התייעצות לכפר יונה - נבחר ראש עיר מסורתי לעומת הקודמת שהייתה מצרה מאוד - האם זו הזדמנות לפתוח קהילה ליטאית בעיר?

בעל הסולם

משתמש חדש
כידוע בבחירות לרשויות נבחר מר אלברט טייב לרשות העיר כפר יונה (או שזה מועצה מקומית עדיין)..
ממה שראיתי עד היום הייתה בתפקיד אישה שהתנכלה לדתיים ולחרדים ועכשיו היתה שמחה גדולה שהיא כבר במקום אחר והחליף אותה ראש עיר מסורתי.

אני לא מכיר כלל את המקום חוץ מכמה פעמים בודדות שראיתי אותו לפני שנים, חשבתי אולי זו הזדמנות שהציבור החרדי יקים שם קהילות, הרי ליטאים וחסידים לא ידוע שיש שם .(בבחירות האחרונות הצביעו שם 90 ומשהו קולות ליהדות התורה, אמנם לשס 700 קולות), ובעז"ה בזכות זה העיר יהיה לה זיקה יותר גדולה ליהדות, כמובן שקל לדבר, וצריך לדעת פרטים רציתי לדעת מה דעתכם בעניין.
כמובן שזה לא מקום שמותאם לציבור החרדי, מבחינת הבניה החדשה בבנינים של 8-14 קומות, ועוד פרטים שצריך לחשוב עליהם, יש שם שכונות חדשות כמדומני הר נוף ושרונה, שכונות יפות וחדשות אבל גם כמובן יותר חילוניות מסתבר, לעומת כפר יונה הישנה שזה יותר בתי קרקע.

כל זה ממש על אצבע קטנה , אשמח לשמוע ממכם פרטים על המקום והרעיון
 

perfect100

משתמש צעיר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיר חדשה יותר, יפה יותר, סמוכה לשם עם קהילות תורניות כבר ואפילו זולה יותר
כמובן מדובר על חריש!!
 

יוסיK

משתמש פעיל
הדירות שם לא זולות
למה לרוץ לשם?
מה רע בבית שמש? חריש? אחיסמך?
נכון, הדירות שם ממש לא זולות
וכמובן שבית שמש אחיסמך וחריש זה לא רע
אבל, במצב הדיור אליו נקלע הציבור בכלל והציבור החרדי בפרט, יש הגיון לנצל כל הזדמנות.
בכ"ז לא נראה שיש כעת בשורה מעשית בכפר יונה, אא"כ ייעדו שם שכונה במחיר למשתכן לציבור החרדי, [ע"ע קריית גת]
 

~נעמי~

עיצוב גרפי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
D I G I T A L
כמדומני שזאת עדיין לא עיר
יש לי היכרות עם המקום לפני כ-20 שנה היה די רדום... אבל המרחק שלו לנתניה מעלה את המחירים מה גם שככל הידוע לי רב מוחלט שם צמודי קרקע או וילות ממש. אז זול זה ודאי לא יהיה. לחזק את המקום מבחינה רוחנית זה חשוב, אבל להקים קהילה צריך מקום קצת יותר נידח...
בבית הכנסת בשבת היה למשל מניין אחד מעורב ספרדי וקצת אשכנזים חדדלים דתילייט ומסורתיים.. זה בכפר יונה שלפני 20 ש'. מקווה שהיה מהפך לטובה בנתיים.

קרוב משפחה גר תקופה בקדימה ועזב בגלל חינוך הילדים. לא היתה שם תשתית קהילתית מתאימה.

תקופה מסוימת עבדתי עם כמה אנשים בהוצאת עלון לכל עמק חפר. העלון היה בעל אופי מאד פרווה כדי שיכנס לכל מקום, אבל הייתי צריכה ללחום מלחמה רצינית מול דמויות נשים (במקרה הטוב) הציבור רובו ככולו לא בעניין חרדי או חילוני. אלא חיה ותן לחיות. כמובן יש צמא אדיר לכל דבר שבקדושה (וקרן וולפסון נראה לי מכניס לשם ואיילת השחר) אבל להכניס קהילה שלמה באחד היישובים האלה..אהם.. פחות
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
היכרתי קצת את המקום.
עיר שהולכת ומתייקרת, כל הבינוי החדש מכוון לכאלה שמשפרים דיור ורוצים סטייל עוד יותר גבוה .
התושבים הותיקים חלקם מסורתיים והשכונות הישנות לא נהנות מהשינוי.
לא רואה איפה יש פה הזדמנות לציבור החרדי.
 

DvoraVidman

משתמש סופר מקצוען
כידוע בבחירות לרשויות נבחר מר אלברט טייב לרשות העיר כפר יונה (או שזה מועצה מקומית עדיין)..
ממה שראיתי עד היום הייתה בתפקיד אישה שהתנכלה לדתיים ולחרדים ועכשיו היתה שמחה גדולה שהיא כבר במקום אחר והחליף אותה ראש עיר מסורתי.
אגב, מנין המידע שהיא התנכלה?
דווקא זכורני שהסגן שלה היה מש"ס.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
להבנתי יש בעיה כללית לציבור החרדי לגור במקומות חילוניים ולבוש לא צנוע.

יש לפעמים אנשים שעם כל הבעיות, מסכימים להכנס לנסיון וכן להשקיע יותר בחינוך הילדים ולשמור עליהם בבית, זה, אם מחירי הדיור מזולים, או שיש עבודה.

אבל כל עוד שאין עבודה, והדיור יקר - למה שאדם יכניס את ראשו למקומות שיפריעו לו ולחינוך ילדיו?
 

הת"ת המרכזי

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
אגב אם כבר למה לא בני עי"ש?
דירות בערך 1.2 מיליון ש"ח
50-55 דקות לירושלים/ בני ברק
עיר עם 6000 תושבים
זה אומר שבקלות אפשר להשתלט על העיר ולהפוך אותה לחרדית
אוכלסיה תימנית מסורתית/דתית + מעט רוסים
 

בעל הסולם

משתמש חדש
אני לא מתיימר לקיים מה שאני אומר, אבל בו נגיד את האמת - במקומות החילוניים ולא המסורתיים, החרדים בד"כ לא שמים את רגלם שם, חוץ מחבדניקים ושסניקים.

: רמת ישי, טבעון, יקנעם, וכדומה... כפר יונה, בנימינה, פרדס חנה, אלה מועצות מקומיות שמספר התושבים ביחד מסתכם במאות אלפי אנשים, יהודים יקרים תינוקות שנשבו שמעולם לא פגשו חרדי, ובמקרה הכי טוב פגשו דתי בצבא בפעם הראשונה, הבית ספר שלהם אוסר להכניס אנשים אפילו דתיים להרצות / לעבוד, מה יעשה הנער ולא יחטא, והמציאות מראה שכאשר יש בתי כנסת, יש שיעורי תורה, יש יהודים עם לב חם יהיו כאלה שכן ירצו להתקרב.

דרך אגב זה נכון שבמקומות האלה יש יותר פריצות, אבל לא חייבים לגור במגדלים של כפר יונה אפשר גם בבתי קרקע לדוגמה הישנים וכו (שם יש פחות אנשים וזה מסתבר שאפשר להרים קצת את הראש).(אני מבין שזה יקר, אבל כמו שבני ברק יקרה וירושלים יקרה), וברור שאין שם בדיוק את החיידר הכי טוב וגם לא אושר עד או יש חסד לכשרויות הכי גבוהות וצריך יותר להתאמץ כדי לנסוע לנתניה לעשות קניות וכו ברור שזו היא מסירות נפש ולא כל אחד יעשה את המעבר הזה. רק משתף את התחושות שלי שבעצם אנחנו באיזה שהוא מקום מחליטים לנתק עם החילונים מגע, כן ברובם מהציבור האשכנזי, ולדעתי דווקא ציבור אשכנזי חרדי - יותר יוכלו להתחבר אליו מבחינה מנטלית.
 

בעל הסולם

משתמש חדש
ורק כתבתי כמה מועצות מקומיות שעוד שם איכשהו אפשר להכנס אפילו בתור חרדי איכשהו ..
כמה יישובים חילונים יש בצפון , ובמרכז ...כל אחד -300-400 משפחות שחיים בעולם אחר מנותק וכנראה לא יזכו לעולם להכיר את היהדות יש שם ועדות קבלה ואף חרדי לא יכול להכנס.

בשבת האחרונה עשיתי בקיבוץ מסוים ולא היה מניין לשחרית בשבת ולא למנחה של שבת, היו אנשים שלצערי לא הסכימו להשלים מניין, אבל היה לנו בסוף מניין, אחד הקיבוצניקים בקיבוץ הסכים לבוא..
הוא שואל אותי - תגיד למה תשלחו לי אס אם אס שאגיע מה הבעיה? הוא שאל את זה ברצינות. והסברתי לו שעל פיקוח נפש מחללים, ולא מחללים שבת על דברים כאלה, ולצערנו המונים כאלה לא יודעים בכלל מה זה שבת..
בסוף התפילה הוא שואל אותי מלא שאלות , מה ההבדל בין כולל לישיבה, ואומר לי אולי יום אחד נלמד ביחד..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  16  פעמים

לוח מודעות

למעלה