שיתוף - לביקורת לא רק משה רבינו

ספרי מוסר

משתמש מקצוען
אני מברך על הרגישות הרוחנית הזו שלך. אני אוהב קנאות להשם ושמירה על כבוד החכמים.
אבל הכוונה שלי היתה ממש להיפך.
להגדיל את משה.
כמו ילד שמצליח להרים כיסא והוא אומר "ואו אני כמו שמשון הגיבור", הוא בחר בשמשון כי הוא המודל שלו לגבורה, וברור שהילד מתכוון לומר שיש גם בו שביב זעיר מאותה גבורה כבירה של שמשון, לא בכמויות עסקינן אלא ברעיונות.
משה ראה את אלקים פנים בפנים, ואין אדם אחר שמסוגל לזה (אגב הרמבם בהלכות תשובה אומר שכן).
אבל אדם יכול לראות את אלוקים בעיני שכלו ובעיני ליבו, כמו שרואים את החשמל במכשיר משוכלל כשהוא פועל, כלומר תופסים אותו כמעט בחוש, אבל כמובן שלא רואים את האלקטרונים הזורמים בחוטי הנחושת.
בעצם כוונתך היתה אולי יותר לחיות עם אלוקים?
לראות את מהלכיו בכל מקום?
אם כך, זה מובן שונה לגמרי.
 
נערך לאחרונה ב:

נכתב בדם הלב

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בעצם כוונתך היתה אולי יותר לחיות עם אלוקים?
לראות את מהלכיו בכל מקום?
אם כך, זה מובן שונה לגמרי.
לראות את אלוקים זה לא כזה מפחיד ורשמי כמו שזה נשמע
אלו יכולים להיות רגעים קטנטנים ביום-יום הפשוט לכאורה
וכמו שאמרו, יפה הרגישות
 

ציורי לשון

משתמש פעיל
כתיבה ספרותית
שיר מיוחד.

לגבי ההערה שהוזכרה כאן,
כאן ספציפית זה יכול להישמע בסדר, במיוחד אחרי ההסבר
אבל כן הייתי רוצה להעיר את תשומת הלב, שזו לא פעם ראשונה שעלול להתפרש מקטע כזה ודומיו
פרשנות קצת אחרת, ולעיתים בעייתית.
ייתכן והדבר נובע מהעומק המיוחד של הקטעים הללו שעלול להתפרש בכל מיני דרכים...
ועל כן הייתי ממליצה לשים לכך יותר לב, ולהשתדל להימנע מזה כמה שאפשר.
תודה על כל פנים על השיר שרעיונו בהחלט מעורר השראה.
 
נערך לאחרונה ב:

הווה פשוט

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
שיר מיוחד.

לגבי ההערה שהוזכרה כאן,
כאן ספציפית זה יכול להישמע בסדר, במיוחד אחרי ההסבר
אבל כן הייתי רוצה להעיר את תשומת הלב, שזו לא פעם ראשונה שעלול להתפרש מקטע כזה ודומיו
פרשנות קצת אחרת, ולעיתים בעייתית.
ייתכן והדבר נובע מהעומק המיוחד של הקטעים הללו שעלול להתפרש בכל מיני דרכים...
ועל כן הייתי ממליצה לשים לכך יותר לב, ולהשתדל להימנע מזה כמה שאפשר.
תודה על כל פנים על השיר שרעיונו בהחלט מעורר השראה.
אכן צריך להזהר יותר, יש לי את המחלה הנאיבית זו שאני בטוח שהראש של כולם דומה לשלי.
דרך אגב אני מתפלא שאיש לא הקניט אותי בדבר המתבקש ביותר, מפרשת השבוע, שאני הולך בדרכי קורח חלילה, ואומר למשה מדוע תתנשאו והלא כל העדה קדושים.
 

עמק

משתמש צעיר
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
עריכה תורנית
שיר מדהים
הכתיבה רצופה ויש לה קצב יפהפה
גם לי הפריע קצת,
בעיקר בהקשר של הכותרת:
כשמתאימים את הכותרת אל החלק הראשון מתקבל המסר ש - לא רק משה רבינו יכול לזכות לקרבת אלוקים אלא כל אחד יכול,
אבל בנוגע לחלק השני מתקבל מסר קצת קשה,
שלא רק משה רבינו שבר את הלוחות, מתוך תפיסה שיש אשמה בו חלילה, או משהו כזה.
וכפי שכבר העירו כאן..
 

כותב השורות

מהמשתמשים המובילים!
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
השיר יפהפה.

והגם שאין זה בית המדרש אני חייב להעיר
שלא חשדתי בך ב'קורחיות' ולא בחוסר עמקות
אבל בכל זאת גם ההסבר שלך לדעתי לא מספיק מדויק

וזה ציטוט מהרמב"ם ביסודי התורה פ"א ה"י [לפני הלכות תשובה, ובהקשר נכון יותר...]

"מהו זה שביקש משה רבינו להשיג כשאמר (שמות לג יח): "הראני נא את כבודך"?
- ביקש לידע אמיתת המצאו של הקדוש ברוך הוא, עד שיהיה ידוע בלבו כמו ידיעת אחד מן האנשים שראה פניו ונחקקה צורתו בלבו, שנמצא אותו האיש נפרד בדעתו משאר האנשים. כך ביקש משה רבינו להיות מציאות הקב"ה נפרדת בלבו משאר הנמצאים, עד שידע אמתת המצאו כאשר היא.
והשיבו ברוך הוא שאין כח בדעת האדם החי, שהוא מחובר מגוף ונפש, להשיג אמתת דבר זה על בוריו.
והודיעו ברוך הוא מה שלא ידע אדם לפניו ולא ידע לאחריו, עד שהשיג מאמתת המצאו דבר שנפרד הקדוש ברוך הוא בדעתו משאר הנמצאים כמו שיפרד אחד מן האנשים שראה אחוריו והשיג כל גופו ומלבושו בדעתו משאר גופי האנשים. ועל דבר זה רמז הכתוב ואמר (שמות לג כג): "וראית את אחורי ופני לא יראו"."

ועדיין ברור שכוונתך רצויה, והשיר מבטא אותה כראוי!
 

סבתא חביבה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לֹא רַק מֹשֶׁה רַבֵּנוּ
לֹא רַק הַנְּבִיאִים
גַּם עַבְדְּכֶם הַנֶּאֱמָן
רָאָה אֶת אֱלֹקִים

רָאָה אוֹתוֹ בְּקֶרֶן אוֹר
רָאָה בְּקֶצֶף גַּל
רָאָה עַל וֶרֶד רַעֲנָן
בְּתוֹךְ טִפָּה שֶׁל טַל

מִבַּעַד עֲרָפֶל חַדְגּוֹנִי
בֵּין לָבָן וּבֵין שָׁחֹר
הַדּוֹד נָקַשׁ עַל חַלּוֹנִי
שָׁלַח יָד מִן הַחֹר

בְּנִיצוֹץ מָהִיר כְּמוֹ בָּרָק
הִתְגַּלָּה מִי הַדֹּפֶק
אָמְנָם לְהֶרֶף עַיִן רַק
אַךְ זֶה הוּא לְלֹא סָפֵק

לְמָה שֶׁהָיִיתִי אֵינִי חוֹזֵר
כְּמוֹ הִתְפַּקַּחְתִּי מֵעִוָּרוֹן
חֲוָיָה כָּזוֹ יֵשׁ לְשַׁמֵּר
לַחֲרֹט בְּזִכָּרוֹן

הֶעֱלֵתִי הַכֹּל עַל גִּלָּיוֹן
אַךְ רַק הוּרְמָה הָעֵט
בְּטֶרֶם הִתְיַבֵּשׁ הַדְּיוֹ
שָׁקַעְתִּי שׁוּב בְּחֵטְא

לֹא רַק מֹשֶׁה רַבֵּנוּ
מוּל עֵגֶל וּמְחוֹלוֹת
גַּם עַבְדְּכֶם הַנֶּאֱמָן
שָׁבַר אֶת הַלּוּחוֹת
עכשיו שאני קוראת את זה שוב, זה מתנגן לי בראש בליווי גיטרה ועם קול של זמר מוכר 😉
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה