נכתב ע"י רחלים;876878:
אפשר לתת את זה פתוח למי שחסום?
בשמחה, עשיתי COPY PASTE רק בלי העריכה והתמונות:
על שטנץ דיגיטלי, לכה סלקטיבית ועוד..ראיון עם עודד גילדור מאיכות דפוס דיגיטלי
כשעודד הציע לשלוח לי דוגמאות של עבודות דפוס הסכמתי, אך אפשר להגיד שלא ציפיתי לקבל בדואר את מה שקיבלתי. כרטיסי ביקור על סוגי נייר שונים ומשונים ראיתי למכביר וציפיתי למשלוח מהסוג הנ"ל. הופתעתי לקבל דוגמאות מאלפות לעבודות שונות (לא רק כרטיסי ביקור) מחופים בשכבת לכה סלקטיבית מובלטת שעשתה בפרוש את כל העבודה..
כמובן שהעניין הצית את סקרנותי (מה לעשות) ושמחתי ללמוד מעודד על הלכה הסלקטיבית ועוד כמה חידושים ודברים מעניינים על תחום הדפוס הדיגיטלי. וכמובן שאין טוב יותר מאשר לחלוק את הידע עם קוראי הניוזלטר. ראיון שני בספישל הראיונות ובסופו מתנה מפתיעה..
1.היי עודד, ספר לנו על בית הדפוס, איך הוקם וקצת היסטוריה עניינית..
איכות דפוס דיגיטלי פעילה בשוק הדפוס כבר למעלה מ 35 שנה וכחברה ותיקה עברה גלגולים טכנולוגיים רבים לאורך השנים. בשנת 1994, היתה מחלוצות הדפוס הדיגיטלי בארץ ומאז ממוקדת בפתרונות דיגיטליים למדיה מודפסת.
2.מדוע דווקא דיגיטלי? איזה מענה נותן הדפוס הדיגיטלי לגרפיקאי הבא בשעריו?
השימוש במערכות הדפסה, השבחה וגימור דיגיטליות מתחבר באופן מושלם למציאות בה המידע זורם באופן דיגיטלי. התהליכים הדיגיטליים מאפשרים גמישות רבה, יכולת לדייק ולפקח על תהליכי הייצור וכתוצאה מכך גמישות מחשבתית ורעיונית. מעצבים גרפיים רבים מגלים ששילוב בין דפוס דיגיטלי איכותי למערכות גימור והשבחה דיגיטליות פותח אפשרויות חדשות ומסיר מחסומים שיווקיים וייצוריים:
- שטנץ דיגיטלי מאפשר חיתוך צורני מדויק ומהיר ישירות מהקובץ ומתאים גם לכמויות קטנות ובינוניות של עותקים החל מעותק בודד.
-לכה סלקטיבית מובלטת דיגיטלית משדרגת את מראה ותחושת המוצר המוגמר ומסייעת להבליט מסרים ולבדל את המוצר מהתחרות שסביבו.
-היכולת לשלב מידע משתנה אישי היא יתרון נוסף של הדפוס הדיגיטלי ומתחברת שוב למציאות בה הצרכן רגיל להיות במרכז תשומת הלב ומצפה לקבל מידע רלוונטי וממוקד עבורו.
בתקופה בה כמויות העותקים המודפסים הולכות ומצטמצמות, מהווה הדפוס הדיגיטלי מענה מושלם וגמיש לאחוז הולך וגובר של המדיה המודפסת. בין אם מדובר במיתוג בסיס, בפרסום או בספרים וחוברות הדפוס הדיגיטלי מסוגל היום להציע פתרון איכותי ואמין ששימוש בו משרת הן את הגרפיקאי והן את הלקוח הסופי.
3. לכה סלקטיבית- מה היחודיות? מדוע כדאי? נשמח להחכים בנושא ולשמוע מה יש לכם להציע בתחום?
הלכה הסלקטיבית המובלטת היא כלי מצוין להדגשת וחיזוק מסר. שכבת הלכה מתאפיינת בברק גבוה המושך את העין לעצמים המודגשים ובו בזמן מאפשרת תחושה של העצם המובלט. שימוש בטקסטורות שונות יוצר חוויה רב חושית ייחודית שמבחינה ומבדלת מכל פריט מודפס אחר. ניצול נכון של הלכה הסלקטיבית המובלטת יכול לסייע בהדגשת מותג, בהעברת תחושה יוקרתית וייחודית.
לכה סלקטיבית מובלטת אינה חדשה אך השימוש במערכת דיגיטלית משמעותו תהליך פשוט ומהיר ומחיר המתאים גם לביצוע ריצות קצרות. ניתן ליישם את הלכה משני צידי הדף ויצירת טקסטורות שונות היא פשוטה כמו שימוש ב Patterns של תוכנת Illustrator.
בדיקות שונות שנערכו מראות תגובות מצוינות לחומר פרסומי ששודרג באמצעות לכה מובלטת. לדוגמא, לקוחות בתערוכה שנחשפו למוצר שכלל לכה מובלטת נטו לחפש אפקט דומה במוצרים דומים (והתאכזבו כשלא מצאו...). נראה כי הכנסת חוש המישוש לחוויית המשתמש היא בעלת משמעות גבוהה ובשוק תחרותי יכולה לספק את הבידול הנדרש ולהקנות יתרון תחרותי.
4. שטנץ דיגיטלי – מה הייחודיות? למה מתאים?
שטנץ דיגיטלי הוא מונח שטבענו לפני מספר שנים כאשר קלטנו את המערכת המאפשרת חיתוך צורני ישירות מהקובץ (ללא הכנת סכין מראש). השטנץ הדיגיטלי מבוסס על מערכת ממוחשבת וזריזה ונותן מענה מושלם לחתוכים צורניים (כולל ביגים) בכמויות קטנות. ניתן לחתוך חומרים עד לעובי של 1.5 מ"מ כולל חצי חיתוך למדבקות. בעת הפקת כמויות קטנות של עותקים מאפשר השטנץ הדיגיטלי לחסוך זמן ועלויות. הדיוק הגבוה של המערכת מאפשר להסתמך עליה גם בהפקת דגמים למוצרי מדף. קופסאות, מארזים, פולדרים, מדבקות וכדומה ניתנים לייצור מיידי ומהיר. מערכת השטנץ הדיגיטלי מסוגלת לחתוך מקבצי PDF עד גודל מקסימלי של 130X80 ס"מ .
5. איך אתם מבדלים את עצמכם בין כל בתי הדפוס הדיגיטליים בארץ ?
המפתח שלנו הוא בשילוב בין איכות להובלה טכנולוגית, לחשיבה זריזה ויצירתיות ולשרות אמין.
איכות – האיכות היא אחד הדגלים הוותיקים שלנו אך עדיין החשוב שבהם. איכות אינה רק דיוק בצבעי ההדפסה אלא גם אמינות בלתי מתפשרת בכל הקשור ללוחות זמנים, דיוק בכמויות ובמפרט ההדפסה וכמובן אחריות כוללת לשביעות רצון מהתוצאה הסופית.
טכנולוגיה - כחברה ותיקה, נצבר אצלנו ניסיון רב ומיומנות בהפקת וטיפול במדיה מודפסת. אנו מתעדכנים באופן שוטף בחידושים הטכנולוגיים הקשורים לתחום ומקפידים להצטייד בכלים הדרושים. ממערכות הדפסה המתקדמות בעולם בפורמט אינדיגו או בפורמט רחב, דרך פתרונות גימור והשבחה כגון שטנץ דיגיטלי, לכה סלקטיבית מובלטת ועד פתרונות כריכה. העובדה שכל תהליך הייצור מתבצע בפס ייצור אחד מאפשרת לנו שליטה מצוינת על איכות המוצר ועל לוחות הזמנים.
פתרונות – כדי להציע פתרונות יעילים אנו מקפידים להקשיב וללמוד את האתגרים איתם מתמודדים לקוחותינו. הבנה של צורך היא המפתח שלנו להצעת פתרונות רלוונטיים וליכולת לחבר בין טכנולוגיה לבין מוצר שיהווה פתרון לצורך שיווקי או אחר.
חשיבה מחוץ לקופסה – טכנולוגיה, ידע וחשיבה רעננה משולבים באופן שטף כדי להציע פתרונות ומוצרים שונים, מגוונים ואפקטיביים. אנו מקפידים להציע ערך מוסף גבוה ולסייע ללקוח להשיג את מטרותיו.
לסיום ביקש עודד להעניק למעצבים קוראי המגזין מתנת התנסות שימושית בחינם-
הדפסת 100 גלויות פרסום גודל 10X15 ס"מ עם לכה סלקטיבית מובלטת במתנה!!!
למימוש ההטבה יש ללחוץ בקישור
הנ"ל ולמלא טופס קצר, שימו לב- רק לאחר מילוי הטופס הנ"ל ישלח אליך קוד ההטבה למימוש המתנה. בהצלחה!
* ההטבה בתוקף עד 5/11/2012.
* גודל 10X15 ס"מ חד"צ
* נייר כרומו מט 300 גרם + לכה סלקטיבית מובלטת.
* הביצוע מקבצים מוכנים שישלח המזמין (קבצי PDF, קובץ פרינט + קובץ לכה)
* יחד עם קוד ההטבה ישלח הסבר להכנת קובץ מהסוג הנ"ל