארגונים השונים???
בגלל שיש לו ראש פחות טוב אז הוא לא צריך ללמוד משהו?
זה או הכל או כלום?
זה הדבר האחרון שאת לא מצליחה להבין את ההיגיון ;)?
אנו אכן חיות "בעולם השקר" על המשמעות הפשוטה של המילה....
בסימינרים ובעיקר בישיבות זה לא כך שישנם בחורים שמשקיעים את הנשמה ובגלל שהראש שלהם לא מספיק מבריק הם נחשבים פחות
דבר שבהרבה מקרים גם גורם לצערנו לנשמות האלו לנשור מהישיבות או לכה"פ לסחוב איתם מטען רגשי כבד.....
 

רצוני לעשות רצונך

משתמש מקצוען
ממש ממש לא נשמע לי...
(ביה"ס של בנות לעומת ביה"ס כללי)
אלא אם כן את מדברת על בית ספר ממלכתי דתי.
לראיה- תסתכלי על הכיתות הצפופות בבתי הספר של החינוך העצמאי
לעומת ריבוי חדרי הספח של החינוך הכללי.
 

שקד מצוי

משתמש פעיל
דווקא במגזר הכללי הרבה ילדים לוקחים מורות פרטיות במסגרת ביה"ס, כל מי שיכול..
גם כאלה שילכו אח"כ להייטק
(ממה שהבנתי ממורה אחת)
בבתי ספר שעובדים עם אופק חדש או עוז לתמורה, חלק מהמשרה של כל מורה (בנוסף לשעות הפרונטליות) הוא שעות פרטניות, שבהן מוציאים תלמידים מהכיתה לעבודה בקבוצות קטנות.
לרוב השעות האלה משמשות לחיזוק תלמידים חלשים או השלמת פערים לתלמידים שנעדרו.
לפעמים מנצלים אותן לכיוונים אחרים, כמו העשרה לתלמידים חזקים.
זה לא משהו שההורים בוחרים - מן הסתם אם הורה יבקש יקשיבו לו ויבדקו אם אפשר למלא את הבקשה, אבל עקרונית זו החלטה של צוות בית הספר.
 

שקד מצוי

משתמש פעיל
מישהו מצליח להבין את הגיון בזה?
למה מי שכישוריו לא מספיקים בכדי לעבוד בהייטק
והוא רוצה להתפרנס בכבוד יותר משכר מינימום
במקצוע כלשהו
למה הוא צריך מקבל פחות עזרה מהמדינה קמ"ח ומכל הארגונים השונים???
בגלל שיש לו ראש פחות טוב אז הוא לא צריך ללמוד משהו?
זה או הכל או כלום?

לא מניסיון אישי, אבל לפי האתר שלהם קמ"ח נותנים מלגות במגוון תחומים, הרבה מהם ממש לא הייטק.

אפשר לראות אותם כאן, למשל: https://keren-kemach.org/or-yosef-vocational/
יש כאן עשרות מקצועות במגוון תחומים (מטבח, בניה, טכני, טכנולוגי ועוד ועוד), שמתאימים למגוון רחב מאוד של אנשים.

שווה לחפש באתר שלהם, יש עוד מסלולים שהם לא הייטק.
 

תותית י.

משתמש מקצוען
בבתי ספר שעובדים עם אופק חדש או עוז לתמורה, חלק מהמשרה של כל מורה (בנוסף לשעות הפרונטליות) הוא שעות פרטניות, שבהן מוציאים תלמידים מהכיתה לעבודה בקבוצות קטנות.
לרוב השעות האלה משמשות לחיזוק תלמידים חלשים או השלמת פערים לתלמידים שנעדרו.
לפעמים מנצלים אותן לכיוונים אחרים, כמו העשרה לתלמידים חזקים.
זה לא משהו שההורים בוחרים - מן הסתם אם הורה יבקש יקשיבו לו ויבדקו אם אפשר למלא את הבקשה, אבל עקרונית זו החלטה של צוות בית הספר.
לא מבינה בהוראה, אבל אם יש כזו אופציה למה החרדים לא משתמשים בה?
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  37  פעמים

אתגר AI

הצבע הירוק • אתגר 23

לוח מודעות

למעלה