לורל או יאני

אמא ומתכנתת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
תודה על ההסבר המפורט, גם דני קוריטו מביא בספר שלו אומנות הרעש, [ספר מומלץ מאד לאנשי סאונד] את ההסבר הזה.
ואגב אני שומעת בשניהם לורל,
אבל כשאני מנמיכה בpitch אצלי.
אני כן שומעת לורל בגבוה ויארי בנמוך.
אז מה זה אומר?

לא מבינה כלום בסאונד, אבל עוד לא היה קובץ אחד שהצלחתי לשמע בו יארי, רק לוראל...
אז מה זה אומר? :rolleyes:
 

קליקים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אתמול שמעתי לוראל ברור והיום רק יאני. הזוי.
 

nothing

משתמש פעיל
הנה עוד נקודה חשובה שאולי תשפוך אור על ה"תופעה המיסתורית"......
לפניכם צילום מתוך הספר "יסודות הסאונד" של אלון אדירי (מומלץ. כל הזכויות שמורות למחבר. © וכו') עם הסבר על מחקר בנושא של רגישות האוזן האנושית, לאור הדברים הנ"ל החלטתי לסנן את תחום התדרים המדובר (2-5KHz) ומסתבר שאולי זו הנקודה.
צפה בקובץ המצורף 356349
שימו לב להקלטות לאחר שעברו סינון בפילטר בתחום התדרים הנ"ל, כשה"יארי" עבר סינון של כל התדירוית שאינם בטווח 2-5KHz והלוראל עבר סינון והנחתה של הטווח הזה בלבד,
האם עכשיו אתם שומעים יותר ברור את המילים לוראל או יאני (יארי)? כי לדעתי האוברטונים המדוברים (אני מקווה שאני לא מדבר סינית....) הם בדיוק בטווח התדירות הזה אשמח למשוב לתועלת המחקר הגורלי הזה!;)
לתועלת המחקר בדקתי גם את שני הקבצים הללו. בשניהם יש הבדל בין החצי הראשון של הקובץ לחצי השני: הראשון יותר בס והשני יותר דק. אבל בשניהם אני שומע יאני/יארי! עדיין אין שום לורל!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק ב

א לָמָּה רָגְשׁוּ גוֹיִם וּלְאֻמִּים יֶהְגּוּ רִיק:ב יִתְיַצְּבוּ מַלְכֵי אֶרֶץ וְרוֹזְנִים נוֹסְדוּ יָחַד עַל יְהוָה וְעַל מְשִׁיחוֹ:ג נְנַתְּקָה אֶת מוֹסְרוֹתֵימוֹ וְנַשְׁלִיכָה מִמֶּנּוּ עֲבֹתֵימוֹ:ד יוֹשֵׁב בַּשָּׁמַיִם יִשְׂחָק אֲדֹנָי יִלְעַג לָמוֹ:ה אָז יְדַבֵּר אֵלֵימוֹ בְאַפּוֹ וּבַחֲרוֹנוֹ יְבַהֲלֵמוֹ:ו וַאֲנִי נָסַכְתִּי מַלְכִּי עַל צִיּוֹן הַר קָדְשִׁי:ז אֲסַפְּרָה אֶל חֹק יְהוָה אָמַר אֵלַי בְּנִי אַתָּה אֲנִי הַיּוֹם יְלִדְתִּיךָ:ח שְׁאַל מִמֶּנִּי וְאֶתְּנָה גוֹיִם נַחֲלָתֶךָ וַאֲחֻזָּתְךָ אַפְסֵי אָרֶץ:ט תְּרֹעֵם בְּשֵׁבֶט בַּרְזֶל כִּכְלִי יוֹצֵר תְּנַפְּצֵם:י וְעַתָּה מְלָכִים הַשְׂכִּילוּ הִוָּסְרוּ שֹׁפְטֵי אָרֶץ:יא עִבְדוּ אֶת יְהוָה בְּיִרְאָה וְגִילוּ בִּרְעָדָה:יב נַשְּׁקוּ בַר פֶּן יֶאֱנַף וְתֹאבְדוּ דֶרֶךְ כִּי יִבְעַר כִּמְעַט אַפּוֹ אַשְׁרֵי כָּל חוֹסֵי בוֹ:
נקרא  1  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה